Inlägg från: Anonym (Erfarenhet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erfarenhet)

Otrohet - gått ett år nu..

Min historia var inte lika dramatisk som din men jag mådde väldigt dåligt.

Trodde inte det fanns på kartan att min fru skulle bedra mig.

Jag ångrar inte att vi försökte, att jag inte gav upp direkt. Ett uppbrott då skulle ha blivit sämre för alla.

Men jag ångrar att jag inte släppte taget tidigare, efter kanske ett halvår.

Ett drygt år senare av svåra samtal, misstänksamhet och vissa försök att hitta tillbaka slutade det ändå med skilsmässa och då var jag väldigt trasig och förstörd av alla lögner och min förstörda tillit. Det är många år sedan nu men jag är fortfarande inte helt läkt.

Skulle jag få göra om detta hade det gått fortare, jag hade accepterat att hon var borta och att vi båda förtjänade en omstart.

En bra sak terapeuten sa var att man inte kan hitta ?tillbaka?, det finns inte kvar. När tilliten kraschar raseras även den tidigare relationen.

Det är möjligt för vissa att fortsätta tillsammans men då måste det bygga på en ny relation, man måste börja om och hitta varandra på nytt.

Det låter inte på dig ts att det finns några såna förutsättningar och då är det nog bättre att släppa taget.

Kanske, när du läker, hittar ni varandra igen men det viktigaste nu är att du hittar dig själv och din självkänsla.

Svar på tråden Otrohet - gått ett år nu..