• An26

Bim April 2021 - Första barnet

Hej, jag är helt ny här men har läst i såna här trådar hela dagen och blir så stärkt av hur snälla och stöttande alla verkar vara! Jag och min sambo började försöka förra månaden. Har alltid haft inställningen att det skulle ta jättelång tid att bli gravid, men så ett par dagar innan BIM fick jag massa gravidsymtom och mycket riktigt plussade jag på BIM. Blev superchockad och överlycklig, sambon likaså. Ett par dagar senare började jag blöda kraftigt, så antagligen ett supertidigt missfall. Blev förkrossad. Hur mycket man än läser om hur vanligt det är blir man ändå orolig att något ska vara fel på en och att det ska hända igen.... slutat blöda idag och försöker samla ny kraft för nytt försök nu i mars. Lägger till mig i listan!

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket

• An26

En uppdatering från mig som hade BIM 4/4. Blev precis likadant som förra månaden. Massvis med gravidsymtom: ömma och stora bröst, molande värk i livmodern en vecka innan BIM, illamående mm. Svagt streck på graviditetstest 4 dagar innan BIM - blev hoppfull och började drömma om framtiden. Testade två dagar senare, samma svaga linje, ingen ökning i styrka.... Idag börjat blöda - kraftigare och mer smärtsamt än hur min "vanliga" mens brukar vara. Sååå alltså ännu en kemisk graviditet. Varför blir det såhär? Kan man vara "överfertil" och kanske befrukta ägg som kanske aldrig skulle befruktats annars? Det tar så hårt att såhär snabbt kastas mellan hopp och förtvivlan. Ska det vara såhär varje månad? Hur länge kommer jag orka det? Ska aldrig testa innan BIM igen, bett sambon gömma alla test jag hade kvar... Hoppas det går bättre för er andra som har BIM kvar att se fram emot den här månaden <3

Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet