Inlägg från: Anonym (Betty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Betty)

Får bankmannen uppge sånt?

Men vad menas med "hemligt som inte ens bankmannen visste om"? Är det på samma bank kan väl bankmannen se alla dina aktiviteter där? Vet ej om de kan se saker på andra banker.

• Anonym (Betty)
    Anonym (H) skrev 2021-03-02 21:29:35 följande:

Jag tjafsar inte och vet inte ens om det har med lånet att göra, det var bara en gissning eftersom jag inte fått infon själv.

Ja jag vet vad som sades och det var inget om att min man skulle få detaljer om mitt konto.

Med tjafsa tror jag personen menar att du svarar extremt kortfattat och man får dra all information ur dig. Lättare att ge så mycket info som möjligt så har folk här bättre förutsättningar att ge bra svar.

Du skriver att det är en katastrof att din man fått veta det här. Är han mycket arg? Misstänker/fattar han att det är en buffert du påbörjat för att ha när du ska lämna honom?

Har ingen aning om bankmannne har gjort rätt eller fel mellan skulle va intressant om du ringde dem o frågade om det o sen uppdaterade oss om svaret.
  • Anonym (Betty)

Men är det inte ändå så att du måste dela med dig hälften av de här pengarna när ni skiljer er i alla fall?

• Anonym (Betty)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-03-02 23:55:27 följande:

Ts har ju redan svarat att hon är medveten om att hon behöver pengar omedelbart för att klara sig när /om hon separerar. Boutredning tar tid och hon verkar säker på att mannen kommer göra situationen svår för henne under tiden.

Nej jag har inte sett att hon skrivit att mannen kommer göra det svårt för henne. Dubbelläste allt nu och hittar inte det. Att hon vill ha pengar för att tex kunna resa till hemstad läste jag men ej att mannen e fördjävlug. Kanske nåt du vet om du läst andra trådar av ts
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Peter) skrev 2021-03-03 11:20:09 följande:

Och mannen måste dela med sig av sina.

Det hjälper ju dock inte TS om mannen förhalar det.

Ok ja jag fattar. Men tänkte mer att om man måste dela med sig med hälften i slutändan men så har man använt upp allt. Jag förstår ju att man måste ha pengar till mat o boende även om man ligger i skilsmässa men undrar bara hur det funkar rent praktiskt. Alltså om man har 50000 där, använder upp allt och sen måste ge honom 25000. Förstår du hur jag menar? Nu kanske inte det spelar nån roll för han kanske har mer pengar o hon får mer av honom i slutändan i alla fall. Bara undrar hur det funkar.
  • Anonym (Betty)
    Annita skrev 2021-03-03 13:38:22 följande:

Nej man behöver inte ge bort 25.000 i det fallet. Man har sina egna pengar till den dag bodelningen sker, det är då man tittar på den faktiska summan på kontona.

Nej men så tror jag inte riktigt heller det går till. Då skulle ju folk kunna flytta över massa kapital bara för att slippa ha med det i bodelning. Nu spelar det ju ingen roll kanske när det handlade om 7000. Och det spelar kanske ingen roll för pengar man normalt behöver för att leva vanligt men det kan ju inte saknas 200000 på ett kont plötsligt.
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-03-03 17:41:54 följande:

Nu är jag osäker på om jag förstår vad du menar korrekt, rätta mig om jag snackar gojja. Men när det görs en bodelning så kollar juristen/juristerna ett visst antal månader bakåt så att det inte, strax innan skilsmässan, har varit en massa trafik mellan konton, överföringar (gåvor) till gamla mamma, och såna saker. Isf ska de pengarna/ägodelarna ingå i bodelningen.

Ja precis var det jag tänkte på. Men nu har det ju framkommit att det var 7000 så det var ju inget mot mannens tillgångar ändå.
  • Anonym (Betty)
    Anonym (H) skrev 2021-03-03 15:24:09 följande:

Och det var ju inte "sparkontot" han såg, utan att jag regelbundet för över pengar, så då hade han väl sett det ändå.

Så skumt att han kan se att det har gjorts överföringar. Går barnbidraget in på ditt konto så borde han väl inte se vilka överföringar som görs därifrån. Eller har han dina inloggningsuppgifter?

Eller är det ett gemensamt konto barnbidraget kommer in på? Då kan han ju se om det "försvinner" pengar därifrån varje månad.
Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?