• Anonym (Vankelmodig)

    Nedgraderad alfahanne

    Vi har varit gifta i tio år. Tillsammans i 14 år. Har ett gemensamt barn som är 11 år.

    Min man har under vår relation velat ha mer bekräftelse än jag har kunnat ge.

    Jag har gett honom jättemycket bekräftelse i hela vår relation. Jag har gjort allt för honom, eftersom jag älskar honom. Vi har också haft ett bra sexliv, enligt honom och mig.

    Han har SAGT att jag är hans ALLT.

    Vi blev tillsammans när jag var 35 år och han var 43. Han kom in som en virvelvind i mitt liv. Sade de rätta sakerna. Jag kände mig älskad. Vi blev ett par och jag levde upp, han fick mig att känna mig levande.

    Vad hände sedan? Jo jag har hela tiden visat min kärlek och lojalitet. Han har bedragit mig gång på gång.

    Ikväll sitter vi och pratar...han menar att han nu (efter 14 år) har förstått att han inte kan hålla på med sitt egoistiska bekräftelsebehov, utan han jobbar på detta och vet att han förlorar mig om han fortsätter att vara otrogen.

    Att jag valt att leva med en otrogen man är jäkligt tufft. Dels kan jag tänka att jag är svag som går på hans löften. Att han är go mestadels. Dels är jag en stark kvinna som ser bortom min mans svagheter och accepterar detta, eftersom han är go mestadels. Vilka glasögon jag sätter på mig beror på dagsform.

    När vi blev ihop var han ALFAHANNEN. Mannen som hade svaret på alla mina frågor. Vår relation har utvecklat sig till att jag känner mig som en mamma. Tillrättavisar och begränsar.

    Jag har gått ifrån mitt sätt att se på honom som en ALFAHANNE till en kille som är en looser. När min man var otrogen mot mig upprepade gånger och en lång otrohet med en kvinna i 1,5 år, kände jag ingen respekt mot honom längre. Han säger idag att han tidigare inte har respekterat mig, men vaknat NU?!

    Jag är så jäkla arg över att han har förstört äktenskapet på grund av sitt bekräftelsebehov. Han hade ALLT (som han sade när vi träffades), men nu har han gjort det så svårt.

    Det svåra är hur jag ska kunna tro på hans ord efter 14 års lögner.

    Det värsta som jag har att smälta och hantera är detta:

    Min man hade en älskarinna i 7 månader. Hon ringer mig för att förstöra. Han lovar mig noll kontakt. Älskarinnan är ?på? och kan inte släppa taget. Nio månader går och jag upptäcker ett sms (pussmun och hjärta) från kontankortsnummer. Jag konfronterar och kräver att min man ringer upp numret. Min man gör detta och pratar in på mobilsvar att hans hustru är skadad av hans otrohetshistorier och vill att personen hör av sig. Personen skriver ett sms där den ber om ursäkt för att den har skrivit till fel person.

    Senare erkänner min man att han ringt upp numret som han visste var till älskarinnan. (De hade nämligen haft kontakt under ett halvår igen). Han spelade teater inför mig för han erkände senare att hon svarade, fast han låtsades att det var mobilsvar. Så jäkla hemskt att både min man och älskarinnan ljög för mig rakt upp i ansiktet.

    Ibland tänker jag att de är värda varandra, eftersom de är lika psykopater. Men jag har stannat med min man då jag har en tro på att en människa kan ändra sig. Jag är inte perfekt heller. Jag har tidigare bedragit partners. Karma, det är rätt åt mig.

    Jag har valt att leva med en otrogen man, jag får skylla mig själv...mitt val. Det som är sorgligt är att min man får skylla sig själv. Han hade kunnat få fortsätta att sitta på pedistal och dyrkas av mig, sin fru...nu är han en looser som får kämpa för att få tilliten.

    Vad vill jag med min tråd? Jag tror att jag ville skriva av mig hur det är att leva med en otrogen man och svårigheterna med det valet. Ibland är det upp och ikväll är det ner...

