Inlägg från: Almavivas |Visa alla inlägg
  • Almavivas

    Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.

    Gå in på salongens instagram/hemsida och maila dem och förklara läget.

  • Almavivas

    Fast om du inte har fått ett bekräftelsemail så har du ingen bokad tid. 
    Man ska alltid få ett bekräftelsemail.

  • Almavivas
    Knaslil96 skrev 2021-02-14 10:27:29 följande:

    Jag har pratat med salongen och förklarat läget men dom kan somsagt inte göra något då bokningen sker hos Bokadirekt och det är också Bokadirekt som kommer skicka fakturan för allt i slutändan.

    Salongen kan se att jag står som inbokad men somsagt inget Mail har jag fått


    Salongen kan visst ta bort bokningen. 
    Jag har själv Boka direkt på min salong och det är inga problem alls. 
  • Almavivas
    Knaslil96 skrev 2021-02-14 10:55:43 följande:
    Jasså? Nu blir jag arg, enligt salongen är det omöjligt, dom kan se bokningen men inte ta bort den enligt henne.
    Boka direkt är bara ett program som salongen använder sig av. 

    Tänk om behandlaren skulle bli sjuk. Skulle de inte själva kunna avboka sina kunder då, menar de? 

    Bara kontakta dem igen med text att du avbokar tiderna, Skulle det komma en faktura så överklaga, så har du textbevis på att du avbokat. 

    Annars kan du ju fråga om du får komma på tiden ändå? Trots Corona. Se hur de ställer sig till det. 
  • Almavivas
    "Eftersom ditt avtal är tecknat direkt med Tjänsteutövaren ska alla frågor som du kan tänkas ha i förbindelse med din bokning ställas direkt till Tjänsteutövaren med användande av de kontaktuppgifter som anges i e-postbekräftelsen."

    såhär står det på boka direkt. De har inget ansvar. 
  • Almavivas
    Knaslil96 skrev 2021-02-14 13:07:42 följande:

    Det står ju dock såhär på BokaDirekts hemsida:

    Avbokning och ?No-show?

    Om du vill avboka din bokning ska du använda den avbokningskod i bokningsbekräftelsen som visas på skärmen efter bokning och som tillsänds dig via e-post. Avbokning ska göras, med avbokningskoden, på www.bokadirekt.se/cancel. Avbokning kan ej göras via mail.


    Via mail till Boka direkt ja! Det är fortfarande ett avtal mellan kunden och salongen.Boka Direkt är bara en tjänst salongen använder sig av.
    Som sagt har jag själv boka direkt. Förstår inte vad du inte förstår efter allt jag skrivit? 
  • Almavivas
    Knaslil96 skrev 2021-02-15 11:34:22 följande:

    Jag har idag pratat med Boka direkt och fått veta att salongen själva kan avboka, boka direkt lyckades avboka en tid till mig men jag har fortfarande en tid idag och skrev till salongen och sa att jag kan komma (jag har varit sjuk i migrän så därför inget som smittar) fick då svar tillbaka att min tid har dom givit till någon annan så jag kan inte komma.


    Men alltså?  Det är ju det som jag och flera andra har skrivit hela tiden. 
    Jag är inte otrevlig, men du ber om råd och du får råd men du lyssnar inte. 
    Orka med tröga människor 
  • Almavivas

    Varför skulle jag skriva i ett anonymt namn när jag redan skrivit samma sak med mitt egna nick? Då hade jag ju bara kunnat upprepa mig igen? eller? 


    Knaslil96 skrev 2021-02-16 12:18:01 följande:
    Jag hoppas också att du förstår att jag vet att det är du som är Almvavivas.
  • Almavivas
    Anonym (Anonym) skrev 2021-02-16 12:26:40 följande:
    Men de kan ju inte ge bort din tid utan att avboka den! Då ska du självklart ha pengarna tillbaka!
    Vilka pengar tänker du att hon ska ha "tillbaka"? när hon aldrig ens vart på salongen? 

    Börjar bli orolig över människors förmåga att tänka. 
  • Almavivas
    Anonym (Anonym) skrev 2021-02-17 09:11:23 följande:
    Hon har ju betalat för en tid som hon vägrades avboka och när hon tänkte gå på tiden så hade de redan gett bort den till någon annan, självklart ska hon ha pengarna tillbaka när de vägrar hjälpa henne avboka och dessutom vägrar låta henne nyttja tiden!

    JAG blir däremot orolig för "människors" förmåga att vara trevliga online!!
    Hon hade inte betalat i förskott, men var orolig att bli debiterad om hon inte avbokade sig tid på korrekt sätt. 
    Salongen betedde sig helt klart fult genom att påstå att det bara gick att avboka via Boka direkt. 

    Jag är ledsen att jag var otrevlig mot dig. Jag håller med dig, man ska inte vara otrevlig vare sig online eller irl. TS bad om råd, och vi var flera som gav henne konkreta svar på hur det fungerar, och hon börjar argumentera emot, fast vi andra var ute efter att hjälpa. Det fick mig att ilskna till, och även det var fel av mig. 
Svar på tråden Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.