Inlägg från: sallu93 |Visa alla inlägg
  • sallu93

BF november 2021

Sweetpineapple skrev 2021-03-04 08:34:49 följande:

Hej!

Jag följer gärna med i denna grupp :) . Jag har äntligen fått ett pluss. Jag och min sambo har gjort IVF och fick positivt nu för ett par dagar sedan, har inte sjunkit in än riktigt då vi försökt aktivt i nästan 2 år utan minsta plus förut.

Jag har 2 barn sedan tidigare relation på 7&9 år så det är länge sedan jag var gravid nu, sambon har inga barn sedan tidigare och är så förväntansfull.

Vi är 31&33 år gamla. Jag har räknat ut ett ungefärligt BF runt 10/11 :)

grattis! Vad kul!
    Har typ inte heller först¨tt det än själv heller,  så overkligt :)
  • sallu93
    MellowJello skrev 2021-03-04 06:09:13 följande:

Grattis till er alla! Jag plussade i lördags morse. BF ca 10-12 november enligt mens/appar. Har väldigt mkt illamående på natten, gjort att jag sovit väldigt dåligt de senaste 2 nätterna, även spänningar i livmoder. Annars mår jag bra! :)

grattiiis till dig också! Mår också illa på natten. Undrar om man borde försöka äta närmare natten lite mer regelbundet för att slippa det hehe
  • sallu93
    Mom2be262 skrev 2021-03-04 19:53:43 följande:

Känner som en tung känsla i underlivet, någon annan som har så? I övrigt trött hungrig

har inte så nu men hade så med sonen, båda i tidiga veckor och sen förstås på slutet. :)
    lite obehagligt vill jag minnas
  • sallu93
    JIBL skrev 2021-03-04 18:30:15 följande:

Hej!

Jag plussade idag med mitt 4:e barn och bf enl äl är 15/11. Är gärna med i gruppen och fbgruppen:)

grattis! =)
  • sallu93

Jag tycker symptom kommer och går. Ibland hinner man nästan bli orolig. :D
    Men det är nog lugnt att intr ha jättemånga symptom i dessa veckor. Och oftast har man ju fler är man komer "ihåg" då man blivit så van med dem.

• sallu93
    Mom2be262 skrev 2021-03-05 18:21:58 följande:
    Ja, obehagligt är det men det gick över till dagen efter! Ditt svar lugnade mig :)
    Vad skönt att det gick om :)
  • sallu93

Hur orkar ni just nu?

Alltså jag vet att vi är väldigt tidigt gravida, men jag mår illa och har sån grym halsbränna, och sover därför uselt.. har haft "semester" en vecka nu, och ska imorgon faktist tillbaks på jobb.. Skönt telika så tiden går lite fortare. Har lovat mig själv att njuta av denna graviditet, men det är nog först efter första UL och v 12 ;D

• sallu93
    Sellcarro skrev 2021-03-07 18:14:04 följande:

Hej!

Plussade igen förra vecka efter ett MA i december. Hade inget aktivt försök denna månad då jag har varit på kontroll av mig hcg på kk. Snacka om man blev chockad när jag såg att hcg hade ökat igen och när jag tog gravtest visade positivt. Har i alla fall bf den 12/11.

grattis! =)
  • sallu93
    Bacon89 skrev 2021-03-06 20:53:52 följande:
    Jag tänker på att jag är då lycklig och alla kläder jag ser fram emot att använda och inhandla :) här smög sig illamåendet på idag..
    ja jag försöker också tänka på allt kul,men är sååå matt. Sonen har dessutom nattskräck och har vart uppe typ 4-5h om natten senaste nätterna... ;D aja, allt är tillfälligt :D
  • sallu93

vad kul att flera hittat hit och grattis alla! Ber om ursäkt att jag inte svarat på pm, och lagt till er i gruppen , men har mått så jäkla dåligt hela veckan. 

Mår så otroligt illa att jag inte kan sova, sonen vaknar typ 5 ggr per natt och är VAKEN (aldrig hänt innan typ), och ja, allt känns så konstigt nu som man är i ett moln typ. Fick fråga min sambo imorse om vi var till grannarna igår, han ba "eh jaa hur kan du inte minnas det."

hoppas allt är bra med er andra! :D

• sallu93
    MommyA skrev 2021-03-15 14:58:39 följande:

Vill oxå vara med i fb gruppen. Jag plussade idag och har bf 21/11 :)

skickar pm åt dig
  • sallu93

Grattis alla nya :) va kul att vi börjar va några stycken!
    Har skickat och svarat på alla pm, men det tar ju lite tid :D så förlåt om det dröjer med fb gruppen...

Svar på tråden BF november 2021