  • Svar på tråden Nedgraderad alfahanne
  • Anonym (C)

    Bra för dig att du kan gå vidare men jag tänker att det inte var dyrkad han ville bli.

  • Anonym

    Om han inte söker professionell hjälp tycker jag du ska lämna

  • Anonym (s)

    Valde du en alfahane då är det något du får räkna med. Dom är otrogna. 

  • Anonym (Grisnosen Grönlund)
    Anonym (C) skrev 2021-02-13 00:48:03 följande:

    Bra för dig att du kan gå vidare men jag tänker att det inte var dyrkad han ville bli.


    Exakt! Det han vill bli är smiskad, utskälld, höra att han är värdelös liten odugling och bli pissad på. Det är vad han vill. Och så vill han att frun tar sig andra älskare. Det är vad han vill bli, han vet att han är skräp och vill bli behandlad därefter. Så är det.
  • Anonym (Grisnosen Grönlund)
    Anonym (C) skrev 2021-02-13 00:48:03 följande:

    Bra för dig att du kan gå vidare men jag tänker att det inte var dyrkad han ville bli.


    Exakt! Det han vill bli är smiskad, utskälld, höra att han är värdelös liten odugling och bli pissad på. Det är vad han vill. Och så vill han att frun tar sig andra älskare. Det är vad han vill bli, han vet att han är skräp och vill bli behandlad därefter. Så är det.
  • Anonym (C)
    Anonym (Grisnosen Grönlund) skrev 2021-02-13 01:03:55 följande:
    Exakt! Det han vill bli är smiskad, utskälld, höra att han är värdelös liten odugling och bli pissad på. Det är vad han vill. Och så vill han att frun tar sig andra älskare. Det är vad han vill bli, han vet att han är skräp och vill bli behandlad därefter. Så är det.
    Gick det för dig nu?
  • Anonym (Hmm)

    Du valde en ALFAHANNE. vad tror du, att han skulle bry sig om hur du mår då eller?

    En ALFAHANNE bryr sig enbart om sig själv o älskar uppmärksamheten han får genom att ge sig på mindre (vad gällande killar) o ligga eunt med kvinnor. Likställer dig din åtrå mot idag med att smacka dig själv med brännbollsträ i pannan. Du fick vad du suktade efter. Svårare än så är det ju inte. Det gör dig heller inte bättre på något sätt bara för att du insett det nu efter 14!!!! År!

  • MrKrips

    Dags att lämna den där patetiska gamla gubben en gång för alla. Gubben är närmare 60 och lever som om han vore 24. Alfahane? Snarare ett skämt...

  • Anonym (sådär)

    Alltså... om man ska kalla någon för en alfahanne så är det ju bra om man öht vet vad en alfahanne är. 

    Nej din man är inte en alfahanne, han har aldrig varit det. Han är en skojare, en lögnare och en svindlare, en omogen, svag liten fjant med ett enormt  bekräftelsebehov och trasig moralkompass som är duktig på att glappa med käften och manipulera folk.

    Så länge du har en sån sned syn på vem han egentligen är (vilket borde vara uppenbart om du hade utgått ifrån hans agerande istället för hans ord) så kommer du aldrig få ro eftersom du bygger upp ditt förhållande med honom på en falsk grund. På tron på att din aprtner är något han inte är och har aldrig varit.

  • Anonym (Fjanten)

    Alfahane, helt ärligt, du har valt en man som tror sig vara guds gåva till mänskligheten, han vet att du dyrkar honom och kommer förlåta vad som helst. 

    Det är inte han som gjort något fel, han har gjort precis som han alltid gjort, problemet ligger hos dig TS, det är du som tror du kunnat tämja en tiger.

