• FruisMuis

    Barnsäkra Malmbyrå från Ikea

    Hej,

    Jag undrar om det är någon som lyckats barnsäkra sin Malmbyrå från Ikea och hur ni har burit er åt.

    Jag har en 15 månaders hemma som älskar att slita upp lådorna trots att man säger nej.

    Har köpt sådana där vanliga ?hakar? som funkar för typ besticklådor men känns inte klockren för byrån.

    Några tips?

    Tack!

  • Svar på tråden Barnsäkra Malmbyrå från Ikea
  • FruisMuis
    skolios skrev 2021-03-02 09:51:43 följande:

    Vi har fäst byrån i väggen.


    Problemet är att han drar ut lådorna och river ut allt som finns i dem.
  • Mascaraklumpar

    För det första MÅSTE den vara ordentligt fäst i väggen. Drar man ut två eller tre fulla lådor samtidigt så tippar byrån framåt och barnet blir svårt skadat eller dör. Har ni den inte fastsatt så ta ut lådorna och lägg ned byrån på långsidan tills ni fixat det. När det gäller att stoppa barnet för att dra ut lådorna så funkar tex dessa som man klistrar på utsidan:

    www.ikea.com/se/sv/p/undvika-multispaerr-vit-40339867/

    Men även med dessa så måste byrån sättas fast i väggen

  • Mascaraklumpar

    Sorry, läste inte övriga inlägg innan jag skrev mitt.

  • FruisMuis
    Mascaraklumpar skrev 2021-03-02 13:13:48 följande:

    För det första MÅSTE den vara ordentligt fäst i väggen. Drar man ut två eller tre fulla lådor samtidigt så tippar byrån framåt och barnet blir svårt skadat eller dör. Har ni den inte fastsatt så ta ut lådorna och lägg ned byrån på långsidan tills ni fixat det. När det gäller att stoppa barnet för att dra ut lådorna så funkar tex dessa som man klistrar på utsidan:

    www.ikea.com/se/sv/p/undvika-multispaerr-vit-40339867/

    Men även med dessa så måste byrån sättas fast i väggen


    Absolut är planen att sätta fast byrån i väggen! Menade mer bara ovan att det inte var själva problemet i min fråga. Men det är givet, löser dock inte min frågeställning :)

    Men ska titta på det ni rekommenderat från Ikea. Tack!
  • skolios
    FruisMuis skrev 2021-03-02 12:46:00 följande:

    Problemet är att han drar ut lådorna och river ut allt som finns i dem.


    Aha då fattar jag. Till besticklådorna hade vi nån typ av sugproppsgrejer. Nåt annat tips har jag inte tyvärr.
  • Alexi

    Spärrar på lådorna, såna från Ikea man klistrar på utsidan. Då går lådorna inte att dra ut. 

Svar på tråden Barnsäkra Malmbyrå från Ikea