Inlägg från: Spjälsäng |Visa alla inlägg
  • Spjälsäng

BF november 2021

Jag joinar er också.. kul att det är ett gäng som är gravida samtidigt som en själv ????????

BF 1 november

Känner mig bara kissnödig ofta, har mensvärk & är riktigt uppblåst

För övrigt har inga andra symptom börjat visa sig än

• Spjälsäng

GRATTIS till alla förresten!!!

Ja alltså ibland tror jag att jag har föreställt mig allt hahah känner mig inte gravid alls utom det jag skrev innan

• Spjälsäng
    Bebis2021 skrev 2021-03-11 19:20:29 följande:

Skönt att höra att fler har lite symtom, har du barn sen innan?

Jag har vul på måndag så ganska nervös men hoppas innerligt de ser bra ut

Ja, jag har en ettåring <3
  • Spjälsäng
    Bebis2021 skrev 2021-03-11 19:20:29 följande:

Skönt att höra att fler har lite symtom, har du barn sen innan?

Jag har vul på måndag så ganska nervös men hoppas innerligt de ser bra ut

Åh vad spännande! Hoppas att allt ser fint ut!
  • Spjälsäng
    Nixtie skrev 2021-03-11 23:21:57 följande:

Hej hoppar in här! 

Plussade den 25 februari 5 dagar innan beräknad mens. Jag har en dotter på 4 månader som jag helammar. Så att man blev gravid så snabbt blev en chock och inte riktigt planerat.. Har redan ångest och skuldkänslor för min dotter att jag inte ska vara 100% fokuserad på henne de första året. Någon annan som också fått barn tätt? Hur mådde ni?

Har BF 9 Nov enligt app. Precis som dottern hehe.

Övriga symptom är andfådd och hög puls. Hör typ min egen puls.. Hade exakt samma med dottern så.. Jag är för övrigt en testnörd så har testat 1 gång/dag med billiga test för att se att sträcken blir starkare. Vilket de blivit. Har för övrigt liiite bruna flytningar nästan varje dag och mensvärk samt ryggvärk. 

Grattis!!

Jag förstår din känsla inför det, jag kände likadant trots att det kommer skilja 2 år mellan mina barn. Men vet du - jag tänker att ibland blir det inte som man har planerat eller tänkt sig. Var inte hård mot dig själv - du kommer nog vara en kärleksfull mamma till båda! Jag kan tänka mig att det blir tufft första åren precis som någon annan skrev, men tänk resten av barndomen- jag tror de kommer ha riktigt kul ihop! :)
  • Spjälsäng
    sallu93 skrev 2021-03-13 07:52:51 följande:

vad kul att flera hittat hit och grattis alla! Ber om ursäkt att jag inte svarat på pm, och lagt till er i gruppen , men har mått så jäkla dåligt hela veckan. 

Mår så otroligt illa att jag inte kan sova, sonen vaknar typ 5 ggr per natt och är VAKEN (aldrig hänt innan typ), och ja, allt känns så konstigt nu som man är i ett moln typ. Fick fråga min sambo imorse om vi var till grannarna igår, han ba "eh jaa hur kan du inte minnas det."

hoppas allt är bra med er andra! :D

Jag lider med dig & har sån stor ödmjukhet för illamående & sömnbrist. Ska himla hemskt.. går runt & bävar för när mitt illamående börjar. Har precis slutat amma min ettåring & nätterna är som de är. Vaknar 4 varje morgon & somnar inte förrän 23. Giv. Mig. Styrka. Mitt barn sover någorlunda bra men det är min kropp som inte förstår att man inte behöver rycka till & vakna 25 ggr per natt längre. ????

Men men.. det går väl också över en vacker dag. Tills dess - håll ut. Andas in, andas ut.
  • Spjälsäng
    Vårkärlekbarn skrev 2021-03-13 12:10:44 följande:

Få väl hoppas in här.. om detta testet visar rätt.

Sist ja plussade så var det lika svagt på bm dagen.

