Hur ofta tvättar du duschdraperiet?
Ja, hur ofta?
Eller köper du nytt?
Jag tvättar varannan månad och köper nytt ca 2 ggr/mån
Ja, hur ofta?
Eller köper du nytt?
Menar du köper nytt två gånger per år? Jag tvättar det kanske var tredje månad. Det jag har nu är tre år gammalt, det är fräscht och fint så jag har inga planer på att köpa ett nytt.
Alldeles för sällan... ska ta och göra det nu.
Tack för uppväckandet!
Antar du menar nytt två gånger per år men bara det känns rejält onödigt.
Jag har tvättat mitt lite väl sällan men tänkt ut en ny rutin med ca en gång i halvåret. Byter aldrig duschdraperi för varför skulle jag? Det är fint och helt.
Ja, hur ofta?
Eller köper du nytt?
Jag konstaterade i morse att det är hög tid att göra det. Det var rätt många månader sedan sist, kanske ett halvår. Jag är inte så disciplinerad vad gäller sådant tyvärr.
När vi hade duschdraperi så tvättades det kanske varannan månad eller lite oftare, nytt köptes vid behov tex köpte vi ett vitt med ränder, det höll inte så länge kanske ett halvår innan det såg ofräscht ut. Men ett med dova färger och mycket mönster höll i flera år. Då man vet att det är rent, även om det blir missfärgat, så är det helt ok att använda ett riktigt gammalt även om man kan misstänka att det blivit fläckar som döljs av mönster och färger.
Det viktiga tycker jag är att man tvättar det ofta + att det får hänga utsträckt så det torkar snabbt mellan duschningarna.
Tvättar vid behov, kanske en gång varje eller varannan månad. Är ju supersmidigt eftersom det bara är att hänga upp sen fuktigt och låta självtorka. Ingen direkta nedträngning
Jösses. Aldrig, vi har ett liv.
Ungefär var tredje månad. Men jag har inte köpt nytt sedan vi flyttade hit för tre år sedan.
Tvättmaskin vid behov.
Lägger det i blöt och har tvättmedel i. Låter det ligga ettg tag. Sen duschar jag ur det. Eller så låter jag ser hänga kvar och har rengöringspray sprutar på låt det droppa av sen duscha av det.
2-4ggr/år.