Ik96 skrev 2021-02-26 15:19:01 följande:
Vad härligt att det gick för dig trots oregelbunden mens? Tog det lång tid för dig att bli gravid?
Jag har testat det mesta tycker jag. Tempning, äl-stickor, för in symtom, kolla sekret osv men inget ger utslag. Jag tempade mig förra året mellan juni-december men min ägglossning hittades aldrig. Flytningar har jag väldigt lite av så det har jag inte heller kunnat gå på. De ända dagarna jag misstänker att jag har ägglossning är när mitt humör skiftar och jag har ett enormt begär för mat och socker men sen kan det ändå ta lång tid innan mensen kommer. Så de metoder jag än så länge testat har tyvärr inte funkat så bra..
Slutade med p-piller april 2019, fick tillbaka mensen december 2019, började försöka aktivt och tempa osv januari 2020, blev gravid juli 2020. Så ett halvår! Under det halvåret var den oregelbunden hela tiden.
Jag håller med, det kan vara bra att kolla upp varför ägglossningen inte kommit igång! Jag startade upp en utredning om ev PCOS men fick svaret att det var p-pillerna som störde.