• Carro1

    Brist på progesteronet

    Hej,

    Har försökt få barn länge men inte lyckats. På grund av för högt BMI så får vi ingen hjälp via sjukvården. (Försöker sänka BMI, men inte så lätt). Gjorde alla tester och de var bra, det enda som läkaren kunde säga är att jag producerade för lite progesteron. Någon annan som varit med om liknande?

    Någon som fått barn trots högt BMI. Läkaren sa att barnlösheten beror på det.

  • Svar på tråden Brist på progesteronet
  • Zorrorro

    Melatonin kan höja progesteron. Lchf är effektivt för att gå ner i vikt men stänger ofta ner fertiliteten under tiden när man tappar vikt

  • Zorrorro

    Melatonin kan höja progesteron. Lchf är effektivt för att gå ner i vikt men stänger ofta ner fertiliteten under tiden när man tappar vikt

  • Jahoppsan5

    Hejsan! Jag är 165 cm och var uppe på 108kg när jag blev gravid efter 3 månader. Nu ett år senare har jag tappat 50 kg och försöker bli gravid igen. Det känns som att det inte kommer gå lika lätt nu trots att min barnmorska sa att det var ett ?mirakel? sist.

  • Carro1

    Åh vad kul att ni lyckades få en liten och bli gravid efter 3 månader. Det känns som om bara för att man för högt BMI så får man ingen hjälp och är inte värd något ????

  • Carro1
    Jahoppsan5 skrev 2021-02-23 12:02:37 följande:

    Hejsan! Jag är 165 cm och var uppe på 108kg när jag blev gravid efter 3 månader. Nu ett år senare har jag tappat 50 kg och försöker bli gravid igen. Det känns som att det inte kommer gå lika lätt nu trots att min barnmorska sa att det var ett ?mirakel? sist.


    Hoppas att ni lyckas snart igen med att få ett litet mirakel.
  • Carro1
    Zorrorro skrev 2021-02-23 12:00:31 följande:

    Melatonin kan höja progesteron. Lchf är effektivt för att gå ner i vikt men stänger ofta ner fertiliteten under tiden när man tappar vikt


    Ja också hört att lchf är bra. Just nu kör jag gymmet varje dag och äter 1600 kalorier om dagen.

    Ska kolla in melatonin ????????
  • Jahoppsan5
    Carro1 skrev 2021-02-24 17:25:38 följande:

    Hoppas att ni lyckas snart igen med att få ett litet mirakel.


    Tack så mycket<3! Håller tummarna för dig!
  • Emmalucy
    Carro1 skrev 2021-02-23 09:27:00 följande:

    Hej,

    Har försökt få barn länge men inte lyckats. På grund av för högt BMI så får vi ingen hjälp via sjukvården. (Försöker sänka BMI, men inte så lätt). Gjorde alla tester och de var bra, det enda som läkaren kunde säga är att jag producerade för lite progesteron. Någon annan som varit med om liknande?

    Någon som fått barn trots högt BMI. Läkaren sa att barnlösheten beror på det.


    Det finns en progesteronkräm hos Moodmama, de är Amerikanskt men har ett lager i Sverige, jag fick hem mitt dagen efter jag beställde :) blir man gravid när man använder den så måste man fortsätta tills v12, och jag vet ej hur vården skulle reagera, men eftersom de är sämst på att hjälpa (har varit med om saker också) har du en kort lutealfas? Det brukar gå hand i hand med det, jag har det men började äta mer C och D vitamin och lyckades lägga till 2 dagar på min LP :) nåt att tänka på iaf!
Svar på tråden Brist på progesteronet