Inlägg från: Anonym (12345) |Visa alla inlägg
  • Anonym (12345)

    Vad är det snällaste en främling har gjort för dig?

    Snällaste främlingen nr 1! Låtit mig och en kompis sova hos honom, och bjöd oss på tårta!

    Samma dag hade en annan snäll främling bjudit in oss på te och smörgås.

    Minns också en snäll person som gav mig och en annan kompis varsin banan när vi satt med stora ryggsäckar på golvet på en spårvagn. Vi såg nog trötta ut!

    Andra har erbjudit oss att tälta i deras trädgård, men mest har massor med snälla främlingar gett mig lift. Ibland jättelång. Någon bjöd också på öl. En annan på vodka.

    En främmande kvinna räddade mig och en till från att sitta kvar på fel tåg. Hon kände igen att vi gått på tåget samtidigt som henne. Nu hade tågets rutt ändrats, men där jag och den andra satt fanns inga högtalare, så vi hade ingen aning. Hon fick av en slump syn på oss inne i tåget när hon själv klivit av och gick då tillbaka och hämtade oss.

    Det finns så många snälla människor!!

  • Anonym (12345)
    Anonym (Vega) skrev 2021-02-24 19:47:27 följande:

    Hade lyckats tappa mitt id-kort tillsammans med lite andra kort man har i plånboken, fick brev från polisen att de var inlämnade innan jag ens märkt att de var borta.

    Många främlingar som hjälpt till att lyfta barnvagn från bussar, spårvagnar och tåg. Särskilt en gång när barnvagnen var full av packning och tåget som hade barnvagnshiss gick sönder och vi fick byta till ett med endast trappor. En som hjälpte mig av från det trasiga tåget och en som hjälpte mig upp på det andra tåget.


    En gång hittade jag inte min telefon när jag kom fram till jobbet på morgonen. Min kollega ringde till den och då svarade en främmande man. Någon hade hittat telefonen på gatan (måste fallit ur fickan) och lämnat in den i närmaste butik. Det var butiksinnehavaren som svarade och så kunde jag sticka dit och hämta telefonen. Betalkort och id-kort låg i fodralet! Och precis som du hann jag inte fatta att den var försvunnen innan jag fick veta att den var omhändertagen.

    Det roliga är att jag själv gjort samma sak (tagit hand om någons mobil) på nästan samma plats något år tidigare.
Svar på tråden Vad är det snällaste en främling har gjort för dig?