Inlägg från: Anonym (förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstår)

Tror du det finns en mening med allt?

Jag tror inte heller att det finns en högre makt men jag tror att man istället ska tänka att man kan dra lärdom från de situationer som inte blev som man hade tänkt sig. 

Jag förstår verkligen hur du menar med den här mannen. Jag försökte få den här mannen som du beskrev i ca 5 års tid, till och från. Som någon annan skrev, dock var det hans ego som kom emellan. Jag försökte under dessa 5 år böja mig efter vad han ville osv. Efter 5 år insåg jag, (tidigare med men inte lika säker som efter 5 år) att det aldrig kommer bli vi, för om han verkligen hade älskat mig som han sa i slutet, då hade han inte påbörjat nya relationer under dessa 5 år och han hade kunnat avsluta sin nuvarande relation för mig. Vi har känt varandra i 18 år och började med att ha ett förhållande när vi lärde känna varandra. Vi var för unga för att relationen skulle hålla. 
    Det jag vill säga med det här är att jag har lärt mig att säga ifrån, att inte böja mig efter någon annans preferenser, inte villkora mig själv och mina känslor och vad jag verkligen är värd, dvs såååå mkt bättre än detta. 
    I mina ögon var han allt jag hade önskat av en man förutom hans hittepåprinciper.
    Jag sörjer varje dag mer eller mindre efter att jag kapat all relation för 1,5 år sedan men det gör mig ännu gladare över att jag stod på mig och inte lät mig bli tex en älskarinna för att få ha honom (i tron om att han kommer välja mig tillslut). 

Svar på tråden Tror du det finns en mening med allt?