• quennie

Nyser och snorar man av grav. nästäppa också?

Jag vet inte om jag har blivit rejält förkyld eller om det är graviditets nästäppa jag har fått. Jag nyser och snyter mig en hel del men det kanske man gör av grav. nästäppa också? Anledningen till att jag frågar är för att om det är vanlig förkylning så vill jag använda nässpray för då vet jag ju att förkylningen kommer att gå över snart. Men om det är grav. nästäppa så får jag väl hitta en annan lösning på problemet. Stå ut är inget alternativ i alla fall för det är tvärstopp i näsan. Någon som kan svara?

• Svar på tråden Nyser och snorar man av grav. nästäppa också?
  • Pyssel

Har gått halva graviditeten och snorat och varit täppt om vart annat. Skitdrygt men det är så för att hormonerna luckrar upp slemhinnorna. Inget att oroa sig för. Kram!

• nettis1

Samma här, rejäl nästäppa och mycket näsblod har det varit under de senaste 10 veckorna (är i v 34), så det blir mycket sovande i sittande ställning för jag vågar inte börja använda näsdroppar. (lite fånigt men jag vet), hi hi hi hi men som gammalt öronbarn är jag mer eller mindre uppväxt med att sova sittandes så det är helt ok, lite trist bara att inte kunna sova sked;-

Kram

• Lokebo

Har också varit otroligt täppt i näsan samt blött mycke näsblod, men nu de sista veckorna har det lugnat sig rejält, Det var värre tidigare i grav. Är nu i V. 34+5
    Så hoppas att det blir bättre för dig med! Kram och lycka till

• quennie

Usch, är det inte lite tidigt att få nästäppa i v.22? Jag har i alla fall köpt Rennäsans nässpray som är en koksaltlösning. Tyvärr fungerar det inte ALLS. Får ingen effekt!
    Jag tycker trots allt att det verkar ha släppt i näsan nu på morgonen (då jag brukar känna mig som värst annars) så förhoppningsvis är det en förkylning jag fick efter att ha tagit mitt första sommardopp i augusti...

• Förhoppningsfull

Jag har redan börjat snora och blöda näsblod lite då och då! Kommer väl inte att kunna andas mot slutet med bommullstussar i båda näsborrarna och svullna slemhinnor... Är i vecka 15.

• Flinga

Säkert en kombination. Tror man får stå ut med en del men om det blir värre och du får feber och så ska du nog kontakta BM så du får hjälp med att bli bättre. Rejäla infektioner ska nog inte vara så där jättebra för bebben...

Svar på tråden Nyser och snorar man av grav. nästäppa också?