• Anonym (Ts)

Ta influensavaccin nu?

Är gravid och blivit erbjuden att ta vaccin mot säsongsinfluensan... Men är det någon idé nu?

Det har inte varit många fall i år. Jag är hemma och träffar inte många.

Vad hade ni gjort i min sits?

• Svar på tråden Ta influensavaccin nu?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ts) skrev 2021-02-17 09:49:37 följande:

Är gravid och blivit erbjuden att ta vaccin mot säsongsinfluensan... Men är det någon idé nu?

Det har inte varit många fall i år. Jag är hemma och träffar inte många.

Vad hade ni gjort i min sits?

Då hade jag inte tagit det.
  • Anonym (Ts)
    Långbenopluto skrev 2021-02-17 11:20:08 följande:

Jag hade tagit det utan att tveka.

Även om du är hemma hela tiden? Bara min man som arbetar.
  • Anonym (Aldrig)

Jag säger inte åt andra vad de ska göra, berättar bara hur jag tänker och hur jag gör.

Ja utgår från att du inte är riskgrupp i överigt. (då kanske jag skulle göra annna avvägning)

Nej jag skulle inte ta. JAg tar inte vaccin mot snabbmuterade virus. Kommer absolut inte att ta covidvaccinet.

MIna barn får de flesta vaccin enligt barnvaccineationesprogrammet. Avstår hpv, hepatit b och ritavirus.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Aldrig) skrev 2021-02-17 12:24:56 följande:

Jag säger inte åt andra vad de ska göra, berättar bara hur jag tänker och hur jag gör.

Ja utgår från att du inte är riskgrupp i överigt. (då kanske jag skulle göra annna avvägning)

Nej jag skulle inte ta. JAg tar inte vaccin mot snabbmuterade virus. Kommer absolut inte att ta covidvaccinet.

MIna barn får de flesta vaccin enligt barnvaccineationesprogrammet. Avstår hpv, hepatit b och ritavirus.

Varför drar du upp Covcid-19, när TS frågar om vaccinet för säsongsinfluensan?
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (Nej) skrev 2021-02-17 12:27:13 följande:
    Varför drar du upp Covcid-19, när TS frågar om vaccinet för säsongsinfluensan?
    Därför att båda är snabbmuterande och jag ville motiviera mitt svar. Hon frågade och fick ett svar. Men hon gör givetvis som hon vill.
  • Långbenopluto
    Anonym (Ts) skrev 2021-02-17 11:36:10 följande:
    Ja, för mannen kan komma hem med flunsan.
  • brallison

När senaste hade du influensa? Jag tänker så att jag har inte ens ett minne när jag haft den senast (om ens nånsin), så tänker inte ta vaccinet i år heller.

• Anonym (F)
    Anonym (Ts) skrev 2021-02-17 11:36:10 följande:
    Och du tror inte att han kan få med sig virus hem eller bli sjuk själv först? Är man gravid i dessa tider finns inget att tveka på!
Svar på tråden Ta influensavaccin nu?