Inlägg från: Utepålandet |Visa alla inlägg
  • Utepålandet

BF november 2021

Hoppar också in. Plussade i helgen med BF någonstans kring 12/11. Det blir fjärde barnet för oss om allt går vägen.

Känner nästan inte av någonting så är skeptisk än så länge, trots att jag vill minnas att det var precis likadant med mina tidigare graviditeter. Är det något man är bra på som gravid är det att oroa sig.

• Utepålandet

Ni med inbokade tidiga vul, hur får ni den möjligheten? Går ni privat? Här finns det inte en privat mottagning så långt ögat når, annars hade jag nog bokat in en koll.

Det lilla jag märker av märker jag BARA på kvällarna. När man väntar barn 4 tror man att man ska veta hur det känns för en själv att vara gravid, men nejdå. Alla mina graviditeter har varit väldigt olika varandra. Men sämst mådde jag med första barnet, det är lite som att min kropp vande sig vid graviditetshormoner efter det och mest tänker ?jaha, så var det dags igen då alltså?.

• Utepålandet
    Nixtie skrev 2021-03-11 23:21:57 följande:

Hej hoppar in här! 

Plussade den 25 februari 5 dagar innan beräknad mens. Jag har en dotter på 4 månader som jag helammar. Så att man blev gravid så snabbt blev en chock och inte riktigt planerat.. Har redan ångest och skuldkänslor för min dotter att jag inte ska vara 100% fokuserad på henne de första året. Någon annan som också fått barn tätt? Hur mådde ni?

Har BF 9 Nov enligt app. Precis som dottern hehe.

Övriga symptom är andfådd och hög puls. Hör typ min egen puls.. Hade exakt samma med dottern så.. Jag är för övrigt en testnörd så har testat 1 gång/dag med billiga test för att se att sträcken blir starkare. Vilket de blivit. Har för övrigt liiite bruna flytningar nästan varje dag och mensvärk samt ryggvärk. 

Grattis! Låter som om du lyckats med samma bedrift som jag med mina två äldsta. De hade precis samma BF, bara ett år emellan. Vi höll på att svimma när vi insåg att jag var gravid igen. Sedan var tvåan mer punktlig än storebror så i slutänden blev det inte ens ett års skillnad. Kan säga att första året med två små var en pärs, men nu har vi igen det varje dag. De är varandras bästa vänner och roar varandra hela tiden. Tack vare det har vi vågat skaffa både en trea och nu förhoppningsvis en fyra.
  • Utepålandet

Bebis2021: Beklagar det ni tvingats gå igenom. Nu är det minsann er tur att få bra nyheter framöver.

Jag håller mig borta från test nu. Plussade två dagar efter utebliven mens och vet att jag skulle bli knäpp av att analysera streck och sånt. Ett test får räcka. Försöker komma ihåg precis hur gravid jag känt mig i vecka 6 med mina tidigare barn, men minnet är tydligen kort. Den graviditet jag mått som ?mest gravid? i början av slutade i missfall i vecka 6-7, så det där med graden av symptom och utgång hänger ju i regel inte ihop som man ofta tänker sig.

• Utepålandet
    Bebis2021 skrev 2021-03-12 22:12:02 följande:

Tack för din omtanke och beklagar att du också behövt genomgå ett missfall

Låter klokt gällande testande, jag plussade på vad jag tror var några dagar före bim (trodde då jag testat på bim men började räkna och insåg att det nog var någon dag kvar till bim då) och fick otroligt svagt, så var givetvis tvungen att kolla så de ökade men nog har det satt griller i huvudet så man undrar om de är som de ska, har alltid tidigare fått så tydliga plus direkt men men kan ju ha räknat fel med äl å bim osv.

Menar du att du hade minst symtom den grav som blev missfall? Ja allt detta oroande man ska känna alltså

Ska du göra något tidigt ul?

Tvärtom, hade alla symptom man kan tänka sig så det missfallet kom väldigt oväntat. Nog för att man vet att många graviditeter tyvärr slutar så, men inbillade mig att jag hade oddsen på min sida som jag mådde. Tji fick jag. Jag tycker ändå jag är väldigt lyckligt lottad, för därefter har jag fått tre barn på tre graviditeter.

Något tidigt vul/ul är nog inte aktuellt. Det blir till att vänta på KUB. Tills dess försöker jag tänka att varje dag utan blödning är en framgång.
  • Utepålandet

Här har illamåendet också smugit sig på. Jag mår inte kräksjukeilla, utan malande i bakgrunden då och då. Märker också att övre magmunnen inte riktigt sluter tätt så jag går runt och rapar, urk. Det känner jag igen från tidigare graviditeter. Värsta är ändå att dottern blivit nästan omöjlig att lämna på förskolan. Härlig timing! Det tar hundra år varje morgon och så mår jag illa mitt i allt. Känner mig inte som Årets Mamma när jag ska hantera de situationerna just nu.

• Utepålandet

Jag får nog lov att lämna tråden, har börjat blöda. Ändå glad att det händer så pass tidigt och att det blir ett MF istället för ett upptäckt MA om flera veckor. Stort lycka till ni andra!

Svar på tråden BF november 2021