• Anonym (2077)

Problem att hitta flickvän

lejonet87 skrev 2021-02-24 16:38:20 följande:

Hur ska jag göra egentligen? Jag drömmer om familj och barn och sådant och vill leva ett ganska normalt liv.

Avvakta. Vi har covid-19 nu. Då dejtar man inte.
    Och varför vill du ha flickvän?
  • Anonym (2077)
    lejonet87 skrev 2021-02-25 08:12:14 följande:
    .
    Anonym (2077) skrev 2021-02-25 07:02:53 följande:
    Avvakta. Vi har covid-19 nu. Då dejtar man inte.
    Och varför vill du ha flickHvän?
    Ha någon att mysa med. Kanske skaffa barn en dag?

Det är mycket jobb. Inte bara mys.
    Skaffa barn... i den här världen, som det ser ut nu?
  • Anonym (2077)
    Kjell2 skrev 2021-02-25 09:03:49 följande:
    Är du ensam varg bör du nog bygga upp ett social liv med vänner, intressen där andra är med, bekanta, aktiviteter där du träffar andra mm.

Ensamvarg och sen gå in i ett förhållande är ofta lurigt. Man är van att leva själv och har inte koll på vad som är rimligt och sunt när det gäller att leva ett liv med någon annan, hur man umgås, kompromisser mm.
    Jag såg en film med Chuck Norris. Lone Wolf någonting. Han fick en kvinna.
  • Anonym (2077)
    Anonym (Jenn) skrev 2021-02-25 09:14:26 följande:

Jag har visserligen haft förhållanden och inte haft svårt med att hitta kille men efter 30 så hände något. Har varit singel i 4 år snart och jag tror man är passé efter 30 tyvärr för det är i stort omöjligt att hitta någon nu. Men du får ge det ett försök, håller med som de tidigare att det är bra att engagera sig i något, komma ut lite bland folk.   

Jag tror inte att kvinnor är passé efter 30.
  • Anonym (2077)
    Anonym (Provocerad) skrev 2021-02-25 14:02:42 följande:

Att sitta hemma och säga -varför kan jag typ inte klicka hem en flickvän?- känns otroligt märkligt.

Hört talas om dejtappar?
  • Anonym (2077)
    Anonym (Petra) skrev 2021-02-28 16:29:18 följande:
    Det är ett jättebra tips! De flesta tjejer är ju ute flera tillsammans och då funkar det bättre och verkar mer normalt om det kommer två-tre killar och börjar prata än om det kommer en ensam kille. Så om du ska gå på krogen är det bättre att göra det med kompisar!
    Läste någonstans att många tjejer tycker att en kille som ensam vågar gå fram till tjejen, är modig. Men han ska då inte bara prata med henne, utan även med hennes väninna/väninnor. Då får tjejerna undra lite, och tjejen han är intresserad av, vet inte riktigt vad hon ska tro.
  • Anonym (2077)

Så en kille som går fram till en tjej (och ev. hennes vänner) har inga egna vänner? Hur kom ni fram till den slutsatsen?

Svar på tråden Problem att hitta flickvän