Inlägg från: Knaslil96 |Visa alla inlägg
  • Knaslil96

    Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.

    Hej!

    Jag har lite frågor till er, jag har bokat 2 tider för läppförstoring via boka direkt och dessa 2 behöver jag nu avboka då jag är jättesjuk. Enda problemet är att jag inte fått något bekräftelsemail ifrån boka direkt och kan därför inte använda mig av avbokningskoden. Jag har gjort allt jag kan och rätt Mail är inskriven, har även försökt skapa konto hos dom nu 10 gånger utan framgång då jag inte får några Mail ifrån dom.

    Man måste avboka sin tid inom 24 timmar annars får man betala och dessa tider är i morgon och på tisdag. Jag har panik, jag är jättesjuk så jag kan inte gå på dessa och jag har fortfarande inte fått nått bekräftelsemail så jag kan inte avboka och vet inte vad jag ska göra, jag ska ringa dom i morgon men då är det försent att avboka ena tiden. Det känns så jvla orättvist att jag ska behöva betala för detta när jag har gjort allt rätt ifrån mitt håll.

  • Svar på tråden Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.
  • Knaslil96
    Anonym (Duckie) skrev 2021-02-14 08:38:18 följande:

    Har du kollat skräpposten i din mail?

    Om inte, prova att ringa redan nu och se om det går att lämna meddelande. Eller maila direkt till salongen? Eller har de något facebook- eller instakonto du kan skicka dm på? Prova allt!


    Jag har kollat alla inkorgar som finns. Går inte att lämna meddelanden, jag ska skriva till dom på Facebook. Jag har kontaktat salongen men dessvärre går det inte att avboka via dom då detta sker hos Boka Direkt :(
  • Knaslil96

    Känns bara helt sinnessjukt att jag ska behöva betala för detta när jag inte gjort något fel, något måste ju vara fel i deras system. Ska ringa i morgon men tvivlar på att dom kommer hjälpa mig utan kommer väll få betala dessa 2500kr.

  • Knaslil96

    Jag har pratat med salongen och förklarat läget men dom kan somsagt inte göra något då bokningen sker hos Bokadirekt och det är också Bokadirekt som kommer skicka fakturan för allt i slutändan.

    Salongen kan se att jag står som inbokad men somsagt inget Mail har jag fått

  • Knaslil96
    Almavivas skrev 2021-02-14 10:51:02 följande:

    Salongen kan visst ta bort bokningen. 

    Jag har själv Boka direkt på min salong och det är inga problem alls. 


    Jasså? Nu blir jag arg, enligt salongen är det omöjligt, dom kan se bokningen men inte ta bort den enligt henne.
  • Knaslil96
    Almavivas skrev 2021-02-14 12:31:19 följande:

    "Eftersom ditt avtal är tecknat direkt med Tjänsteutövaren ska alla frågor som du kan tänkas ha i förbindelse med din bokning ställas direkt till Tjänsteutövaren med användande av de kontaktuppgifter som anges i e-postbekräftelsen."

    såhär står det på boka direkt. De har inget ansvar. 


    Jag har nu skickat denna text till salongen och får se hur dom ställer sig till det. Annars vet jag inte vad jag för.
  • Knaslil96

    Det står ju dock såhär på BokaDirekts hemsida:

    Avbokning och ?No-show?

    Om du vill avboka din bokning ska du använda den avbokningskod i bokningsbekräftelsen som visas på skärmen efter bokning och som tillsänds dig via e-post. Avbokning ska göras, med avbokningskoden, på www.bokadirekt.se/cancel. Avbokning kan ej göras via mail.

  • Knaslil96
    Almavivas skrev 2021-02-15 06:00:24 följande:

    Via mail till Boka direkt ja! Det är fortfarande ett avtal mellan kunden och salongen.Boka Direkt är bara en tjänst salongen använder sig av.

    Som sagt har jag själv boka direkt. Förstår inte vad du inte förstår efter allt jag skrivit? 


    Varför vara så otrevlig? Jag förstår precis vad du skriver och jag svarar bara.
  • Knaslil96

    Jag har idag pratat med Boka direkt och fått veta att salongen själva kan avboka, boka direkt lyckades avboka en tid till mig men jag har fortfarande en tid idag och skrev till salongen och sa att jag kan komma (jag har varit sjuk i migrän så därför inget som smittar) fick då svar tillbaka att min tid har dom givit till någon annan så jag kan inte komma.

  • Knaslil96
    Anonym (I) skrev 2021-02-15 12:36:02 följande:

    tror Det vore hälsosammare för dig att skippa läppförstoringen och lägga pengarna på självhjälpsböcker 


    Nja snarare du som bör lägga pengar på sådana böcker med tanke på att du ens kommenterar en sån sak :)
  • Knaslil96
    Almavivas skrev 2021-02-16 04:59:18 följande:

    Men alltså?  Det är ju det som jag och flera andra har skrivit hela tiden. 

    Jag är inte otrevlig, men du ber om råd och du får råd men du lyssnar inte. 

    Orka med tröga människor 


    Fast snälla rara du, bara för att det fungerar på ett visst sätt för dig via Boka Direkt så betyder det inte att det fungerar så för alla andra som använder sig av tjänsten. För din information så sa även damen på boka direkt att ja, just denna salong kan avboka själva men det är inte ALLA som kan det. Jag är för fan inte trög bara för att jag ville ringa och kolla med dom? Dom behövde ju endå avboka min ena tid?

    Så du menar att kalla mig trög inte är att vara otrevlig ? Snälla människa
  • Knaslil96
    LisaA94 skrev 2021-02-15 12:14:35 följande:

    Behövde du ändå betala?

    [quote=80955118][quote-nick]LisaA94 skrev 2021-02-15 12:14:35 följande:[/quote-nick]Behövde du ändå betala?


    Ena tiden behövde jag inte betala, är dock osäker på den tiden som jag ?missade? dock, eller ja den tiden gav hon ju bort till nån annan trotts att den inte var avbokad så ja vi får se.

    I varje fall gick jag och gjorde läpparna på ett annat ställe igår hos en helt fantastisk tjej så jag är glad endå :)
  • Knaslil96
    Anonym (Petrus) skrev 2021-02-16 05:41:59 följande:

    Du måste vara universums trögaste människa. 


    Okej varför är jag trög nu då?
  • Knaslil96
    nernu skrev 2021-02-16 08:13:07 följande:

    Du var ju jättesjuk? Gick du till ett annat ställe?


    Om du läst hela tråden så hade du hängt med. Jag lider av kraftig migrän och dessa episoder håller i sig i drygt 2-4 dagar per gång, så ja jag var jättesjuk i migrän men migrän är inget som smittar. Bara för att man skriver att man är sjuk så betyder inte detta att man har Corona.
  • Knaslil96
    Anonym (Petrus) skrev 2021-02-16 05:41:59 följande:

    Du måste vara universums trögaste människa. 


    Jag hoppas också att du förstår att jag vet att det är du som är Almvavivas.
Svar på tråden Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.