• Anonym (Jenn)

Problem att hitta flickvän

Jag har visserligen haft förhållanden och inte haft svårt med att hitta kille men efter 30 så hände något. Har varit singel i 4 år snart och jag tror man är passé efter 30 tyvärr för det är i stort omöjligt att hitta någon nu. Men du får ge det ett försök, håller med som de tidigare att det är bra att engagera sig i något, komma ut lite bland folk.   

• Anonym (Jenn)
    Kjell2 skrev 2021-02-25 09:34:33 följande:
    Massor, både killar och tjejer, hittar kärleken efter 30. En vän till mig är 70+ och nykär! Har fullt med exempel i min omgivning på de som hittar en partner efter de fyllt 30.
    Jo fast då är knappast barn aktuellt för någon av parterna så man behöver lägga in det i sitt urval. 

Är man kvinna och 30+ är man inte så intressant längre eftersom man inte kan producera barn särskilt länge till. Det är en förklaring jag har till varför det är så svårt att hitta nån när man är kvinna 30+. 

Oavsett om man ser bra ut och tar hand om sig kan man knappast konkurrera med en 25 åring. 
  • Anonym (Jenn)

Men eftersom TS ej har klockan mot sig så borde han kunna hitta nån kvinna. Han kanske ska satsa på en äldre? om han kan avvara barn vill säga.  

• Anonym (Jenn)
    elin1989 skrev 2021-02-25 11:30:21 följande:
    Är det så svårt att hitta nån när man är kvinna 30+? Alla män är väl inte så intresserade av att skaffa barn, alternativt har redan barn. Om man är 30-35 är det ju inte heller SÅ bråttom... Sen klart att om man är 39 så kanske man inte blir intressant för en man som har som högsta önskan att skaffa barn.

Jag var 30 när jag träffade min sambo, hade ett barn sen innan. Jag var singel i 10 månader innan jag träffade honom, nätdejtade i 8 månader . Och jag bor på landet där utbudet på tinder är litet!
    Ja fast 30 är ju ingen panik egentligen, hade du varit 35 kanske det varit svårare. Vill din sambo ha barn?

Ju äldre man blir ju fler "bra" är upptagna och är man kräsen själv så kan det sätta käppar i hjulet med såklart. Men det måste ju stämma också.
Svar på tråden Problem att hitta flickvän