• Sven19

Netflix tecknade bröst

Barnen tittade på Jurassic World Camp Cretaceous som är en tecknad serie på Netfilx om ett gäng ungdomar som är på en ö med dionsoruer.

Även om det är ungdomar så kunde jag inte missa vilka jätte tuttar de festa tjejerna har.  Känns lite överdrivet.

• Svar på tråden Netflix tecknade bröst
  • Sven19
    Hyllemor skrev 2021-02-16 01:31:19 följande:

Min 7-åring tittade på det där, men tröttnade snabbt. Jag tittade självklart med honom och fick sitta och förklara en del saker. Det handlar ju om tonårsbarn 14-17 år och de har ju bröst. Det är alltså en serie för tonåringar och inte konstigare än att sitta och titta på en tweene/tonårsserie på barnkanalen. De ungdomarna har ju också bröst, även om de inte är animerade.

Tycker det bara brukar vara lite antydningar till bröst på unga tjejer som är animerade i vanliga fall. Här är det ju ganska stora bröst.
  • Sven19
    Panduro skrev 2021-02-16 08:10:59 följande:

Är du samma person som tycker om animerade ändalyktor?

Hur som helst, vad är det du vill diskutera?

Nä det är inte jag. Tänkte kolla om det bara är jag som reagerar på att tjejerna i serien har så stora bröst. Har nog aldrig sett detta tidigare. Men samtligt är det ju skönt att tjejerna inte ser ut som plankor som någon skrev längre upp.
  • Sven19
    Anonym (R) skrev 2021-02-23 00:01:28 följande:

Du tittade på dinosaurier men tyckte människorna var överdrivna för att de var avbildade med mänskliga bröst? Är det korrekt uppfattat?

De lågmälda och lite mer jordnära dinosaurierna är mer jämförbart med det som du känner dig van vid i det dagliga livet?

Haha ja. Reagerade på att tjejerna hade så stora bröst. Känns lite onödigt att göra personerna i en serie för barn så kurviga. Speciellt eftersom personerna ska vara ganska unga.
  • Sven19
    Anonym (sssss) skrev 2021-02-23 07:16:25 följande:
    Om animatören av filmen gjort så för att just påvisa att folk faktiskt ser olika ut så tycker jag inte det är fel. Har någon däremot suttit och dreglat och tänkt "tjoho, nu ska jag rita en riktigt storbystad tjej" så är det inte sunt - men jag har svårt att tro att så är fallet. Det är en lång process när man gör en film och många medarbetare är inblandade. 
    Det är så det känns. jämför man med how to train your dragon som också går som serie på Netflex. Där är de unga tjejerna inte lika extremt animerade

• Sven19
    Anonym (Ålder) skrev 2021-02-23 11:15:24 följande:

Kollade runt lite och hittade en genomgång av serien

Tjejer i rosa ska tydligen vara 13 och tjejen i linne 14. Tjejen i röd t-shirt är vuxen.

Kan det stämma?

jurassicpark.fandom.com/wiki/Brooklynn

Det är detta som gör att det känns galet. Klart att det alla synas att det är en tonårstjej. Men detta???
Svar på tråden Netflix tecknade bröst