• Anonym (Mmm)

Ägglossningtest börjar bli starkare.. 3 dagar efter ägglossning

För 3 dagar sedan hade jag ägglossning med smärta och ägglossning flytning. Dagen efter blev jag "torr" och ingen mer värk. Har fortsatt ömma bröstvårtor, trötthet och feberkänsla. Tog ägglossningtest idag och det börjar bli starkt igen?! Nästan lika starkt som kontorllstrecket..vad betyder det?!

• Svar på tråden Ägglossningtest börjar bli starkare.. 3 dagar efter ägglossning
  • Aliona

ÄL-test kan ge utslag hela tiden, helt enkelt för att man alltid har viss nivå av hornonerna. Ditt test är ju inte positivt eftersom strecken inte är lika starka.

• Anonym (Mmm)
    Aliona skrev 2021-02-19 20:12:06 följande:

ÄL-test kan ge utslag hela tiden, helt enkelt för att man alltid har viss nivå av hornonerna. Ditt test är ju inte positivt eftersom strecken inte är lika starka.

Ok tack för infon!

Tänkte det var ju konstigt om jag skulle få ägglossning igen då jag var nästan helt säker att det inträffade 3 dagar sen då jag hade just de flygningarna, smärtan hela morgonen, brösten började ömma och började få någon slags feber? Dagen efter avtog flytningarna och ingen värk. Fortsätter ha feber, och ömma bröst. Därför jag blev förvånad att testet var nästan starkt...
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-02-19 20:56:58 följande:
    Det där är ett väldigt negativt test.
  • Anonym (H)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-02-19 20:20:32 följande:

Ok tack för infon!

Tänkte det var ju konstigt om jag skulle få ägglossning igen då jag var nästan helt säker att det inträffade 3 dagar sen då jag hade just de flygningarna, smärtan hela morgonen, brösten började ömma och började få någon slags feber? Dagen efter avtog flytningarna och ingen värk. Fortsätter ha feber, och ömma bröst. Därför jag blev förvånad att testet var nästan starkt...

Du har alltså inte gjort något test för tre dagar sedan? Har du tidigare gjort många tester som visar att de symptom du antar är ägglossning faktiskt är det? Om inte så skulle jag göra test några dagar framåt, kan mycket väl vara så att du inte haft ägglossning ännu
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (H) skrev 2021-02-19 22:07:17 följande:

Du har alltså inte gjort något test för tre dagar sedan? Har du tidigare gjort många tester som visar att de symptom du antar är ägglossning faktiskt är det? Om inte så skulle jag göra test några dagar framåt, kan mycket väl vara så att du inte haft ägglossning ännu

Jag ville ha en testfri månad då jag blir stressad av allt testande. Så tog inga tester förren efter. Men hade ägglossningflytningar ca 5 dagar innan och sista dagen hade jag ont på sidorna och brösten började värka. Dagen efter försvann flytningarna och är fortvarande borta.
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-02-19 22:53:52 följande:

Jag ville ha en testfri månad då jag blir stressad av allt testande. Så tog inga tester förren efter. Men hade ägglossningflytningar ca 5 dagar innan och sista dagen hade jag ont på sidorna och brösten började värka. Dagen efter försvann flytningarna och är fortvarande borta.

Oj glömde lägga till resten.

Så är väldigt tveksam till en till ägglossning? Flytningarna är borta. Får testa i några dagar och se vad som händer men allt känns skumt..
  • Anonym (H)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-02-19 23:29:49 följande:

Oj glömde lägga till resten.

Så är väldigt tveksam till en till ägglossning? Flytningarna är borta. Får testa i några dagar och se vad som händer men allt känns skumt..

Jag menar inte att du har en till ägglossning utan att du kanske faktiskt inte haft den.

Brukar du ha de symptom du beskriver när du jag ägglossning? Du har alltså tidigare ett flertal gånger bekräftat detta med test? Det finns många som tror de vet när de har ägglossning pga sådana symptom, men så visar det sig inte stämma.

Oavsett så är det test du tagit inte positivt.

Jag själv skulle absolut tolka resultatet som en stegring om det varit JAG som tagit testet. Jag får nämligen inget utslag alls om jag inte har ägglossning och endast en gång när jag faktiskt haft ägglossning så har testet varit positivt. Annars sker bara en ökning som aldrig blir så pass hög att testet blir positivt.

Du verkar ja testat mycket? Så då bör du ju också ha koll på hur testerna brukar se ut för dig både före och efter ägglossning?
Svar på tråden Ägglossningtest börjar bli starkare.. 3 dagar efter ägglossning