• Wed 24 Feb 2021 20:38
    291 visningar
    1 svar
    1
    291

    Vet inte vad jag ska göra.

    Jag och min man har varit tillsammans i över 10 år. Skulle säga att våran relation har varit som en berg och dalbana. Många bra och fina stunder men också djupa svackor. Vi är på många plan väldigt lika i vårat sätt att tänka. Men sen finns det en del saker som skapar återkommande konflikter i våran relation. En av sakerna är att jag tycker om närhet, att vara intima med varandra med både kropp och själ (om ni förstår hur jag menar..) och att man visar uppskattning för varandra. Han har inget emot det. Men det är inte något han behöver. Vilket gör att vill jag ha det är det upp till mig. Men detta leder till att han i perioder upplever mig som klängig och jag i min tur känner mig avvisad. Hur ska vi lyckas hitta en balans?

    Sen när det kommer till sex har han sagt att jag är hans våta dröm. Men även där är det oftast jag som tar initiativet. Vilket i perioder sviktar iom det jag förklarade ovanför. Skulle ändå säga att vi har haft ett väldigt bra sexliv! Där det har varit ge och ta. Det jag verkligen saknar är mer förspel. Där man triggar igång varandra mer. Vi har testat diverse olika saker. Mest utvecklat saker mellan oss. Men sen för en tid sedan tog min man upp att en av hans våta fantasier är att se mig med en annan man. Till en början var jag väldigt misstänksam och tänkte att det fanns någon hållhake. Var inte heller säker på att det var något jag överhuvudtaget ville testa. Men vi testade det. Det var inte lätt att ta det steget. För samtidigt som han är väldigt upphetsad av tanken så var vägen dit inte spikrak. Han visar i perioder upp svartsjuka tendenser och blir då ganska kontrollerade. Här visade det sig återkommande när vi sökte efter den extra mannen. Men felet låg hos mig och i min brist på kommunikation. Även fast jag verkligen försökte vara tydlig mot honom hela vägen. Jag å andra sidan hade och har fortfarande en hel del hjärnspöken att jobba på när det gäller min egen självkänsla. Iaf så tyckte vi båda om det och tyckte att det var en rejäl krydda i vårat sexliv. Men sen tog det tvärstopp! Han har blivit helt besatt och kan inte tänka sig något annat. Jag skulle vilja ha det som ett sätt att krydda vårat sexliv. Inte att det endast ska bestå av det: att jag har sex med andra. Han tycker numera att vårat sexliv är tråkigt. Har knappt någon lust längre. "Du vet vad du ska göra för att väcka lusten". Vi har haft mycket konflikter angående det här. Han förstår inte varför jag inte vill vara mer spontan och utforska mer. Han drar sig undan när jag försöker prata med honom. Säger han att han är spyless på att prata för det är bara snack men det händer inget nytt! Det gör mig ledsen, känns som att mina känslor och åsikter inte betyder något. Samtidigt som han säger att jag inte ska göra något bara för hans skull. Han säger att vi kanske helt enkelt vill olika saker i livet. Han tänker inte ge mig något av det jag vill ha och eftersöker gällande närhet osv. förens jag visar att jag vill något nytt. Jag förstår verkligen INGENTING! Känner mig ledsen och förtvivlad. Känns just nu som att jag vänder ut och in på mig själv.

Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra.