Anonym (Q 40+) skrev 2024-10-18 11:44:20 följande:
Tack för alla berömmande ord, det betyder mycket för mig.
Vad härligt att du och din man har funnit ert sätt att verkligen ta vara på livet. Ja visst är det lyxigt att få chansen att uppleva sådant.
Just nu har jag ingen fast och återkommande älskare.
Under senaste året har jag träffat några män som har varit mina tillfälliga älskare. Både min man och jag har nog utgått från och fokuserat på att vi söker en kandidat, den perfekta mannen, som kan bli min fasta älskare.
Men efter att jag träffat en eller två, bra män och utmärkta älskare, men som av olika anledningar, och förutsättningar runt omkring, inte passade för en längre relation så har vi nog kommit att släppa lite på tidigare fokus och målsättning.
Jag har funnit både nöje och spänning i ett lite nytt sätt att se på det, kanske ett lite mera lättsamt och avslappnat sätt.
Med fler erfarenheter har det blivit enklare och vi har blivit lite mer vana att träffa någon ny och både jag och min man har uppskattat att vi träffar några olika män bara för en tillfällig, eller ett par tillfälliga, äventyr och upplevelser.
Jag har funnit variationen mycket intressant, stor variation på flera sätt, vilket har varit både roligt och spännande.
Under den period som nu har gått så har detta mera kommit att vara vårt sätt, och jag har gillat det mycket.
Fortfarande har vi ansträngt oss vara noga i urvalet, noga med vilken man vi väljer att träffa och det har gjort att hittills har varje ny upplevelse varit bra och positiv.
Sedan får vi se vad som händer och hur mitt och vårt fokus kommer vara i framtiden, typ i nästa period.
Jag kan mycket väl tänka mig, jag är öppen för det, att om jag och vi träffar den mannen som är helt rätt och om alla förutsättningar finns så kan jag mycket väl tänka mig att jag och vi återigen föredrar att ha en utvald återkommande älskare för att bygga en typ av längre relation, med känslor och allt.
Men fram till dess gör det inget om det dröjer lite längre mellan möjligheterna att träffa en extra man, eller flera män. Och under tiden kan det vara både roligt och spännande att träffa en eller ett par olika älskare för mer tillfälliga äventyr, nu när jag har lärt mig att också detta sätt kan fungera alldeles utmärkt.
Jag har några funderingar. Själv i något liknande situation som man men började med att kvinnan jag träffade redan hade en sexuell relation med ett par så det blev ett val jag fick göra, ett val som inte var lätt. Det är en lång historia så till min fråga. Du och din man har av alla inlägg jag läst växt in i er nya öppenhet gentemot andra. Det jag själv har upplevt och vad som förvånade mig första gången jag såg min kvinna med en annan man var en helt annan möjlighet att uppleva kvinnans njutning, både visuellt och ljudligt. När jag själv smeker, berör, bestiger, kysser eller slickar så är ju min upplevelse till den stora delen direkta fysisk stimulering där jag känner av vår kontakt, njuter av den och förstås har en del utav detta kopplat till den mentala upplevelsen av sexet. Men har noterat att då jag bara är betraktaren så upplever jag så mycket starkare en känsla av att se, uppleva saker av kvinnans njutning som inte är möjligt då jag själv är i direkt anslutning till henne. Ett bra exempel är tex om jag lyfter upp hennes ben på mina axlar och tränger in i henne djupt, och hon svarar upp, möter mina rörelse. Om hon då kör in sina fingrar i mitt hår så kan jag ju känna det, uppleva sensationen men jag kan ju inte själv se det. När hon är med sin älskare och jag låter dem mer koncentrera sig på varandra så kan jag ju visuellt få se allt det rent mekaniska och upplever då en njutning av att dels se henne njuta, dels en ökad förståelse för hennes njutning. Men lite som du varit inne på så är detta inte för alla skulle jag själv säga. Som man upplever jag något helt annat hos min kvinna då hon har sex med en annan man. Hon är mer exalterad, mer frenetisk i sina rörelser, en högre grad av kåthet kommunicerar ljudligt med ord hon inte annars använder och stönandet låter hon slå ut i full blom. Ibland är jag aktivt passiv som jag väljer att kalla det. Älskaren har henne på knä framför sig och jag håller hennes händer i mina och får då uppleva deras energi fortplantas från honom, via henne och till mig. Så frågan är om din man reflekterat något över detta, vad han känner och upplever både mentalt och visuell?