Inlägg från: chrissepisse |Visa alla inlägg
  • chrissepisse

Folk som äter och tuggar under digitala möten

EnAnonumius skrev 2021-03-01 21:46:09 följande:
    Inget forum kan lägga in länkar.
    Det är användaren som lägger in länkar i sina poster de gör på forumet.

Men här får du en dummy guide på hur man kan lägga länkar i detta forum

1 Markera länkadressen i webbläsaren och högerklicka och välj kopiera

2 Gå till baka till editorn där du skriver din post klistra in länkadressen i din post.  Eller skriv ett eget ord.

3 Markera länkadressen (eller ordet du valde) och klicka på kedjeikonen och du får en liten popup ruta, och klistra in länken i raden där det står Link URL..

4 Klicka på knappen insert

5 Viola du har skapat en länk.

Seså bevisa nu att du har rätt för som sagt bevis bördan ligger hos dig då det är du som påstår, och formulerar dina påståenden som fakta..
    Inte den du svarade, men du glömde att feta bokstaven i, vilket ger den första meningen du citerar en annan betydelse än den du vill ge sken av. En liten googling ger följande exempel på en arbetsplats som förbjuder rökning på arbetstid oavsett var arbetet utförs:

https://tibro.se/globalassets/c.-inredan/03.-human-resources-hr/chefshandbok/regler-for-rokfri-arbetstid.pdf

Rent principiellt har arbetsgivaren rätt att införa en policy om rökfri arbetstid som gäller även vid arbete i hemmet. Jag tror de flesta skulle göra undantag vid hemarbete, men att röka under ett videomöte skulle jag avråda från om man arbetar någonstans där det finns en policy om rökfri arbetstid.
  • chrissepisse
    EnAnonumius skrev 2021-03-02 08:42:49 följande:
    Du har fel.. Läste du inte ens texten du länkade till själv först? Arbetsgivaren har ingen rätt att bestämma i hemmiljön som du påstår i din text.

Nu skall vi se här du hävdar, jag citera dina egna ord:

"En liten googling ger följande exempel på en arbetsplats som förbjuder rökning på arbetstid oavsett var arbetet utförs:"
    (slut citat)

Jag läste PDF filen noga som du länkade till. Står ingen stans i PDF filen att arbetsgivaren har rätt att förbjuda sin anställda att röka i sitt egna hem under arbetstid när de jobbar hemifrån. Denna tråden handlar om folk som jobbar hemifrån, då de inte kan jobba på SIN vanliga arbetsplats (för exempel på kontoret)  p.ga pandemin, och inte om folk som jobbar som "personliga assistenter" som skall jobba i ANDRAS hem.

Du försöker hitta stöd för detta från en PDF fil som riktar sig till folk som jobbar som personlig assistent med en tråd som handlar om "att jobba hemifrån".  Det är inte riktigt samma sak
    "jobba hemifrån" och "personlig assistent".

Så bevisningen kvarstår.. I och med att Jonnynilsson har hävdat att arbetsgivaren har rätt att neka sina anställda som "jobbar hemifrån" att röka i sitt EGNA hem under arbetstid så har han bevisbördan med.

Och du kan börja plugga på skillnaden mellan "personlig assistent" (som måste jobba i ANDRAS hem)  och "att jobba hemifrån" (folk som inte kan åka till arbetet och då jobbar i sitt EGNA hem).

Lika trevlig som alltid. I inledningen av PDF:en står tydligt att den omfattar alla anställda i den aktuella kommunen I punkterna med anvisningar står att rökfri arbetstid gäller oavsett var arbetet är förlagt. Det står inget om att undantag gäller för de som arbetar hemma. Man specificerar sedan ytterligare i "speciell tillämpning ..." vad som gäller för de som arbetar i andras hem, till exempel personliga assistenter.

Medan jag pluggar på mitt håll kanske du kan logga ut och fundera över vad det är som gör att du har så stort behov av att vara otrevlig mot främmande människor på nätet. 
Svar på tråden Folk som äter och tuggar under digitala möten