Grattis!! Hoppas att det går bra med graviditeten :)

Här börjar jag känna mig smygillamående på morgonen - men der försvinner direkt när jag äter :)

Har ni andra börjat må illa än?
  • Spjälsäng
    Bebis2021 skrev 2021-03-15 11:27:09 följande:

Då var vul avklarat, enl bm var det en frisk graviditet men inte i veckan 7 som jag trodde utan hon fick det till 5+4, vilket faktiskt inte låter helt osannolikt med tanke på att jag hade så otroligt svaga plus kring vad jag trodde var bim, men som blev starkare.. så nytt vul om tvåveckor så jag får se hjärtaktivitet, så ja känner mig hoppfull å håller tummarna att de blir positivt besked då

Någon mer som gjort vul I dagarna eller snart ska göra?

Vad skönt att höra! :) Hoppas det ser lika bra ut nästa gång.

Jag tänkte kontakta mvc om typ 2-3 veckor :) när tänker ni andra göra det?
  • Spjälsäng
    Bebis2021 skrev 2021-03-15 11:40:36 följande:

Okej, vilken vecka är du i?

Jag funderar på att ta kontakt med mvc efter nästa vul, här får man boka vul osv själv de gör inte bm på mvc så har inte kontaktat henne än.

Jag är i vecka 7 :)
  • Spjälsäng

Idag kom illamåendet UÄRK!

Känner igen känslan från förra gången - jag kräks men inte ofta. Ni vet när man börjar bli magsjuk.. preciiis när man börjar ana att någon är inte 100 i kroppen- sådär känns det. Det är ett svagt men ihållande illamående. Sist höll det på hela graviditeten *usch* hoppas verkligen det inte blir så den här gången :*(

• Spjälsäng
    Ellilor skrev 2021-03-15 16:19:25 följande:

Statusuppdatering: Det gick bra och jag såg ett hjärta ticka på skärmen, fick även lyssna. Blev exakt 7+0 ändå så är i början av vecka 8. Usch vilken dag detta har varit. Jag håller tummarna att du får se ett pickande hjärta nästa gång :)

Vilken härlig känsla! GRATTIS
  • Spjälsäng
    Utepålandet skrev 2021-03-17 13:50:41 följande:

Jag får nog lov att lämna tråden, har börjat blöda. Ändå glad att det händer så pass tidigt och att det blir ett MF istället för ett upptäckt MA om flera veckor. Stort lycka till ni andra!

Så tråkigt att höra :( hoppas att du inte har allt för ont - ta hand om dig <3
  • Spjälsäng
    Utepålandet skrev 2021-03-17 13:50:41 följande:

Jag får nog lov att lämna tråden, har börjat blöda. Ändå glad att det händer så pass tidigt och att det blir ett MF istället för ett upptäckt MA om flera veckor. Stort lycka till ni andra!

Så tråkigt att höra :( hoppas att du inte har allt för ont - ta hand om dig <3
  • Spjälsäng
    Bacon89 skrev 2021-03-16 18:51:44 följande:

Det går bra, nu kan jag skriva om det.

2018 blev vi gravida och hade faktiskt exakt samma bf som nu denna graviditeten. Vid ett besök hos bm upptäcktes att min mage växte väldigt snabbt och mycket. Jag skickades på extra ul för att kolla och då upptäcktes att bebis hade fel på tarmen, man såg så kallad "dubble-bubble". Innebär att innehållet i magsäcken inte går vidare utan ligger kvar i magsäcken. Vi fick många uö och även remiss till Lund, vi bor i Blekinge. Jag samlade på mig myclet vätska och hade enormt mycket fostervatten i livmodern, detta eftersom bebis inte konsumerade något fostervatten. Efter flera kontroller konstaterades att det va ett allvarligt fel men att det ändå var relativt lätt att åtgärda men att vi skulle flytta till patienthotellt i Lund och förlösas där. Vid ett av de sista ul såg man även att det fanns något fel på hjärtat men Vid det laget kunde man knappt se bebis eller mäta med ctg pga mängden vatten. Det togs fpstervattenprov i v35 och tanken va att tömma ut ytterligare 1,5-2 liter vatten men det gjorde så ont så det blev bara de 150ml till provet. Till slut blev det igångsättning som slutade med akut snitt då bebis inte mådde bra. Han åkte direkt till BIVA och jag fick inte träffa eller ens se honom på flera timmar. Fick komma ner och se honom sen på eftermiddagen (han kom kl 7) precis innan han åkte på första operationen för hjärtat. Han va då 6 veckor.

