Inlägg från: VirrePirre06 |Visa alla inlägg
  • VirrePirre06

Bim April 2021 - Första barnet

Fick mens idag, så näst bim blir april. Då jag har oregelbundna cykler så får se om datumet ändras eller ej, men blir preliminärt.

Mizzi26 - 3/4, 26 år (5 försöket)

Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket

• VirrePirre06

Har idag varit på mitt första gynbesök ang långa och oregelbundna cykler. Diagnos pcos, vilket är orsaken till att det snart inte tagit sig på 1 år :( Nu har jag iaf ett besök inbokat på ivf-klinik här i sthlm som dem rekommenderade mig att söka till. Så hoppas vi kan få den hjälp vi behöver för att någon gång få ett + :)

• VirrePirre06
    Stickling skrev 2021-03-15 21:00:30 följande:

Åh, jag är i samma situation! Har också nyligen blivit diagnostiserad med PCOS. Det tröstar mig lite att tänka att om något nödvändigtvis ska vara fel, verkar detta ändå kunna vara ett av de bästa alternativen. Det finns enligt min gynekolog goda chanser till graviditet vid PCOS, när man stimulerar ägglossningen med läkemedel (Letrozol). Själv inväntar jag mensen för att sätta igång med behandlingen i början av cykeln. Håller tummarna för dig!

Åh vad spännande, hoppas att det kommer funka bra nu då :) Har som sagt först besöket inbokat den 31/3 så får vi se, får nog oxå börja med letrozol sen.
  • VirrePirre06

Och här inväntar jag äl som lyser med sin frånvaro... Är på cd 22 idag, fick äl förra gången på cd 32 så hoppas det inte går så lång tid denna gång, man har ju trots allt oregelbunden mens, suck haha

• VirrePirre06

Skulle på första samtalet på IVF klinik idag, men dem ringde och fick ställa in tiden med kort varsel, så tråkigt då vi behöver hjälp min pcos :( Men har fått positivt på äl test idag så blir till att mysa ikväll och imorgon och hoppas på att det kan gå ändå. Fick ny tid 30/4 så man kan ju hoppas vi plussar så man slipper gå till kliniken haha :)

• VirrePirre06
    Soff skrev 2021-04-03 11:51:44 följande:

Tack för att ni finns här och hejar på mig och visar stöd <3 

Mensen kom imorse, och jag känner mig så himla ledsen. Denna gången så var jag i princip övertygad om att det tagit sig. Jag började till och med tänka tankar som att jag äntligen skulle få berätta positiva nyheter för familjen etc. Jag hade ju den där ljusrosa flytningen några dagar innan bim, sen så blev jag febrig och har varit väldigt trött. Jag har haft kraftig mensvärk, men som sen i princip försvann(!?) Tänkte att kanske mensen kommer inatt då, men hade inte ens någon mensvärk och då var jag helt säker på att nu var det något!..... men så från ingenstans så kom den imorse :'(( jag som alltid brukar känna när den är på gång, så det var så himla konstigt att det bara började blöda utan att jag fick värk. Den kom dock några minuter senare... Jag har dessutom haft huvudvärk från helvetet i över 1 dygn som är KONSTANT. Så vaknade och hade typ panik inatt för att det gjorde så ont. Och den har fortfarande inte gett sig. Så mensvärk, huvudvärk, och ingen bebis denna gången heller. Allt känns orättvist och jag känner bara mer och mer att det bara kommer hända andra. Inte mig.

Usch så trist :( Skickar massa kramar. Men du är inte ensam, kom ihåg det :) <3
  • VirrePirre06
    septemberbarn123 skrev 2021-04-08 06:37:00 följande:

Alltså jag tog äl test för att se om jag kanske får äl denna månad då allt varit oregelbundet för mig på senaste tiden, testerna visar såhär? Har jag då haft ägglossning eller är det omöjligt eftersom att testet inte var helt positivt och eftersom att nivåerna verkar ha sjunkit direkt?

Använder samma app, och när jag får positivt och peak ligger den på 80, så skulle nog bara säga att det inte blivit någon äl för dig ännu :( Det visar på högre lh halt och att det kan vara påväg, så fortsätt testa du :)
  • VirrePirre06
    Anonym (Lollo) skrev 2021-04-10 6:39:44 följande:

Hej!

Håller tummarna för alla. Jag har mest läst på forumet men går också med en önskan om graviditet :)

Testar ni med ägglossningstest?

När får ni positivt test i cykeln?

Använder både stickor och digitala äl-test och får äl mellan cd24-32 :)
  • VirrePirre06

Bim idag, ingen mens ännu med har dock haft spottings i 5 dagarna nu, som jag alltid får innan mensen kommer. Man blir knäpp på denna cirkus varje månad :(

• VirrePirre06

Jag är I chock, bara skakar. Jag är gravid trots att jag blev konstaterad med pcos i mars och vi försökt sedan maj 20. Vi som har inplanerat besök på IVF 30april, måste nu ringa och avboka. Nu får man hoppas att det stannar men läst att dem med pcos har stor risk för missfall tyvärr :( Men är sååå glad att det verkar fungerat ändå :D

• VirrePirre06

Ericky 1/4, 33 år (8:e försöket)

Link92 - 1/4, 29 år (21:a försöket, ett missfall)

Neongirl 2/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall) PLUSSAT

iloverooti 3/4 , 32 år (5:e försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9:e försöket)

Izzy123 3/4, 28 år (1 försöket efter 4 missfall)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2 försöket, ett missfall)

Mizzi26 - 6/4, 26 år (5:e försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Mirabilis89, 7/4, 32 år, (9:e försöket tror jag?)

