Vill bara få ha en timme för mig själv
Jag är så trött..
Mannen jobbar hemifrån och sitter på kontoret mellan 7-16. Så han har mycket ork till annat efter att han slutar jobba.
Jag har tagit hand om vår ettårings tre uppvak i natt, haft hand om hen hela dagen. Varje måltid och mellanmål, varit på VC och lämnat blod, storhandlat med ettåringen, lagat både lunch och middag till hela familjen och sedvanligt städat och plockat i hela huset. När mannen slutar äter vi tsm och därefter går han ut och lagar en tavelram i garaget. Jag och ettåringen städar köket och tar hand om överbliven mat, badar, tar på pyjamas, äter kvällsgröt och skakar välling och nattar.
När mannen kommer in vill han prata om dagens aktiemarknad, föra över ettåringens födelsedagspengar ti?l en fond, få håret klippt och gärna ha sex...
Det enda jag vill ha är en tyst timme i soffan framför TVn med en skål glass.
Det blir ändå som sambon vill, minus sexet än så länge. Efter att jag klippt honom och vi båda duschat så inser jag att den enda tid jag kan få för mig själv är om jag helt enkelt går och lägger mig...
Ska det vara så svårt för män/fäder att förstå att livet som mammaledig är ett dygnet runt jobb som aldrig tar slut. Och att man därför inte vill eller orkar dansa efter deras pipa också.. Det ska bli så skönt att jobba i morgon, det är det närmaste egentid jag kommer..