• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Gasellen87
    Hoppas2022 skrev 2021-05-05 10:00:19 följande:

Tack <3 men jag har en stark känsla av att jag inte är gravid. Det kan ju även vara besvikelsen över det blanka testet som gör att jag känner så men jag tror inte jag är gravid så jag ställer in mig på mens nu och tar nya tag för nästa månad.

Förstår det men jag hoppas du har fel :) och att det bara är för tidigt ännu.
  • Hoppas2022
    Gasellen87 skrev 2021-05-05 12:12:58 följande:

Förstår det men jag hoppas du har fel :) och att det bara är för tidigt ännu.

Tyvärr har jag fått spottings nu med :( så det får helt enkelt bli nya tag och hoppas jag plussar i början av juni istället.
  • Gasellen87
    JaneDose skrev 2021-05-05 12:01:12 följande:

Hej allihopa

Intressant tråd och hoppar även in här.

Maken och jag har kommit fram till att vi nu vill ha barn nr 2.

Men vad händer med en när man är i det skedet att man försöker.

Jag tycker mig ha alla symptom och tecken på graviditet. Blev mys runt ÄL är idag på ÄL +9 och BIM-4. Jag har redan hunnit tagit flera äl test då jag läst att de kan visa tecken på graviditet redan innan. Många som tydligen "plussat" på dom. Jag vet nej det är inget graviditetstest men man blir ju sååå nyfiken. Sen igår och idag har jag tagit tidiga graviditetstest. Beställde från graviditetskollen, stavar. Men alla har visat negativt. Inte ens så mycket som antydan till fler sträck eller något. Ska man kanske se det som ett tecken att vi kanske får försöka på nytt igen vid nästa ÄL eller avvakta.

Välkommen! Kul att det är fler som planerar syskon.

Man blir lätt lite ?knäpp? när man börjat försöka ;) jag tillhör dock inte dem som testar en massa. Det är jag för snål för ;) tror heller aldrig att jag skulle vara gravid förens mensen är flera dagar sen även om jag hoppas. Jag har plussat på äl-test vid min förra graviditet. Tog även vanligt graviditetstest dagen efter.

Att det inte visar något kan ju bero på att det fortfarande är ganska tidigt? Hur gammalt är ditt tidigare barn? :)
  • JaneDose
    Gasellen87 skrev 2021-05-05 12:41:22 följande:

Välkommen! Kul att det är fler som planerar syskon.

Man blir lätt lite ?knäpp? när man börjat försöka ;) jag tillhör dock inte dem som testar en massa. Det är jag för snål för ;) tror heller aldrig att jag skulle vara gravid förens mensen är flera dagar sen även om jag hoppas. Jag har plussat på äl-test vid min förra graviditet. Tog även vanligt graviditetstest dagen efter.

Att det inte visar något kan ju bero på att det fortfarande är ganska tidigt? Hur gammalt är ditt tidigare barn? :)

Haha jo lite knäpp är det minsta man kan säga. Känner mig smått galen. Blir lätt att barntankarna tar över och man konstant går och tänker på det. Eller ja större delen av tiden.

Ja alltså nu blir det ju och avvakta till efter mens om den inte hinner komma. Så får väl se helt enkelt.

Min son är 3 men blir 4 nu i maj. Så känns verkligen som det är dags för ett syskon. Tanken på ett syskon var ju precis när corona slog till. Men förlorade jobbet och ja massa jobbigt. Men nu är det ljusare och vi känner att det är dags igen :)
  • Gasellen87
    Hoppas2022 skrev 2021-05-05 12:37:11 följande:

Tyvärr har jag fått spottings nu med :( så det får helt enkelt bli nya tag och hoppas jag plussar i början av juni istället.

Tråkigt. Jag brukar oxå ha spottings innan mens, har det även haft det när jag varit gravid bara det att mensen aldrig kommer igång då. Men du känner ju din kropp bäst. Håller tummarna för nästa försök.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-05 08:56:34 följande:

[quote=81106433][quote-nick]Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-04 19:10:10 följande:

Jag tror också som du säger att kroppen försökte ägglossa men att det blev senare! Hur känner du dig i kroppen? Några känningar? :)

Känns väl typ som vanligt! Mensvärk till och från men det har jag ju haft hela tiden..

Drömde dock inatt två olika drömmar vid olika tider men som båda handlade om att jag tog test som sa att jag var gravid! Antingen tänker jag på det för mycket eller så försöker min kropp säga mig något haha!

Tog iaf nya test idag eftersom det är min första BIM, tog två st av olika märken bara för att. Den ena var blank men den andra kunde jag se ett svagt svagt streck, alldeles för svagt för att fastna på bild då tydligare streck knappt kommer med så fotade inte.

