Färga brunt hår blått utan att bleka
Letar efter en toning som blir bra på brunt hår.
Kollat olika produkter, men hittar inget med överhängande bra recensioner.
Någon med tips?
Rosa och illgrönt kan också vara av intresse.
Letar efter en toning som blir bra på brunt hår.
Kollat olika produkter, men hittar inget med överhängande bra recensioner.
Någon med tips?
Rosa och illgrönt kan också vara av intresse.
Man kan helt enkelt inte få en klar hållbar färg på mörkt hår då toning och färgning går in i hårtstråt och hårets egen färg då döljer.
Vill du ha en tydlig färg så måste du bleka.
Man kan helt enkelt inte få en klar hållbar färg på mörkt hår då toning och färgning går in i hårtstråt och hårets egen färg då döljer.
Vill du ha en tydlig färg så måste du bleka.
Har du målat med vattenfärg någon gång? Om inte så gör du det och blandar svart med blått och ser vad som händer.
För det är det som händer med toning och färgning av går.
Sen finns det färgade hårsprayer. Men då ska du veta att mitt barn drabbades av anafylaktisk chock av det så det är knappast nyttiga saker i den skiten.
Har du målat med vattenfärg någon gång? Om inte så gör du det och blandar svart med blått och ser vad som händer.
För det är det som händer med toning och färgning av går.
Sen finns det färgade hårsprayer. Men då ska du veta att mitt barn drabbades av anafylaktisk chock av det så det är knappast nyttiga saker i den skiten.
Jag har manic panic i mitt hår. På det mörka blir det bara en ton som tvättas ut rätt snabbt och på det blekta blir färgen intensiv.
Annars så kan man använda artic fox färger men som sagt kommer bara bli en subtil ton. För vill du har mer intensiv färg måste du bleka och de flesta som har djupa, klara och intensiva toner har blekt lite under den färgen och har sparat mörkare nyanser runtomkring och i botten.
Blått tror jag du kommer få och det ser snyggt ut, rosa och illgrönt kommer inte att gå utan kommer se tråkigt smutsigt ut eller inte synas alls.
Jag har manic panic i mitt hår. På det mörka blir det bara en ton som tvättas ut rätt snabbt och på det blekta blir färgen intensiv.
Annars så kan man använda artic fox färger men som sagt kommer bara bli en subtil ton. För vill du har mer intensiv färg måste du bleka och de flesta som har djupa, klara och intensiva toner har blekt lite under den färgen och har sparat mörkare nyanser runtomkring och i botten.
Blått tror jag du kommer få och det ser snyggt ut, rosa och illgrönt kommer inte att gå utan kommer se tråkigt smutsigt ut eller inte synas alls.
Tror du "Manic panic amplified rockabilly blue" skulle kunna fungera? Många butiker har alla färger av samma sort under samma recensioner, så är inte så lätt att veta vilken som är bra.
Det är min dotter som vill färga håret blått, jag är redan kluven till det, men sagt okej till att prova. Blekning drar jag gränsen vid dock.
Jag tror det kommer gå rätt dåligt.
Min äldsta dotter har provat färga i en massa starka färger men det blir inte bra utan att bleka. Hon är brunhårig men typ så ljust brun att det nästan går mot svensk klassisk råttfärg. Kan se coolt ut direkt efter under en stark lampa typ men sen försvinner det fort.
Den yngre som har ännu brunare hår (inte svart men mörkt brun) har också provat och där syntes det knappt alls.
Den äldre har nu för första gången blekt håret för att sen färga och det blev superbra. Vi valde att bara bleka/färga underhåret för att inte behöva bleka allt, utväxten kommer att synas mycket mindre, de övre håret som slits mest av sol är intakt och det undre håret är dessutom kortare och växer och byts ut fortare. När hon har utsläppt hår ser man ganska lite att det är färgat men om hon gör t ex inbakade flätor blir det jättehäftigt och även med hästsvans så blir det ju en cool effekt. Så det blev en riktigt bra kompromiss för vår del.