• Mon 22 Feb 2021 08:18
    2034 visningar
    2 svar
    +1
    2
    2034

    Sexdocka - hur påverkar det förhållandet

    Verklighetstrogna sexdockor, typ realdoll, har diskuterats förr i ett par trådar. Men jag saknar reflektioner från er med praktisk erfarenhet och som lever i parförhållande.

    Hur har det funkat för er där det inte är hemligt inom förhållandet att mannen använder en sexdocka för att kompensera större sexbehov? Känns det bättre/sämre som kvinna i förhållandet? Känns det bättre som man, frånsett det uppenbara med skön egensex? Har ni fått det bättre/sämre tillsammans?

    Samma frågor även till er där det ev hålls hemligt i förhållandet. Typ ?jag gömmer dockan men...? Jag vill gärna se skillnaden mellan de som håller det hemligt och de som är öppna med det för sin partner.

    Det finns i vanlig ordning gott om tyckare utan erfarenhet för båda sidor. Typ, ?fan va äckligt? och ?vill inte käringen, så bara kör?. Men kanske dessa utan erfarenhet av sexdocka i sin relation kan ta ett steg tillbaka denna gång och ge utrymme för de som faktiskt praktiserar detta.

    Lever själv i en relation med olika sexbehov och där vi tillsammans kommit överens om att en sexdocka kan vara ett komplement, rätt hanterat. Men är nyfiken på andras erfarenheter så att ev fallgropar kan undvikas.

  • Svar på tråden Sexdocka - hur påverkar det förhållandet
  • Anonym (Helt ok)
    Tue 23 Feb 2021 06:01
    #1
    +1

    Min man har haft sin sexdocka i snart 2 år och jag får erkänna att det e faktiskt ganska bra.

    Vi har alltid pratat ganska öppet om sex å sånt. Men när sexdocka kom på tal för några år sedan så kändes det först för mig helt otänkbart. Jag äcklades av tanken och hade alla möjliga tankar om att han aldrig skulle vilja ha mig, att nästa steg var för honom att köpa sex, tänk om dockan liknar ett barn osv osv. Det blev liksom för nära en riktig person.

    Vi pratade om saken från och till under en period och fick fram en förståelse för varandra. Han vill ha mer sex än jag. Efter två ungar med allt vad det innebär blir jag inte lika ofta tillräckligt avslappnad för att bli sugen på sex. Medan maken gärna var sex som ett sätt att varva ner. Ett tag var det ganska jobbigt när han var och varannan kväll eller morgon kröp intill mig i sängen och ville älska medan det var det sista jag tänkte på. Vi var liksom på helt skilda planeter och det var jobbigt för oss båda.

    Men han respekterade alltid att jag inte ville. Sedan har vi pratat om det och för oss precis som många andra tyckte vi att det självklart inte blev sex om inte båda ville. Mina behov eller brist på behov fick styra. Men jag insåg att han inte mådde så bra av det. Samtal kom om varför mina behov skulle få styra mer än hans. Aldrig att jag skulle ?ställa upp? bara för hans skull, men mer som att hans behov kvarstår även om mina inte riktigt finns så ofta.

    Där någonstans mognade beslutet att en bra snygg docka ändå var ok.

    Först kändes det obekvämt när dockan kom. Jag såg hur sugen o kåt han var på att provköra. Jag kände mig lite förminskad. Men han skötte det snyggt och använde och använder dockan när jag inte e i närheten. Jag märkte sedan över tid att han mår mycket bättre och jag slipper tafsandet när jag inte vill. Vi rör fortfarande vid varandra och har skön sex tillsammans. Men det blir liksom inte det där desperata närmandet om sex, vilket e jävligt avtändande och skönt att slippa. Så jag e nöjd och han verkar helnöjd.

    Med tiden har jag fattat att dockan e bra på många sätt. Han kan dra över den och få en skön upplevelse. Han blir gladare och positivare. Han tittar mindre på porr och jag tror att suget att överväga otrohet för att få ligga har blivit som bortblåst.

    Får erkänna att jag börjat gilla dockan och vad den hjälper oss med. Jag börjar känna mig mer trygg för jag vet att mannen alltid vill ligga med mig först å främst. Dockan är ett komplement inte en ersättning för mig.

    Nu har jag i smyg också studerat dockan närmare. Satan vad verklighetstrogen den är. Brösten är jäkligt bra gjorda och musen känns väldigt lik min egen om man använder lite glid. Vem vet, kanske jag vågar mig på att föreslå en trekant en dag. Men jag har ännu en bit kvar dit.

    Kort o gott. Var öppna mot varandra och diskutera varför och hur dockan ska användas så blir allt bra.

  • Anonym (Pelle­)
    Sat 26 Jun 2021 20:19
    #2

    Jag har aldrig provat en docka men kan aldrig tänka mig att den kan bli mer än ett substitut mot en kvinna. Men till kvinnorna kan jag säga: Om ni inte har samma nivå av sexlust, håll inte tillbaka era partners om ni märker att han även kör "på egen hand". Var i stället glad att han vågar göra det. Regelbundna ejakulationer motverkar både prostatacancer och prostatit. Jag, som redan har prostatit, har även av läkare fått rådet "ett par ejakulationer i veckan". Jag försöker (med vibrator) själv att göra det så bra som möjligt för jag märker att 'ju kraftigare orgasmer desto bättre mot värken'... så för mig låter det inte mindre logiskt om även en docka skulle ha bättre medicinsk effekt än högerhanden.


     

Svar på tråden Sexdocka - hur påverkar det förhållandet