• Sol1

    Gravid och blödning?

    Hej!

    Jag fick i lördags ett positivt grav test 1-2 veckor med det digitala clear blue testet.

    Det var även den dagen jag skulle haft min mens, Men idag måndag fick jag nyss en först lite brun flytning och nu kommer lite blod. Vad tror ni det betyder? Får se hur detta fortsätter. Jag har tre barn sedan tidigare och har inte haft så här innan. Är det någon annan som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Gravid och blödning?
  • Jag är bara jag

    Det kan bero på sköra slemhinnor, eller m.f eller en mensliknande blödning vissa får runt tiden för när mensen skulle kommit. Det är "bara" vänta och se. Om du kan boka in ett VUL v.8.

  • Anonym (Ksk)

    Det kan vara en vanlig blödning men också tyvärr missfall.

    Har du nyligen plussat så kommer hormonerna försvinna ganska snart om det är missfall, så ta ett clearbluetest om några dagar och se vad som står.

  • Sol1

    Ja det är nog bara att vänta och se.. är det någon annan som varit med om detta men inte vid andra graviditeter?

  • Jag är bara jag
    Sol1 skrev 2021-03-01 16:12:49 följande:
    Ja det är nog bara att vänta och se.. är det någon annan som varit med om detta men inte vid andra graviditeter?
    Jag har fått 4 m.f, men då blött jättemycket och haft ont. Med barnen blödde jag rejält v.7 och var säker på m.f igen, men det gick bra. Sen v.18 igen och v.22 med yngsta. Så man kan ha helt ofarliga blödningar också.
  • Sol1

    Tror jag är i vecka 5 blöder inte lika mycket som mens men mer än en liten blödning.. har kunnat ha en bina typ en hel dag nu.. (ursäkta info) men har inte ont

    Känner mig helt förvirrad

    Ska man boka tid hos Gyn för att se?

  • Sol1

    Tror jag är i vecka 5 blöder inte lika mycket som mens men mer än en liten blödning.. har kunnat ha en bina typ en hel dag nu.. (ursäkta info) men har inte ont

    Känner mig helt förvirrad

    Ska man boka tid hos Gyn för att se?

  • Anonym (M)

    Jag fick så i v7. Har inte haft det tidigare, 2 graviditeter innan. Men idag är jag i v15 och allt såg/ser bra ut! Jag kontaktade såklart gyn för man blir orolig, var skönt att få bekräftat att det inte är något med bebisen :)

    Hade mer blod än en lätt rosa flytning varje gång, även bruna flytningar efteråt.

  • Sol1

    Jag har blod och nu kom det lite klumpar, men inte som vid mens när det rinner när man kissar eller ställer sig upp från sittande..

  • Anonym (M)
    Sol1 skrev 2021-03-01 20:52:31 följande:

    Jag har blod och nu kom det lite klumpar, men inte som vid mens när det rinner när man kissar eller ställer sig upp från sittande..


    Kan klumparna vara gammalt blod/brun flytning?
Svar på tråden Gravid och blödning?