Inlägg från: ventilera mera |Visa alla inlägg
  • ventilera mera

Min sambo får mig att känna krav

Nu har jag läst fram och tillbaka i den här tråden flera gånger och jag kan för mitt liv inte förstå er som tycker att TS snyltar på sambon?

Det är hans hus, vilket ju självklart innebär att han ska betala amorteringarna. I annat fall, om han vill ha halva den summan med, så får han ju, för varje amortering hon bidrar med, skriva över den procentdel på huset som den amorteringen motsvarar. Annars pumpar ju hon in pengar i något som vid eventuell försäljning BARA resulterar i en vinst för honom?

Hon betalar dessutom halva räntan, vilket man kan tycka sådär om faktiskt. För det är ju faktiskt - såvida han inte har skattereduktion redan - att den får han dra av för varje år då han deklarerar? Skattereduktion gynnar f.ö också bara honom. Nu är inte det nån gigantiskt summa, så det kan man väl köpa tänker jag. 

Jag kan också tycka att man köpa det faktum att hon gör lite mer hushållsarbete än honom då hon jobbar hälften så mycket i ren tid, men ALLT...??? Wtf liksom, är hon en sambo eller en hushållerska? Han klipper inte ens gräset!
    Och hon betalar dessutom ALL mat? Alltså, all mat i ett hushåll på några personer är inte lite pengar. 

Och vad gäller renoveringar och pannan, please... självklart ska hon inte betala för en uppgradering på ett hus hon inte äger. Samma sak som med amortering, hon har ju inte rätt till ett skit om/när huset säljs. 

Huruvida TS jobbar hel- eller halvtid borde inte spela någon som helst roll om man nu inte kommit överens om att hon skulle satsa på heltid just för att kunna köpa sig in i huset, men så verkar ju inte vara fallet. Och hon klarar sin ekonomi utan att sambon får skjuta till pengar, så vad är problemet?

Svar på tråden Min sambo får mig att känna krav