Inlägg från: Bebis2021 |Visa alla inlägg
  • Bebis2021

BF november 2021

Hej på er, enl uträkning blir nog bf 3/11 eller 4/11. Brukar ha regelbunden cykel men tror äl denna gång blev förskjuten och därav oklart när bim egentligen varit men sista mens var iaf 24/1 och har i regel en cykel på ca 31-32 dagar.. har haft otroligt svagt streck nu när jag plussat så varit lite orolig för missfall men de har iaf blivit lite starkare allt eftersom så nu hoppas jag att det ska få gå vägen detta. Blir tredje barnet, har tyvärr två sena MA under förra året (bägge ren otur enl läkarna) så man är helt klart mer orolig jämfört med dom två första graviditeter som bara gick bra utan komplikationer.

Har nu fått inbokat ett tidigt vul om två veckor, hoppas innerligt att det går att se något och att allt ser bra ut. Har två pojkar sen innan på 5 och 3 år.

• Bebis2021

Någon här som arbetar inom vården? De gör jag, undrar över detta med graviditetspenning när risk för covid finns, någon som har bättre koll än mig? jag jobbar inte i den direkta covidvården men möter dagligen många patienter, arbetar på hälsocentral. Undra hur det kan tänkas bli med ev gravpenning då, kan tycka det är en risk att träffa mkt patienter inom sjukvården. Hur resonerar ni andra?

• Bebis2021
    Bacon89 skrev 2021-03-09 11:59:25 följande:

Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten men är dock tjänstledig pga studier. Jag räknar att jag är en av dom som får gå hem vecka 22. Vet dock inte alls hur det funkar. Hoppas verkligen inte att det tas av föräldradagar eller nåt i den stilen.. om det går som det ska behöver jag jobba 3 veckor mellan skolan och vecka 22 så det känns helt ok :)

Okej tack för ditt svar, så man får alltså gå hem redan v 22. Då alltså?
  • Bebis2021

Jag har bf 3/11, vecka 6+0, har endast haft liite molvärk å svullna bröst samt ev tröttare än vanligt, men är så orolig tycker inte ja känner så mkt, har två sena MA i bagaget under förra året så man är väl extra nojig men har även två barn med helt komplikationsfria graviditeter -15 och -17.

Någon annan än jag som har väldigt lite symtom?

• Bebis2021
    Spjälsäng skrev 2021-03-11 19:02:29 följande:

GRATTIS till alla förresten!!!

Ja alltså ibland tror jag att jag har föreställt mig allt hahah känner mig inte gravid alls utom det jag skrev innan

Skönt att höra att fler har lite symtom, har du barn sen innan?

Jag har vul på måndag så ganska nervös men hoppas innerligt de ser bra ut
  • Bebis2021
    Utepålandet skrev 2021-03-11 21:28:34 följande:

Ni med inbokade tidiga vul, hur får ni den möjligheten? Går ni privat? Här finns det inte en privat mottagning så långt ögat når, annars hade jag nog bokat in en koll.

Det lilla jag märker av märker jag BARA på kvällarna. När man väntar barn 4 tror man att man ska veta hur det känns för en själv att vara gravid, men nejdå. Alla mina graviditeter har varit väldigt olika varandra. Men sämst mådde jag med första barnet, det är lite som att min kropp vande sig vid graviditetshormoner efter det och mest tänker ?jaha, så var det dags igen då alltså?.

Jag får tidigt vul pga två sena MA förra året, väntar tredje barnet nu. Har haft mer illamående med mina två första graviditeter, nu än så länge inget illamående å allmänt väldigt svaga symtom. Funderar dock på om ja har så lite symtom pga två täta graviditeter under förra året å nu en tredje under 1 års tid..
  • Bebis2021
    Ellilor skrev 2021-03-12 09:50:17 följande:

