• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Emmissss
    ugglans skrev 2021-05-17 19:09:21 följande:

Ja, tyvärr har testat. Efter p-pillerstopp förra gången kom mensen på cd 60, därefter 29, sedan 60 och sedan stannade det på runt 29. Haha så segt!

Håller tummarna för dig! Kul att följas åt! :)
  • ugglans
    Emmissss skrev 2021-05-18 07:12:01 följande:

Håller tummarna för dig! Kul att följas åt! :)

Detsamma! Hur går det för dig? Har svårt att komma ihåg alla namn och dess status :)
  • mangelica

Idag är det ca 6 dagar kvar till ägglossning och nu börjar allvaret haha. Vi kommer försöka få till det varje dag men vi får se. Kanske vi missar någon, jag har gått och dragit på mig världens förkylning! Så hoppas inte det ska störa oss för mycket. Tänkte börja med äl test om ca 2 dagar så jag vet att jag inte missar äl. Har dock aldrig fått utslag på ett sånt tidigare så har inga höga förväntningar. Men det är kul att testa så varför inte :P. Beräknad äl måndag 24/5

• Emmissss
    ugglans skrev 2021-05-18 07:29:38 följande:

Detsamma! Hur går det för dig? Har svårt att komma ihåg alla namn och dess status :)

Vår dotter blev 16 månader igår! Jag har haft planer på att byta jobb men ännu inte fått något nytt trots flera intervjuer. Känns som jag står rätt dåligt till med ett barn osv. Känns som de tänker att jag snart kommer gå hem direkt..

Jag har slutat med p-piller typ i mars tror jag, vi försöker inte aktivt, men känns som man börjar tänka mer o mer på ett syskon. För oss tog det ju ett tag att plussa, men känns ändå inte som man vågar tro att det ska vara samma denna gång. Måste känna mig "säker" .. men nu börjar det faktiskt låta som sambon blir mer o mer sugen. Tror det varit störst omställning för honom.

I augusti börjar jag jobba igen och dottern ska skolas in på dagis.

Kommer jag tillbaka till mitt gamla jobb tror jag snart vi börjar försöka igen. Känns som vi tar det lite som det kommer nu faktiskt. :)

Hur ser er situation ut? Är du fortfarande mammaledig?
  • Lucifer91

Tjejer.. vi hade sex i förrgår (söndag) då jag fick något utslag på ÄL stickan, igår (måndag) va de ett positivt ÄL test och vi låg igen.. idag är inte sambon hemma alls. Utan nästa gång vi kan ligga är imorgon.. tror ni de är kört för våran del denna månaden? För visst hade vi behövt ligga typ ikväll också..? :(

• Anonym (Börjar)

Vi missade ägglossningen! Vi var på olika håll den helgen så blev 3 dagar innan äl vi låg, finns det någon chans ändå?

• Hoppas2022
    Lucifer91 skrev 2021-05-18 08:19:30 följande:

Tjejer.. vi hade sex i förrgår (söndag) då jag fick något utslag på ÄL stickan, igår (måndag) va de ett positivt ÄL test och vi låg igen.. idag är inte sambon hemma alls. Utan nästa gång vi kan ligga är imorgon.. tror ni de är kört för våran del denna månaden? För visst hade vi behövt ligga typ ikväll också..? :(

Jag tror du har goda chanser :) enligt den statistik jag sett så är det nästan lika många som blir gravida när de har sex dagen innan äl som samma dag som äl. Håller tummarna :)
  • Hadt
    Lucifer91 skrev 2021-05-18 08:19:30 följande:

Anonym (Börjar) skrev 2021-05-18 09:01:29 följande:

Vi missade ägglossningen! Vi var på olika håll den helgen så blev 3 dagar innan äl vi låg, finns det någon chans ändå?

Svarar er båda! :)

Absolut har ni båda en chans! Man behöver inte ligga varje dag. Spermier överlever ca 5 dygn så har man sex en tisdag och ägglossning en lördag så finns där absolut en chans att bli gravid! Spermier kan vänta in ett ägg, så bättre att ligga innan ÄL än efter om man måste välja.

Håller tummarna för er båda att det tog sig :)
  • Lucifer91
    Hoppas2022 skrev 2021-05-18 09:06:18 följande:

Jag tror du har goda chanser :) enligt den statistik jag sett så är det nästan lika många som blir gravida när de har sex dagen innan äl som samma dag som äl. Håller tummarna :)

Vi får hoppas på de, kan ju ligga imorgon också så har vi graderat oss så gott vi kan denna månaden.

Men vi hoppas att de räckte med dagen innan ÄL + ÄL-dagen..
  • Lucifer91
    Hadt skrev 2021-05-18 09:10:05 följande:

Svarar er båda! :)

Absolut har ni båda en chans! Man behöver inte ligga varje dag. Spermier överlever ca 5 dygn så har man sex en tisdag och ägglossning en lördag så finns där absolut en chans att bli gravid! Spermier kan vänta in ett ägg, så bättre att ligga innan ÄL än efter om man måste välja.

Håller tummarna för er båda att det tog sig :)

Tack för ditt svar fina! (: vi får hoppas :D nu vill man bara att dagarna ska gå...så man kan testa!
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022