• Pinotage

Finns de nån vettig karl i de här landet?

Anonym (Less) skrev 2021-02-23 20:50:09 följande:

Som rubriken lyder..vart fan hittar man en karl som e trygg i sig själv o inte har anknytningsproblem? Eller narcissistiska drag, mamma komplex o äckligt manipulativa? Finns de ens män som menar det dom säger? Ljuger inte om småsaker?

Finns de helt enkelt NÅN jävla man i den här världen som inte försöker bygga om sin respektive till de dom vill ha?

Det är klart att det finnas - vart har du letat än så länge ?
  • Pinotage
    Anonym (Less) skrev 2021-02-24 12:12:48 följande:
    Ja har väl eg aldrig letat, utan råkat springa på dom ja fastnat för vid olika tillfällen.. ja e ju så dålig på att "ragga". Ja tycker väl att de e mannen som ska ta initiativ. Den sista ja hade trotsade ja dock min syn o tog kontakt. Han var nåt av de charmigaste ja nånsin mött..blev förtrollad :( men ja bedrog mig själv haha
    Om du går och äter buffé väljer väl du det som verkar bäst ? 
  • Pinotage
    Anonym (Less) skrev 2021-02-24 13:37:49 följande:
    Visst e de så, men ibland ser saker godare ut än va de e :)
    Sant - I värsta fall kan det till och med var något ruttet Skrattande
  • Pinotage
    Anonym (Less) skrev 2021-02-24 14:44:30 följande:
    I mitt fall blir de så när allt e alldeles för konstigt. När ja inte får ihop hur människan tänker tex, lr när man inte kan nå fram. På atomatik börjar man analysera sig själv o saker runtom för att få en någorlunda vettig förklaring.. men sen vet man oxå att man aldrig kommer få nåt svar hur mycket man än försöker.. o vi kvinnor har ju en tendens att agera mer känslomässigt oxå :P
    Jag känner igen mig i det du skriver fast jag är man ....   
    Jag har haft förhållanden med flera kvinnor som jag verkligen inte förstått mig på - men när jag började läsa på om psykologi och framförallt personlighetsstörningar så har det blivit lättare att leva med att jag inte förstår deras agerande i alla lägen. Jag har fått uppleva både Borderline, OCD, ADD och narcissism på nära håll.  
  • Pinotage
    Anonym (Less) skrev 2021-02-24 16:29:03 följande:
    Ja möter ju hellre nån me lindrig OCD lr nån me adhd/add än personlighetsstörningar..ja har läst så mycket nu att ja ibland tänker att ja kanske "hittar" dessa tendenser/beteenden..ja vet inte..men de e inte dumt att vara extra försiktig heller :)
    Ja - nog ska man var försiktig , jag har blivit riktigt bra på att känna igen personlighetsstörningar ...... leva med någon som i vuxen ålder har odiagnostiserad ADD/ADHD är inte heller så lätt ....
  • Pinotage
    Anonym (Less) skrev 2021-02-24 18:11:54 följande:
    Nä, ja fick min adhd diagnos i vuxen ålder så ja vet.. mitt problem har nog alltid varit att ja e ofokuserad o zoonar ut vid samtal, vilket har fått folk att tro att ja e arrogant..
    Pinotage skrev 2021-02-24 18:04:21 följande:

Ja - nog ska man var försiktig , jag har blivit riktigt bra på att känna igen personlighetsstörningar ...... leva med någon som i vuxen ålder har odiagnostiserad ADD/ADHD är inte heller så lätt ....

Men ja tackar gud för den medicinen ja fick..även där lärde ja mig hur mycket som helst.. tyvärr e de så stor skillnad på kvinnor o män när de gäller adhd.. o därför svårare att upptäcka..tragiskt eg, för de hade underlättat för såå många om mer kunskap fanns när vi var yngre
    Skönt du har ordning på din adhd - jag känner igen det där med att zooma ut - det blir väldigt tydligt när man känner till det
Svar på tråden Finns de nån vettig karl i de här landet?