Msofia91, 7/4, 29 år (8:e försöket.. eller nåt)

Lisen91, 7/4, 29 år (9:e försöket)

Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)

litalu, 8/4, 25 år (3:e försöket)

MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)

Nellibell, 12/4, 22 år (1:a försöket)

BoringBrick92, 13/4, 28år (5:e)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5:e försöket på 11mån) PLUSSAT

Apan95, 15/4, 25 år (18:e? försöket, ett MF)

Septemberbarn123 15/4, 23 år (7:e försöket)

RH93, 16/4, 27 år (9:e försöket)

Msofie, 16/4, 25 år, (14:e försöket)

Rungirl 17/4. 32 år (6:e försöket)

Sockerplanta, 18/4, 26 år (8:e försöket)

Emlan93, 19/4, 27 år (5:e försöket, ett missfall)

Soffsen 19/4, 26 år (7:e försöket, ett missfall)

Längtartillvår 22/4, 35 år (8e försöket)

Molybden, 22/4, 26 år (10:e försöket)

Eclipse, 25/4, 31 år

Lunne, 25/4, 33 år (1a syskonförsöket)

Ericky, 27/4 33 år (9:e försöket)

Paperlanterns, 28/4, 32 år (5:e försöket)

96Linneaa 28/4, 24 år (3e försöket)

Rumpelstiltskin, 29/4, 25 år (8:e försöket, men 11:e månaden)

Soff, 29/4, 33 år (13:e försöket)

SweetJelly 30/4, 32 år (3e försöket)

Stickling, 30/4, 33 år (10:e försöket, två missfall)

Emmalucy, 30/4, 35år (4:e försöket, 3 års försök med exet)

• VirrePirre06
    Msofie skrev 2021-04-15 11:00:31 följande:

OMG SÅ GLAD JAG BLEV! Men alltså vill veta allt, vilken dag testade du på? Hade du några symptom? Stort grattis!

Tack :) Jag hade bim igår, men då jag haft spottings så tänkte jag att mensen kommer säkert i natt då, men ingenting nu på morgonen så testade med morgonurin, och japp det var positiv haha.. Har haft molande värk till och från sen äl vilket jag aldrig har annars samt ömma bröstvårtor vilket jag heller aldrig får. Det är väl dom syptomen som jag haft.
  • VirrePirre06
    Molybden skrev 2021-04-15 10:22:59 följande:

Grattis! PCOS behöver ju inte innebära ökad missfallsrisk, det beror ju mycket på vilka symptom man har som jag förstår det. Håller tummarna för dig <3

Tack så mycket :D Jag får hålla koll helt enkelt då
  • VirrePirre06
    Stickling skrev 2021-04-15 11:01:04 följande:

Ååååh grattis!! <3 Underbart, håller alla tummar för att allt går bra. Som någon annan skrev behöver PCOS inte innebära ökad missfallsrisk, har själv frågat min gynekolog om just detta nyligen. Stort lycka till <3

Tack :D Men vad skönt att höra ändå, blev lite lugnare.
  • VirrePirre06
    Soffsen skrev 2021-04-17 12:01:20 följande:

Har analyserat svaga test nu sedan ÄL +9, men detta gav mig lite hopp! 9 månader sen mitt missfall, ber att detta går vägen nu! ÄL +12 idag.

Stort grattis, får vi hoppas det lilla vill stanna <3
  • VirrePirre06
    Sockerplanta skrev 2021-04-17 16:18:05 följande:

Jag plussade igår! Jag kan knappt tro att det är sant. Jag vet inte exakt när ÄL va men jag tror det var ÄL+14 igår. Jag har inte känt av några symtom och jag har haft stänkblödningar och molande värk i fyra dagar i sträck denna vecka, som alltid innan mens. Det gör mig ju lite orolig nu men jag har också läst att det är helt normalt. 

Men tänk att det gick! Att vi ska få barn. Efter 8 försök hade jag börjat tappa lite hopp. Men nu väntar vi en liten till jul. 

Jag hoppas att det snart går vägen för alla er andra här också. Jag vet hur svårt det kan vara att glädjas åt andra som plussar men tappa inte hoppet. Det kommer gå på ett eller annat sätt tillslut. <3 Massa kärlek till er som fortsätter kämpa. 

Stort grattis <3 Samma som mig och min sambo då, 24/12 beräknad enligt uträkning haha
  • VirrePirre06
    Vickan31 skrev 2021-04-19 14:57:12 följande:

Men wow, vilka glada nyheter!! Stort grattis 

Tack snälla :)
  • VirrePirre06
    Ericky skrev 2021-05-21 09:36:15 följande:

Hej Lena! 

Har suttit och letat upp ditt inlägg nu bara för att jag så gärna ville få dela med mig av resultatet. Hoppas så, så mycket på att det skulle bli för mig som det blev för dig Att jag skulle bli gravid efter att polypen på livmodertappen tagit bort. 

Och titta här :) 10:e försöket och första försöket efter att man tog bort polypen <3 Jag är övertygad om att polypen suttit i vägen hela tiden och dessutom orsakat mellanblödningarna mina. Är världens lyckligaste :) 

Tack igen för att du tog dig tid att skriva till mig tidigare, fick upp hoppet igen <3

Stort grattis <3 Måste kännas underbart och sjukt om det var den som varit ivägen hela tiden :)
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet