• Sat 13 Feb 2021 18:43
    781 visningar
    4 svar
    4
    781

    Skärmaskin kött

    Bakar mycket rågbröd och köper av och till en bit kött som jag skär ut till pålägg. Tycker inte min Severin skärmaskin håller måttet. Den är långsam och är "fladdrig" och skär snett. Dessutom är den svår att rengöra. 

    Önskar tips på en bra skärmaskin som gärna får kosta.. lite mer Cool

    Tack för tipsen på förhand Skrattande
  • Svar på tråden Skärmaskin kött
  • Fri 9 Apr 2021 15:59
    #1

    Svarar på min egen fråga!


     


    Nu har jag köpt en skärmaskin hos Amazon som heter ? KITGARN? för 2 300 kr. Nu har jag inte använt den än men den verkar vara mycket stadig och stabil. Väger 18 kg och är något större än den gamla.  


    www.amazon.se/gp/product/B07W93C2ZY/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00&psc=1


    Jag återkommer med en lite recension lite längre fram.


     


    Ett annat användningsområde för maskinen, annat än bröd har varit att köpa hela bitar kött för utskärning till pålägg som sedan fryses in.


     


    Nu kommer min nästa fråga ???? Vad ska man köpa för ?chark? papper? Vanligt plastfolie fungerar dåligt. Pålägget blir blött och trist!


     


  • Mon 12 Apr 2021 10:51
    #3

    Tack för tipset. Jag har emellertid hittat en återförsäljare  - Tingstad som säljer div charkpapper. Jag har skickat en fråga till dem. Återkommer här när jag fått svar. Skrattande

  • Mon 12 Apr 2021 11:29
    #4

    Vi fick nyss detta svar från Tingstad


    Vi har tre olika charkark som skall funka bra. Det man kan tänka på när man skall tina upp att det bildas fukt. 
     
    Charkark: 
     
    1320333             CHARKARK 245X350MM
    1320334             CHARKARK 350X490MM
    1320335-1         CHARKARK 500X750MM
     
    Vi köper och testar. Återkommer ????
Svar på tråden Skärmaskin kött