Kan absolut vara spök så hoppas inte för mycket för ska jag gå efter min andra ÄL så är jag inte mer än +7 dagar ca. Så tror verkligen spök där.

Men jag kommer fortsätta testa varannan dag fram till den 14e :)[/quote]

Gud, så spännande! När jag var gravid drömde jag så sjukt mycket drömmar och man kom ihåg det mesta också. Vilka test använder du dig av? Är det testa tidigt eller vanliga? Ja, men fortsätt testa, är ju ett tag kvar till det som du tror är bim. Håller tummarna!
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-05 14:36:21 följande:

Känns väl typ som vanligt! Mensvärk till och från men det har jag ju haft hela tiden..

Drömde dock inatt två olika drömmar vid olika tider men som båda handlade om att jag tog test som sa att jag var gravid! Antingen tänker jag på det för mycket eller så försöker min kropp säga mig något haha!

Tog iaf nya test idag eftersom det är min första BIM, tog två st av olika märken bara för att. Den ena var blank men den andra kunde jag se ett svagt svagt streck, alldeles för svagt för att fastna på bild då tydligare streck knappt kommer med så fotade inte.

Kan absolut vara spök så hoppas inte för mycket för ska jag gå efter min andra ÄL så är jag inte mer än +7 dagar ca. Så tror verkligen spök där.

Men jag kommer fortsätta testa varannan dag fram till den 14e :)

Gud, så spännande! När jag var gravid drömde jag så sjukt mycket drömmar och man kom ihåg det mesta också. Vilka test använder du dig av? Är det testa tidigt eller vanliga? Ja, men fortsätt testa, är ju ett tag kvar till det som du tror är bim. Håller tummarna![/quote]

Ja verkligen spännande!!

Ja jag drömde också en massa som gravid!

Det är testa tidigt, en sticka som mäter från 10, var den jag kunde se något svagt svagt.

Och en stav som mäter från 25. Hade dock bara 2 av dessa så sparar den andra till BIM om inget händer tidigare :)

Funderar på att beställa predictor early, verkar vara många som gillar dom!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-05 15:44:49 följande:

Gud, så spännande! När jag var gravid drömde jag så sjukt mycket drömmar och man kom ihåg det mesta också. Vilka test använder du dig av? Är det testa tidigt eller vanliga? Ja, men fortsätt testa, är ju ett tag kvar till det som du tror är bim. Håller tummarna!

Ja verkligen spännande!!

Ja jag drömde också en massa som gravid!

Det är testa tidigt, en sticka som mäter från 10, var den jag kunde se något svagt svagt.

Och en stav som mäter från 25. Hade dock bara 2 av dessa så sparar den andra till BIM om inget händer tidigare :)

Funderar på att beställa predictor early, verkar vara många som gillar dom![/quote]

Jag har också hört att dom ska vara bra, men har aldrig provat själv. Alltså du har ju ett par spännande dagar framför dig! Nu har mina äl tester kommit som jag beställde så nu börjar jag jaga rätt på äl, hoppas att jag får utslag haha!
  • Skuggviol

Hoppar in här i tråden då vi äntligen bestämt oss för att börja med syskonförsök! Vi har en son född i juni 2019 sen innan och det tog ungefär 6 månader att bli gravid då. I ärlighetens namn hade jag dock jättekass koll på min cykel iallafall första tre månaderna, så nu hoppas jag på ett snabbare plus! Har inte haft något preventivmedel efter förlossningen så nu har jag verkligen stenkoll på mina fertila dagar :)

BIM lista.

2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1 -2022

7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

10/5 mape92- 28 år (första försöket) ett barn

13/5 Magdalena88- 32 år (andra försöket efter mf) två barn

14/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

16/5 Lotgardet - 25 (första försöket) ett barn

18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

28/5 lottizm - 36 år (andra försöket) två barn

29/5 88a - 32 år (tredje försöket) ett barn

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn

4/6 Hoppas2022 - 37 år (tredje försöket) tre barn

4/6 ik96 - 25år. (andra försöket) ett barn

• Hadt

[quote=81109294][quote-nick]

Jag har också hört att dom ska vara bra, men har aldrig provat själv. Alltså du har ju ett par spännande dagar framför dig! Nu har mina äl tester kommit som jag beställde så nu börjar jag jaga rätt på äl, hoppas att jag får utslag haha![/quote]

Ja jag känner beroendet växa haha! Så kommer nog ta test varje dag känns det som nu istället för varannan!

Åh spännande för dig med ju!! Har mensen tagit slut nu? Vilka ÄL test köpte du? Det tror jag nog att du kommer få! :)

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022