• Anonym (Krossad)

Överreagerar jag? (Alla hjärtans dag)

Förra året på alla hjärtans dag fick jag en jättefin bukett av min man, men fick höra flera flera gånger att buketten var dyr, dyr, dyr!

Några veckor senare kom det fram att min man varit otrogen mot mig, och även köpt blommor till sin älskarinna.

Dessa alla hjärtans dag blommor ligger i huvudet. Dyrt dyrt dyrt dyrt!! JAG HATAR BLOMMOR efter denna händelse!!

Jag valde att försöka och stannade med honom.

I år sa jag till honom, köp inga dyra blommor, köp rosor på plantagen för 40kr! Och vad gör han? Köper blommor med blombud för över 500kr.

Jag flippar!! Flippar totalt!! Arg är bara förnamnet när butiken ringer för att stämma av så jag är hemma under dagen. Men det kommer inga blommor.. jag väntar till 22 som är sista tiden o frågar då min man. Jo men visst hade blommorna kommit, vid 3tiden när han skulle snabbt mer i källaren o lämna kartonger.. då passa han på och riva upp blommorna och slänga iväg dom..

Överreagerar jag? Jag är fly förbannad!! Han LJUGER då att lämna kartonger när blommorna egentligen blir levererade.. så inga blommor + över 500kr åt helvete..

• Svar på tråden Överreagerar jag? (Alla hjärtans dag)
  • Anonym (J)

Du överreagerar eftersom du har visat förra året att du kan behandlas illa utan konsekvenser.

• Anonym (Men)

Har ni gemensam ekonomi? Eller varför är pengarna ett sådant probleml?

Han kanske hellre lägger 500 på att få en fin bukett hem än att gå in på plantagen?

Och nej. Du kan absolut inte bli arg för att han hivade blommorna. Han försökte göra feta han kunde för att ställa saken till rätta.

Du överreagerar helt klart över blommorna.

Men otrojeten är naturligtvis en helt annan sak.

• Anonym (K)
    Anonym (Krossad) skrev 2021-02-15 17:51:36 följande:

Förra året på alla hjärtans dag fick jag en jättefin bukett av min man, men fick höra flera flera gånger att buketten var dyr, dyr, dyr!

Några veckor senare kom det fram att min man varit otrogen mot mig, och även köpt blommor till sin älskarinna.

Dessa alla hjärtans dag blommor ligger i huvudet. Dyrt dyrt dyrt dyrt!! JAG HATAR BLOMMOR efter denna händelse!!

Jag valde att försöka och stannade med honom.

I år sa jag till honom, köp inga dyra blommor, köp rosor på plantagen för 40kr! Och vad gör han? Köper blommor med blombud för över 500kr.

Jag flippar!! Flippar totalt!! Arg är bara förnamnet när butiken ringer för att stämma av så jag är hemma under dagen. Men det kommer inga blommor.. jag väntar till 22 som är sista tiden o frågar då min man. Jo men visst hade blommorna kommit, vid 3tiden när han skulle snabbt mer i källaren o lämna kartonger.. då passa han på och riva upp blommorna och slänga iväg dom..

Överreagerar jag? Jag är fly förbannad!! Han LJUGER då att lämna kartonger när blommorna egentligen blir levererade.. så inga blommor + över 500kr åt helvete..

Jag skulle ha blivit förbannad av många orsaker, bland annat för att han slängt blommor som du visste att du skulle få, skadan var ju redan skedd, nu är pengarna lika brända som han. Han fattade antagligen inte hur känsligt det var för dig med blommor efter det där med älskarinnan.

När separerar ni?
  • Anonym (Spader)

Men gör er båda en tjänst och skilj er. Det där låter helt dysfunktionellt.

• Anonym (F)

Han kanske gav blommorna till älskarinnan?

• Anonym (Krossad)

Ja, vi har delad ekonomin och gemensamt konto. Jag har hade hellre sett att dom pengarna gick till nått vettigt än en bukett blommor som ligger slängda i källaren..

Anonym (Men) skrev 2021-02-15 18:08:36 följande:

Har ni gemensam ekonomi? Eller varför är pengarna ett sådant probleml?

Han kanske hellre lägger 500 på att få en fin bukett hem än att gå in på plantagen?

