Inlägg från: Anonym (Röka :)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Röka :))

Folk som äter och tuggar under digitala möten

Jag är i möte med jämna mellanrum där en äldre dam röker konstant. Hon är ju hemma och får göra som hon vill naturligtvis men det ser lite roligt ut....

Jonnynilsson skrev 2021-02-23 12:49:37 följande:
    Lite olika med företagens policy angående tobak och alkohol/droger.

Hos oss får man inte röka på arbetstid. Då blir det samtal med chefen och HR ;)
    Aha.. ja det förståss. Det här är inte en arbetsplats utan en arbetsgrupp som består av förtoendevalda. 
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-02-23 21:52:29 följande:

Sitter i flera digitala möten om dagen sedan lång tid tillbaka, och aldrig varit med om detta. På sin höjd att någon ibland tar en (ljudlös) klunk vatten-te-kaffe under ett möte. Själv äter jag ibland frukost eller lunch under ett möte, men då har jag aldrig mikrofon eller kamera på. Måste jag var superaktiv under ett möte, äter jag aldrig samtidigt. 
    Underliga människor! Men TS får väl prata med den som håller i mötet och be att denne utfärdar regler för mötet innan. Konstigt att det behövs, det borde väl alla förstå. 
    Däremot blir det ibland lite distraktioner i form av små barn som hoppar fram och säger hej, och vill att pappa ska sluta prata på datorn, eller katter som kommer och kikar på dataskärmen, eller hundar som skäller, eller folk som avslutar för att ta emot matleverans, men det är bara lite kul. 

Min katt.....
Svar på tråden Folk som äter och tuggar under digitala möten