För att inte dra allt för mycket här så genomgick han 10 operationer för hjärta och tarm, han hade även en förträngning av luftstrupen som var planerat att operera i London. Men... han fick blodförgiftning och komplikationer och efter 7 veckors kämpande fick vi ta det tunga beslutet att stänga av alla maskiner och medicinering. Det va en tid i fullständig lycka och total förkrosselse som jag inte önskar någon här i världen.

På grund av detta får vi väldigt mycket kontroller och utökad organscreening. Vill du eller någon annan veta något mer eller så går det bra att skriva pm. Jag kan svara på det mesta om detta. Men vill inte skriva precis alla detaljer kanske om någon tar väldigt illa vid sig. Detta var ett olycksfall och inget genetiskt eller nånting för det kollades också givetvis och bara ren otur.

Nu blev det en hel uppsats men skulle kunna skriva minst lika mycket till.. hoppas svaret var tillräckligt :)

Så otroligt ledsamt att läsa detta- beklagar det ni har gått igenom & önskar stort lycka till med denna graviditet
  • Spjälsäng
    Sally8585 skrev 2021-03-17 15:06:21 följande:

Hej! Jag har BF runt 22 nov. Får jag vara med här? :)

Stort grattis! Ja, det tror jag, tråden är till för alla med BF i november :)
  • Spjälsäng

Hur funkar det med FB gruppen? Måste man ha ett facebook konto eller räcker det om man har messenger-appen?

Ursäkta eventuell dum fråga :)

• Spjälsäng
    Lykkelina skrev 2021-03-18 11:02:47 följande:

Plussade i söndags och enligt appen har jag bf 21 november om allt går vägen! Det blir vårt andra barn och vi längtar så! ?? Önskar också att få vara med i fb gruppen, skriver ett pm :)

GRATTIS!
  • Spjälsäng
    Fluff1 skrev 2021-03-19 11:24:46 följande:

Jag plussade för några veckor sedan, bf 7/11.

Är lycklig och rädd men de ska bli en spännande resa.

Någon mer som har väldigt mycket "dragningar" och molande "mensvärk"?

Grattis! :D

Ja, jag har också mycket molande mensvärk, känns som att jag ska få mensen närsomhelst.

Är det ditt första barn?
  • Spjälsäng
    Fluff1 skrev 2021-03-20 07:47:38 följande:

Tack :D Ja, det är mitt första så man vet ju inte riktigt hur de "ska" kännas. Skönt att de är fler som har samma känsla :)

Är de ditt första barn också?

Åh jag förstår dig - så spännande & läskigt jag tyckte det var första gången med :) det är min andra graviditet nu
  • Spjälsäng
    Sellerin skrev 2021-03-20 07:44:54 följande:

Jag tar Levaxin (har ingen sköldkörtel), då var det tydligen väldigt viktigt att snarast möjligt komma in och lämna prover på att allt ser bra ut. BM sa även att hon passar på nu att ta järnvärdet, så behöver hon inte ta det på hälsosamtalet. Fick ett besök på plats inbokat väldigt snabbt. tog blodprov igår fredag och ska dit igen på måndag för samtal. Uppskattar att jag är i vecka 6.  Jag har haft en hel del märkliga dragningar, och har tänkt flera gånger att "nu får jag mens" eftersom jag känner mensvärkssmärta. Lite läskigt, men försöker vara chill med det hela. 

- - - - - - 

Om det finns fler som vill stanna med diskussionerna inne på Familjeliv, så finns det en tråd som heter BF November 2021 - stannar på FL =) 

Tack för att du meddelande om grupper som stannar på FL - jag flyttar över dit få jag inte har FB :D

Ses där ni andra som stannar på FL!
Svar på tråden BF november 2021