Och nej. Du kan absolut inte bli arg för att han hivade blommorna. Han försökte göra feta han kunde för att ställa saken till rätta.

Du överreagerar helt klart över blommorna.

Men otrojeten är naturligtvis en helt annan sak.

• Anonym (Krossad)

Tack för att du förstår, ja jag vet inte när jag ska förstå att det inte är hållbart att kämpa. Vi kan inte läsa av varandra längre, lr har vi någonsin kunnat det?

Anonym (K) skrev 2021-02-15 19:24:20 följande:

Jag skulle ha blivit förbannad av många orsaker, bland annat för att han slängt blommor som du visste att du skulle få, skadan var ju redan skedd, nu är pengarna lika brända som han. Han fattade antagligen inte hur känsligt det var för dig med blommor efter det där med älskarinnan.

När separerar ni?

• Anonym (Krossad)

Nejdå, dom ligger slängda i källaren!

Anonym (F) skrev 2021-02-15 20:48:31 följande:

Han kanske gav blommorna till älskarinnan?

• Anonym (K)
    Anonym (Krossad) skrev 2021-02-15 21:00:37 följande:

Tack för att du förstår, ja jag vet inte när jag ska förstå att det inte är hållbart att kämpa. Vi kan inte läsa av varandra längre, lr har vi någonsin kunnat det?

Med tanke på hans otrohet så är det ju en fråga jag förstår att du ställer dig själv, och nästa fråga blir ju också om han respekterar dig numera? Tveksamt, men det har ni ju försökt lägga bakom er åtminstone.

Det är svårt att säga när det är dags att sluta kämpa, och alla relationer behöver bearbetas, men när det känns som att det nästan hela tiden måste vara "kämpa" och inte så mycket att bara slappna av och njuta, då tror jag relationen tar mer energi än den är värd. Var tror du själv att ni står där?
  • Anonym (Krossad)

Jag trodde vi gick framåt, men efter igår vet jag inte längre. Jag sa till honom att inte köpa blommor, och om han nu måste, köpt från plantagen. Och det har jag sagt länge. Redan förra året när det var morsdag, födelsedag, blommor hit o blommor dit, köp BILLIGA, jag vill inte ha buketter som förr! Jag mår illa!! Senast när det var tulpanens dag skulle han iväg o köpa tulpaner, och jag sa, köp inga tulpaner OM det inte är den billiga buketten, den fanns inte så han köpte den som va lite dyrare, okej fine. Huvudsaken att han inte köpte den stora mixade för 200kr.. skit sak? Ja jag vet inte. Men det ligger kvar i huvudet.

Igår när blombutiken ringde förstod jag ju direkt att det vat från honom, vem annars? Jag fråga varför, och han sa att han ville för han älskar mig. Men för mig känns det bara som ett jävla svek! Ett stort jävla svek och tillbaka till ruta ett. Aja, väntar på dom jävla blommorna och blir lite låst hemma. Vid 22, är jag trött och irriterad att blommorna inte dök upp. Frågar honom om dom kanske ringt honom för att leverera. Jomen serru, de hade dom, och han hade så gått ner till källaren för att riva av kortet och slängt iväg dom i källargången. Och jag frågade honom vad han gjorde när han pös iväg utan att säga nått, fick till svar att han lämna bara kartongen till nya dataskärmen.. mjo visst. LÖGN igen!! Lögner som han lovade att han inte skulle hålla på med efter otroheten. Tillbaka från början.. att bygga denna tillit.. hur?

Vart vi står? Jag vet inte.. jag vet ingenting längre..

Anonym (K) skrev 2021-02-15 21:04:50 följande:

Med tanke på hans otrohet så är det ju en fråga jag förstår att du ställer dig själv, och nästa fråga blir ju också om han respekterar dig numera? Tveksamt, men det har ni ju försökt lägga bakom er åtminstone.

Det är svårt att säga när det är dags att sluta kämpa, och alla relationer behöver bearbetas, men när det känns som att det nästan hela tiden måste vara "kämpa" och inte så mycket att bara slappna av och njuta, då tror jag relationen tar mer energi än den är värd. Var tror du själv att ni står där?

Svar på tråden Överreagerar jag? (Alla hjärtans dag)