    Om alla kvinnor började se "the long-game" istället för det kortsiktiga så skulle många familjer hålla ihop, barn skulle få kärleksfulla pappor som lägger all energi på familjen och dess välmående. Tyvärr verkar många dras till det farliga i en kringvandrande man som på ett närmast narcissistiskt vis tror sig vara bättre, starkare, tuffare än alla andra (vanligt beteende från våra importmän), som alltid skall ha "respekt". 

    Hade du sett på det längre perspektivet så hade du valt en man som är trygg i sig själv, utan att vara macho, en som ser era barn, dig och familjen som något att förvalta och ta hand om. Det är inte i dessa män du hittar personer med beroende-problematik, egoister, eller sådan som skiter i barn och familj, utan sådan som är raka motsatsen. Säg till dina döttrar om du har några att välja tönten.
    En dag är det tönten som styr, det är tönten som blir topdog/alfahane eller vad du vill kalla det. 

  • Anonym (Fre)

    Vad synd att du såg honom baserat utifrån något som inte finns som i sin tur är baserat på ett missförstånd av hur vargar fungerar. Förstår inte hur han kunde bli lösar (looser), på vilket sätt blev han lösare? I sitt beteende eller blev kroppen slapp?

  • Anonym (kanske OT, men viktigt)

     Ni som använder alfahanne som om det ens finns hos människan, vad har ni egentligen lärt er? 
    Jag fattar vad TS menar, men rent biologiskt finns det inte riktigt hos arten människa. 
    Det finns hos vissa djurarter, men människan är mer som vargen: 


    Från wiki:
    Begreppet alfahanne används ibland felaktigt om ledarhanen i en flock med vargar. Inom vargflocken finns dock inte den typen av rangordning. 


    Det är föräldraparet d.v.s. hannen och honan som leder gruppen, som förutom de själva består av deras valpar i olika åldrar. De valpar som blir könsmogna lämnar normalt gruppen och ingen rangordning sker. 


    Den felaktiga termen hos vargar kommer från studier på vargar i fångenskap som inte kan gruppera sig normalt som de vilda vargarna. David L. Mech som ledde dessa studier har sedan dementerat detta och uttryckligen sagt att alfatermen inte skall användas för arten varg.

    Så TS, det är inte en alfahanne vi snackar om, det är en helt vanlig skitstövel som knullat runt, och du har valt att stanna hela den här tiden. 

  • Anonym (Noggrann)

    Några saker:

    1) var han otrogen med samma kvinna? Det var alltså en affär?

    2) ville han lämna dig för henne?

    3) varför vill du så gärna leva med honom?

  • Anonym (sådär)
    Anonym (kanske OT, men viktigt) skrev 2021-03-11 21:36:36 följande:

     Ni som använder alfahanne som om det ens finns hos människan, vad har ni egentligen lärt er? 
    Jag fattar vad TS menar, men rent biologiskt finns det inte riktigt hos arten människa. 
    Det finns hos vissa djurarter, men människan är mer som vargen: 


    Från wiki:
    Begreppet alfahanne används ibland felaktigt om ledarhanen i en flock med vargar. Inom vargflocken finns dock inte den typen av rangordning. 


    Det är föräldraparet d.v.s. hannen och honan som leder gruppen, som förutom de själva består av deras valpar i olika åldrar. De valpar som blir könsmogna lämnar normalt gruppen och ingen rangordning sker. 


    Den felaktiga termen hos vargar kommer från studier på vargar i fångenskap som inte kan gruppera sig normalt som de vilda vargarna. David L. Mech som ledde dessa studier har sedan dementerat detta och uttryckligen sagt att alfatermen inte skall användas för arten varg.

    Så TS, det är inte en alfahanne vi snackar om, det är en helt vanlig skitstövel som knullat runt, och du har valt att stanna hela den här tiden. 


    Tack för informationen men den enda som tror att den patetiska nollan till man är en sk alfahanne är nog TS. Och om man på allvar tror att en sån narcissistisk nolla är en alfahanne så har man nog betydligt större problem än bara missförstånd kring begreppet alfahanneFlört
Svar på tråden Nedgraderad alfahanne