• Wed 24 Feb 2021 19:15
    4189 visningar
    8 svar
    8
    4189

    Spermadonation

    Hej, vi är två kvinnor som lever ihop. Vi vill skaffa barn tillsammans, vi vill göra heminsemination. 
    Är det någon här som har erfarenhet av det? Om ni inte haft en bekant som kunnat hjälpa er, hur har ni gått tillväga då? 

  • Svar på tråden Spermadonation
  • Thu 25 Feb 2021 22:44
    #1

    Ingen?

  • Fri 26 Feb 2021 12:11
    #2
    +1

    Håller ej på med sånt men är förvånad att alla män på denna sidan som donerar sperma inte skrivit här än, testa att göra ett inlägg där du söker donator istället :)

  • Sat 27 Feb 2021 09:58
    #3

    Tack för tipset=)

  • Tue 2 Mar 2021 10:30
    #4

    Hej! 

    Jag lever också tillsammans med en annan kvinna och vi försöker bli gravida just nu. Vår önskar var att ha en känd donator som ändå kunde finnas med i bilden från start. Inte vara någon pappa och ha några rättigheter men att barnet ändå hela tiden skulle veta sitt ursprung. Vi hittade en jättefin person som har ställt upp för oss i snart två år trots misslyckade försök varje månad. Vi gjorde det enkelt för oss, vi loggade in på qx, kollade igenom killar i närheten och hörde av oss till de vi fick en bra känsla för. Var raka och ärliga och sa precis vad vi ville. Nästan alla svarade. Några sa nej direkt, andra ville fundera på det och denna kille tyckte det lät spännande och ville träffas för att diskutera saken mera. När vi kommit överens hur vi alla ville ha det så bokade vi tid med jurist och sen satte vi igång. 

    Efter en massa undersökningar har det nu dock visat sig att jag har en sjukdom som gör det svårt att bli gravid på "naturlig" väg, så nu har vi börjat via landstinget ändå. 

    Men det finns folk där ute som gärna hjälper till och gör det med fina avsikter. 

  • Tue 2 Mar 2021 13:36
    #5
    Rosarosorpåmoln skrev 2021-02-24 19:15:36 följande:

    Hej, vi är två kvinnor som lever ihop. Vi vill skaffa barn tillsammans, vi vill göra heminsemination. 

    Är det någon här som har erfarenhet av det? Om ni inte haft en bekant som kunnat hjälpa er, hur har ni gått tillväga då? 


    Skulle kanske i min mening vara bättre med en man inte känner? Fick frågan från två kvinnor jag känt länge, som lever ihop. Funderade på det men det var i alla fall det som fick mig att backa, just att jag känner dem och skulle se barnet ofta.. Vilket i alla fall jag tycker skulle vara jobbigt.
  • Tue 2 Mar 2021 14:37
    #6

    Visst skulle Ni vilja då att någon med hög-intelligens donerar sperma då? Jag har en kille på G (får se om han blir min pojkvän eller inte), han är med i föreningen MENSA för hög-intelligenta. Han är även så "open-minded" som person, så han skulle med stor sannolikhet donerat sperma till Er! Hoppas att Ni vill! Han vill liksom bli pappa, men jag vill inte ge honom barn EGENTLIGEN (har redan en 10 årig dotter, och det räckte, jag har sterililiserat mig 4 år sedan!!). Om han får barn med någon lesbisk så kommer även jag inte känna konkurrens gentemot Er... Skriv mer än gärna till mig.

  • Sun 29 Oct 2023 16:22
    #8

    Ursäkta väldig sent svar. Jag och min fru har skaffat barn genom heminsemination och skrivit en blogg om hur vi hittade en donator och allt annat runt omkring. barnlangtan-heminsemination.blogspot.com/

    Vi hade ingen manlig bekant i vår närhet men jag tog kontakten med en studiekamrat som var den man jag önskade som far till våra barn.

Svar på tråden Spermadonation