• Isaaa93

    Missfall??

    Har en fråga till er!

    Gjorde graviditetstest för min mens inte kommit. Blev två streck, alltså är jag gravid. Men väldigt svagt streck. Antingen så är det missfall på gång eller så är det väldigt tidigt i graviditeten? Är gravid i vecka 5. Brukar få mycket starkare streck dom andra gångerna jag varit gravid. Har en dotter sen 2 år tillbaka. Vill ge henne ett syskon men har fått 4 missfall. Har väntat 1 år sen senaste gången jag fick missfall med att bli gravid. Så kroppen borde ju återhämtat sig... är såklart överlycklig över att jag är gravid men är så nojig att strecket inte blir starkare. Testade positivt i förrgår och då var de svagt och testade idag med morgonurin, och de va nästan lika svagt. Hade blivit pyttelite starkare bara. Nån här som har erfarenhet kring sånt här? Haft svaga streck i vecka 5-6 men att det ändå gått bra?? Tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Missfall??
  • Jag är bara jag

    Man kan  inte bedöma en graviditet utifrån hur strecken på testen ser ut. Då måste man ta hcg-prov med jämna mellanrum. Missfall är det inte så länge du inte blöder. MA- ja, det vet du inte än. Det kan ju gå vägen också! DrömmerGladGör VUL v.8 så vet du. 

  • Astriidlind

    Jag tog ett test dock 2 dagar innan mens men mitt streck var jätte jätte svagt. Har inte tagit fler test än det och är fortfarande gravid. V.18 .

    Tror inte det har så stor betydelse.

  • Anonym (.)

    Det spelar egentligen ingen roll vad vi andra säger för alla är olika. Jag har också flera missfall bakom mig och det jag lärt mig är att jämföra med mina egna graviditeter.

    De där testerna hade tyvärr betytt ett missfall troligtvis för mig, MEN som sagt, jämför bara med dina egna.

    Jag hoppas allt går bra.

  • Lilant

    Ända gången ett svagt test borde oroa är om det är 7 dagar efter äl man får positiv som är svagt de slutar ofta i missfall, sånna missfall höjer missfallsstatestiken mycket men sanningen är att 90% eller nått sånt aldrig äns visste om att dom va gravida då missfallet ofta sker på mensdagen :) men man kan ju få svaga test där ändå om man haft äl tidigare än man trott

  • Lilant

    Sen så säger du 4 missfall, efter 3 missfall så är det ju utredning som gäller :)

  • Abborre

    Ser väldigt svagt ut för v.5... Ta ett nytt test om en vecka, då borde det ha ökat om du fortfarande är gravid. Lycka till!

  • Mango21

    Hej hur har det gått jag testa digitalt för några dagsresan svara tydligt gravid men när jag testar vanlig sticka är det fortfarande väldigt svagt bör va typ i v 6

Svar på tråden Missfall??