Här är en till med mycket få symptom, känner mig just nu bara trött och andfådd men utöver det är det rätt lugnt just nu. Lite molvärk som kommer och går men den var värre i v 5 och i början av v 6, lite ömma bröst till och från kanske. Detta oroar mig mycket emellanåt då jag också haft två missfall förra året varav ett var ett MA som de upptäckte på KUB. Men jag har ändå en bättre känsla denna gången så ångesten som kom med oron förra gången är endast kortvarig. Förra graviditeten hade jag sån dålig känsla och så mycket oro så jag fick nästan med ständig ångest från v 7 och ända fram tills det upptäcktes i v 13. Han boka in ett extra VUL i v 9 (8+6) och då slog hjärtat som då lugnade mig ett par dagar men sedan var oron tillbaka i full kraft. Jag njöt aldrig den graviditeten men det har jag lyckats göra lite denna gång, trotts bristen på symptom, så det känns skönt. Jag har också VUL på måndag ;). Är också supernervig över det. Vilken vecka är du i då?

Ja man blir ju extra orolig med ma/mf i bagaget. För mig slog hjärtat fint i vecka 13 förra graviditeten å sen på rum i veckan 19 va bebis död, sen nästa grav fick jag vul I vecka 8 och 12 där allt såg bra ut men bebis dog I vecka 13 och de upptäcktes av en liten blödning och jag åkte då in i vecka 17 och bebis var död. Så de jobbiga är att även om ja ser en levande bebis på kub osv kommer ja nog ha svårt att slappna av tyvärr men samtidigt försöker ja tänka att jag väntar barn inte missfall till dess något annan bevisas, försöker tänka att man kan inte göra något och man får bara hoppas det går vägen. Kul att du oxå har vul då, jag kommer vara i vecka 6+5 på måndag så de kändes nog så tidigt kan väl finnas risk att de är svårt att se något tänker jag. Vilken vecka är du i?
  • Bebis2021
    Maramba skrev 2021-03-12 13:12:22 följande:

Men gud. Kan inte ens föreställa mig vilken sorg och smärta du/ni måste ha gått igenom. Och två gånger dessutom. Jag håller tummarna att allt ska gå bra den här gången.

Nä det var fruktansvärt, tack ja jag hoppas de jag oxå
  • Bebis2021
    Smurfem skrev 2021-03-12 12:59:18 följande:

Fy vilken reda su varit med om! Gjorde dom nån utvärdering av fostren vad som kunnat gå fel? Hoppas det är er tur denna gång!

Första gången var en infektion. I moderkakan sen andra gången blodproppar i navelsträngen å moderkakan. Så helt olika orsaker och enligt läkaren helt jäkla otur bara men nu har jag fått trombyl som enda skillnad. De har ju dessutom gått helt bra å komplikationsfritt vid två tidigare graviditeter för inte allt för många år sedan så hoppas de nu är vår tur
  • Bebis2021
    Utepålandet skrev 2021-03-12 21:53:21 följande:

Bebis2021: Beklagar det ni tvingats gå igenom. Nu är det minsann er tur att få bra nyheter framöver.

Jag håller mig borta från test nu. Plussade två dagar efter utebliven mens och vet att jag skulle bli knäpp av att analysera streck och sånt. Ett test får räcka. Försöker komma ihåg precis hur gravid jag känt mig i vecka 6 med mina tidigare barn, men minnet är tydligen kort. Den graviditet jag mått som ?mest gravid? i början av slutade i missfall i vecka 6-7, så det där med graden av symptom och utgång hänger ju i regel inte ihop som man ofta tänker sig.

Tack för din omtanke och beklagar att du också behövt genomgå ett missfall

Låter klokt gällande testande, jag plussade på vad jag tror var några dagar före bim (trodde då jag testat på bim men började räkna och insåg att det nog var någon dag kvar till bim då) och fick otroligt svagt, så var givetvis tvungen att kolla så de ökade men nog har det satt griller i huvudet så man undrar om de är som de ska, har alltid tidigare fått så tydliga plus direkt men men kan ju ha räknat fel med äl å bim osv.

Menar du att du hade minst symtom den grav som blev missfall? Ja allt detta oroande man ska känna alltså

Ska du göra något tidigt ul?
Svar på tråden BF november 2021