Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Sexdocka som lösning på olika sexlust

Om du använder docka, dildo, porr eller nått annat är väl i princip egalt. Men rent praktiskt är ju en docka rätt bökig som många har påpekat, men om du har nånstans att ha den så den inte hittas av misstag eller när du använder den så varför inte. Hur du tar upp det beror väl på henne hur hon är, det är ju inget som säger att du måste ta upp det heller.... 

• Anonym (I)
    Paganini skrev 2021-02-17 11:20:20 följande:

Har svårt att förstå grejen med sexdocka. Den bara ligger där och tar emot, den kan inte samspela med mig eller visa att den är kåt på mig eller visa att den njuter. Varför är det bättre än fröken höger?

Sexdockor är inte min grej heller men dildos, fleshlight och buttplugs ger ju inte heller nån respons så oavsett leksak krävs det ju fantasi för att det skall funka. Om det nu inte råkar vara just passiviteten man går igång på. 
  • Anonym (I)
    Anonym (Lolll) skrev 2021-02-17 08:54:48 följande:
    Nej, vi kvinnor har inte stora dockor av män att onanera med. Vi har dildos och massagestavar och anledningen att det finns så mycket av dessa och t.o.m. säljs på apoteket beror på att de är hjälpmedel för kvinnor ATT KUNNA FÅ orgasm, att lära sig få orgasm. Därför säljer apoteket inte detta till män- för män har inte samma problemen att orgasmera.

Jämförbart med en dildo är inte en sexdock utan en fleshlight som jag absolut tycker TS ska införskaffa.

Men att ha en docka att ligga med i ett hus med barn. Nej, inte ok. Det är skillnad på att använda ett redskap som en fleshlight eller dildo för egen sex än att projektera att man ligger med en fakemänniska.
    Att dildos och sexhjälpmedel för kvinnor säljs mer öppet och på apoteket beror bara på att kvinnlig sexualitet sex som fin och naturlig medans mäns ses som ful och problematisk. 
  • Anonym (I)
    Anonym (Lolll) skrev 2021-02-17 13:23:55 följande:
    Nej, mannens sex ses som naturligt. Kvinnligt sex ses som en konst man måste träna upp och bemästra.

Hur lång tid tog det för dig att kunna få orgasm från att du var sexuellt intresserad/aktiv?

För mig tog det 3 år av utforskande och sex för att tillslut få en orgasm. Det var inte det lättaste. Hade inte den blekaste aningen hur kroppen funkade. Finns ju liksom ingen porr för kvinnor som förklarar tekniken, vad sons ja stimuleras etc.
    Fast det är ju uppenbarligen du som ser kvinnlig sex som nånting som måste läras upp och bemästras och så projicerar dudet på andra. Dildos säljs inte för att kvinnor skall öva på att få orgasm (de flesta klarar det med sina egna fingrar) utan för att kvinnor skall ha det skönt. 

Det finns massor av sådan porr, men det kräver ju att du tittar på den för att den skall göra nytta och det har du uppenbarligen inte. 
  • Anonym (I)
    Anonym (Lolll) skrev 2021-02-17 13:29:24 följande:
    Förlåt men jag har väldigt svårt att tro att män generellt skulle ha svårt att få utlösning. Spermierna måste ju ut, annars måste det ju tekniskt ske i sömnen eller på annat vis för att du som man inte ska implodera.

Kvinnligt orgasm funkar inte så. Vi är inte gjorda för att tömma oss.

Finns tydlig statistik på män va kvinnor som upplevt en orgasm.

Säger inte att sexleksaker för män är fel. Inte alls. Jag säger bara att de framställts i olika syfte.

Och en docka känns väldigt fel, oavsett om en man eller kvinna använder den. Just för att den är så lik en människa; i det här fallet en människa som inte samverkar i sexet utan ligger stel och tar emot. Blir liksom fel associationer här. Det speglar ju hur ett verkligt övergrepp ser ut.

Med en stav eller fleshlight använder du ju enbart fantasin och där är förmodligen inte motparten en död fisk i den tanken? Eller?
    Du borde verkligen läsa på om hur kvinnor och män fungerar. Spermierna måste inte ut, om det inte sker någon utlösning så absorberas de av kroppen igen.

Att en docka känns fel för dig innebär inte att den är fel, dina associationer är bara dina associationer, en dildo är inte heller mer fel för att den är gjord så den ser ut som en kuk.  
  • Anonym (I)
    Anonym (En sexdocka är inte bara en sexdocka) skrev 2021-02-19 06:08:52 följande:

Sexdockor passar nog bäst för singelmän som gett upp om att träffa någon då det inte är som en fleshlight eller ett porr, utan som en person (inte en riktig person givetvis). Även om den har ett komisk namn som "GummiGudrun" så har hon ett namn och blir lite som en person. Hon utvecklar en personlighet i ditt huvud.

Då blir ni tre i relationen, där dockan är någon som alltid vill, aldrig grälar på dig, och alltid ser bra ut (Om du bara ger henne minimal skötsel och håller ren). Det är inte rättvist.

Blir man utkonkurrerad av en livlös docka så bör man nog fundera på att utöka sin attraktionskraft lite i stället för att klaga på dockan. 
Svar på tråden Sexdocka som lösning på olika sexlust