• Anonym (TS)

Present till

Present till
    7 åring

Har ni några tips?
    Ska på kalas imorgon och hade helt glömt *skämskudde* tänkte köpa något på lunchen eftersom jag ska dit direkt efter jobbet. Vad ger man till en pojke som fyller 7?

• Svar på tråden Present till
  • Anonym (Intressen?)

Vad har killen för intressen?

Jag brukar köpa böcker till barn. Det förutsätter att han gillar att läsa.

• Oah

Lego eller annan byggsats, lättläst bok, någon snöåksak, sällskapsspel. Vad gillar han?

• Anonym (TS)
    Oah skrev 2021-02-18 20:48:14 följande:

Lego eller annan byggsats, lättläst bok, någon snöåksak, sällskapsspel. Vad gillar han?

Jag vet inte vad han gillar. Det är en ny bekantskap och jag har messat henne och försökt fråga lite subtilt men inte fått svar.
  • Anonym (Intressen?)
    Anonym (TS) skrev 2021-02-18 20:57:40 följande:

Jag vet inte vad han gillar. Det är en ny bekantskap och jag har messat henne och försökt fråga lite subtilt men inte fått svar.

En mindre legobyggsats (typ ett flygplan eller helikopter) eller en bok (någon klassiker av Astrid Lindgren).
  • Anonym (Intressen?)

Eller en fotboll, innebandyklubba och boll, en frisbee.

• Alessia

En bok är aldrig fel! Jag gav rätt nyligen "En mördarkatts dagbok" av Anne Fine till just en sjuårig pojke. Det visade sig vara en populär bok. Titeln låter ju skrämmande, men det var tydligen en riktigt rolig bok. Sjuåringen skrattade och det gjorde hans föräldrar också. Det finns uppföljare till boken

• Anonym (E)

Jag hade köpt pyssel.

• Anonym (TS)
    Alessia skrev 2021-02-18 21:19:54 följande:

En bok är aldrig fel! Jag gav rätt nyligen "En mördarkatts dagbok" av Anne Fine till just en sjuårig pojke. Det visade sig vara en populär bok. Titeln låter ju skrämmande, men det var tydligen en riktigt rolig bok. Sjuåringen skrattade och det gjorde hans föräldrar också. Det finns uppföljare till boken

Ok, får kika på det. Vad handlar den om?
  • Anonym (håller med)
    Anonym (TS) skrev 2021-02-18 21:32:53 följande:
    Ok, får kika på det. Vad handlar den om?
    Gör det! Jag håller med om att detta är en väldigt rolig bok! Min dåvarande sjuåring har också skrattat gott åt böckerna om denna "mördarkatt". 

Det är alltså en katt (mördarkatten) som skriver dagbok, på ett roligt lite halsbrytande sätt! :) Har man det minsta humor så gillar man dem!
Svar på tråden Present till