Inlägg från: Anonym (abc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (abc)

Mindre sex ju längre tillsammans?

Anonym (Minskad sexlust i längre relationer) skrev 2021-03-03 06:24:12 följande:

Hur ser ert liv u t i övrigt, barn, hus, osv?

Att få barn tillsammans verkar ju vara en sexdödare inte bara pga det praktiska utan även pga att man slutar se varandra som sexpartners o övergår till att helt se varandra som föräldrar och samarbetspartners.

Det där är väl det stora problemet. Jag är övertygad om att det är väldigt viktigt att inte övergå i den synen på varandra. Att om det börjar hända måste den som först märker det "larma" och den andra ta det på allvar om man vill ha en långsiktig relation som är mer än "vänner som lever ihop med barn".

Vi har varit tillsammans i över 15 år och är dryga 40 och jag tycker vi har ett bra sexliv även om det inte var som när vi träffades. Då hade vi sex mest hela tiden (några gånger om dagen och mer på helgerna) och nu 1-3 gånger i veckan.

Men när vi träffades var det mer pang på, nu är vi mer avancerade med leksaker, binda fast, testa gränser, dela fantasier mm. Har varit någon gång på sexklubb och nu pratar vi om hur vi vill gå vidare där efter coronan.

Efter första barnet började vi hamna i den där familjelogistiken bara och jag trivdes bra och kände att vi var lyckliga tillsammans. Då släppte min man bomben med att han kände att vi höll på att glida isär och att allt handlade om vårt barn. Jag fick såklart en chock då jag gick runt i en lycklig bubbla men tog det på allvar och vi jobbade för att hitta tillbaka till varandra som par också.

Om jag då hade reagerat oförstående eller min man inte lyft saken till mig så gissar jag att vi antingen hade varit en av alla dessa par där mannen skriver på fl om att frun inte vill ha sex längre och är nöjd med det eller att vi hade separerat för länge sedan
Svar på tråden Mindre sex ju längre tillsammans?