• Anonym (förvi­rrad)
    Thu 25 Feb 2021 12:09
    394 visningar
    4 svar
    4
    394

    Har jag ingen skuld hos kronofogden?

    Jag hade den enorma turen att vinna en för mig ganska stor summa pengar igår. Min enda last, då jag varken röker, dricker, äter godis eller shoppar. Jag shoppar till och med för lite för att vara bra. Perfekt, tänkte jag. Nu kan betala mina skulder, köpa en ny dator för min dator är 10 år gammal vid det här laget, och ha lite över för att shoppa lite kläder, skor, en bordslampa och en billig kontorsstol.

    I alla fall, så jag gick in på kronofogdens hemsida för att kolla hur man gör för att betala skulder man har där, finner att jag kan logga in och hittar: Skuldsaldo:0 kr. Jag måste säga att jag är förvirrad, jag trodde jag hade skulder där på typ 25000, det var vad som stod på senaste papprena jag fick från dem, om jag minns. Det finns 3 ärenden som gett utslag, men det står inte vad utslagen var för något. De tre ärendena uppgår tillsammans till ca 15000. 

    Betyder detta att jag verkligen inte har några skulder hos kronofogen och alla pengarna kommer jag få behålla? Jag ska så klart betala de skulder som inte gått till kronofogden också!

  • Svar på tråden Har jag ingen skuld hos kronofogden?
  • Anonym (M)
    Thu 25 Feb 2021 12:14
    #1

    Läs dina brev från kronofogden, ring till dom och hör istället.

    Härligt att vinna pengar och betala sina skulder, hoppas du inte gör samma misstag igen senare :)

  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Thu 25 Feb 2021 12:20
    #2
    Anonym (M) skrev 2021-02-25 12:14:10 följande:

    Läs dina brev från kronofogden, ring till dom och hör istället.

    Härligt att vinna pengar och betala sina skulder, hoppas du inte gör samma misstag igen senare :)


    Senaste brevet från kronofogden kom för minst 1 år sedan, det har jag nog inte kvar. Jag ska se om jag kan få hjälp att ringa. Jag har asperger och svårt för sånt. Det digitala samhället är perfekt för mig, så länge det fungerar.

    Jag lovar att jag inte ska fylla 30 och behöva vänta på försäkringskassan i 6 månader någonsin igen.
  • Thu 25 Feb 2021 12:24
    #3

    Om de du är skyldig pengar inte fortsätter meddela kfm försvinner den från kfm register. Den kan däremot finnas kvar hos den du lånade och behöva betalas.

  • Anonym (+)
    Wed 17 Mar 2021 19:38
    #4

    De ligger säkerligen hos respektive inkassobolag

Svar på tråden Har jag ingen skuld hos kronofogden?