Får bankmannen uppge sånt?
Men är det inte ändå så att du måste dela med dig hälften av de här pengarna när ni skiljer er i alla fall?
Men är det inte ändå så att du måste dela med dig hälften av de här pengarna när ni skiljer er i alla fall?
Lite så, ja.  
Vad är egentligen tanken med barnbidraget? Det kanske är så att TS inte alls har något ?eget sparande? om det är barnbidraget som göms undan. Eller?
Jag skulle få mycket pengar vid en separation, men det hjälper ju inte om jag går från en dag till den andra. Måste ju ha något att kunna klara mig på, även om det så bara är för att kunna resa till min hemstad.
Nej jag har inte sett att hon skrivit att mannen kommer göra det svårt för henne. Dubbelläste allt nu och hittar inte det. Att hon vill ha pengar för att tex kunna resa till hemstad läste jag men ej att mannen e fördjävlug. Kanske nåt du vet om du läst andra trådar av ts
Det har det kanske men om jag har läst antalet fyra någonstans så har jag slarvat med att lägga det på minnet. Andra trådar av TS har jag inte den blekaste om. 
Inget av ovan har någonting med mina frågor att göra men vi kan gå igenom allt som framkommit i tråden ändå om det känns bra.
Du menar att statens tanke och syfte med att införa barnbidrag var att TS ska smygspara det? Enbart eftersom det är du som säger det köper jag det. Det blir lite konstigt att andra också får det, men dig tror jag på. 
Jag har ifrån början frågat huruvida barnbidraget ska ses som gemensam inkomst eller om den liksom "tillfaller" den ena föräldern, även fast det är tänkt att till viss del täcka kostnader som det innebär att ha barn. 
Följdfrågan på ovan blir då ifall TS har rätt att behålla delar ur barnbidraget på det sätt hon gör, eller ifall det på något sätt är att "försnilla" en inkomst som egentligen är gemensam. Hon kanske gör helt rätt, jag vet inte. Därför frågar jag. 
Därför frågar jag också hur det är tänkt med barnbidraget och vad dess syfte är i det hänseendet. 
Jag frågade också därför (med tanke på ifall det nu skulle vara gemensamt enligt statens syfte) ifall hon hade tänkt sig någon beräkningsmodell där hon behöll en del som hon ansåg vara hennes. 
Vid något tillfälle ifrågasatte jag därför, fortfarande undrande, om pengarna ur barnbidraget kunde vara ett "eget" sparande (med just "eget" i citationstecken), ifall pengarna egentligen inte var just "egna" utan till familjen.  
Du förklarade, som svar på den frågan, att Ja, TS sparar barnbidraget. 
Efter att ha googlat mig blå lyckas jag egentligen fortfarande inte riktigt hitta konkret vem som har slutgiltig bestämmanderätt över barnbidraget. 
Du har däremot svarat att tanken med barnbidrag är att TS ska gömma det och att TS har ett sparande för att hon sparar ur barnbidraget, vilket - som du säger - tydligt hade framgått sedan innan. Frågan var ju hur "eget" det är. Får man göra så? 
Kanske. Kanske är det pengar som faktiskt tillfaller TS. 
Otroligt korkad TS.  
Inte nog med att hon försöker bedra sin man och smyga undan pengar, hon gör det på det absolut dummaste viset man kan tänka sig. Och replikerar på ett ofattbart trist vis i denna tråd.  
Noll sympati.  
Hoppas det blir skilsmässa.
Du känner alltså igen ett anonymt enbokstavsnick? Och sättet TS formulerar sig på gör dig 100% säker på att hon har helt andra problem än vad hon skriver i den här tråden? Du borde kanske starta eget som medium.
Det är ju bara att skilja sig och pressa fram en bodelning. Så får TS styra upp sitt liv helt själv som en duktig vuxen. Men det kanske är den utmaningen som är övermäktig.
Nej. Det är otroligt dumt att försöka smussla pengar på ett så uppenbart banalt vis. Det är inte MIN syn på vad som är korrekt utan en rejält objektiv beskrivning av situationen.
Det är otroligt hur ni expertforumiter vet vem som ligger bakom anonyma trådar. Fantastiskt.
Jag hade ingen aning om att han plötsligt skulle få info från mitt privata konto. Öppna ett nytt konto kan jag inte utan att han skulle upptäcka det.
Jag hittade på en historia till vad pengarna är till, men vet inte om han tror på den. Glad är han iaf inte och blir arg när jag försöker få reda på vad brevet handlade om.
De kan tyvärr inte få in mina pengar utan att drabbas själva... Och som sagt, han lär ju kunna se det ändå eftersom det var överföringen han såg. 
Vad menar du med att spara i madrassen? Att jag har kontanter liggandes?
Jag tror inte det, men vet inte säkert, har inte fått se brevet. Han frågade hur länge jag sparat och jag sa "några månader", så antingen såg han inga exakta datum eller så checkade han väl för att se om jag svarade ärligt...
Nej men så tror jag inte riktigt heller det går till. Då skulle ju folk kunna flytta över massa kapital bara för att slippa ha med det i bodelning. Nu spelar det ju ingen roll kanske när det handlade om 7000. Och det spelar kanske ingen roll för pengar man normalt behöver för att leva vanligt men det kan ju inte saknas 200000 på ett kont plötsligt.
Ja precis var det jag tänkte på. Men nu har det ju framkommit att det var 7000 så det var ju inget mot mannens tillgångar ändå.
Alltså, pengarna är BARNETS pengar inte dina.  
Att spara till dig själv av BARNETS pengar bedrägeri. 
Barnets pengar skall inte gå till ditt privata hemliga sparande.  
Barnbidraget kommer från skatten för barnet. Så hur kan man sjunka så lågt som människa att stjäla dessa pengar från barnet och lura skattebetalarna bara för att du saknar inkomst?  
Hoppas att din man får reda på att sparandet sker på bekostnad av barnet, och ser till att barnbidraget går in på hans konto i stället och pengarna går till barnet då de är avsedda för det.
Det låter konstigt. Jag tror din man har öppnat post som varit adresserad till dig, vilket är olagligt.
Han kanske också har ett HEMLIGT sparande... Herregud.