Inlägg från: Anonym (Brutaldumt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Brutaldumt)

Får bankmannen uppge sånt?

Otroligt korkad TS.

Inte nog med att hon försöker bedra sin man och smyga undan pengar, hon gör det på det absolut dummaste viset man kan tänka sig. Och replikerar på ett ofattbart trist vis i denna tråd.

Noll sympati.

Hoppas det blir skilsmässa.

• Anonym (Brutaldumt)
    Anonym (Peter) skrev 2021-03-03 14:08:43 följande:

Jag måste fråga, tycker du det är rimligt att den ena föräldern tvingas ta hela ansvaret för barnen utan att kompenseras för det, och den som då kan jobba vägrar dela med sig av pengarna hen tjänar?

Jag tycker det är helt orimligt att man har ett äktenskap som är så skevt att det är tal om tvång, vägran, lurendrejeri och tjafs om dittochmitt.

Har TS tydliggjort att hon TVINGATS ta hela ansvaret för avkomman, FÖRVÄGRATS möjligheten att skaffa sig en egen utbildning och inkomst samt MISSGYNNATS av sin elaka, elaka, penisbestyckade kapitalistmoderat till man?

För det jag läser är att vi här har en kvinna som surar ihop för att hennes planer på att blåsa maken gick i stöpet, helt på grund av hennes bristande förmåga att genomföra ens en så enkel manöver.

Om det visar sig att maken våldshärskat där hemma och aktivt forcerat in denna arma kvinna i en så trist position, då kan jag möjligen förstå frestelsen. Men det är hur en rent förutfattad mening skapad av alla manshaterskor i tråden.
  • Anonym (Brutaldumt)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-03-03 14:25:43 följande:

Hur menar du nu? Vad är det som är korkat? Att ts har ett sparande? Har inte du det? Då borde du skaffa det. Jag har både eget sparande och gemensamt med min sambo. Tycker det är väldigt smart och mitt egna sparande har min partner absolut inget med att göra.

Men du menar alltså att ts bedrar sin man genom att spara tusen kronor i månaden åt sig själv när ts man spenderar sin lön på sig själv hur han vill? Jösses alltså!

Skilsmässa, ja det är ju det ts vill men inte mannen. Så hon håller nog med dig om det.

Nej att du är snål med sympati är inte svårt att gissa.

Det är ju bara att skilja sig och pressa fram en bodelning. Så får TS styra upp sitt liv helt själv som en duktig vuxen. Men det kanske är den utmaningen som är övermäktig.
  • Anonym (Brutaldumt)
    Anonym (Peter) skrev 2021-03-03 14:28:43 följande:

TS har skrivit andra trådar som man känner igen om man hängt här ett tag, och ja, han har tvingat genom att vägra ta f-ledighet eller betala för hemarbete när TS velat jobba och studera.

Du känner alltså igen ett anonymt enbokstavsnick? Och sättet TS formulerar sig på gör dig 100% säker på att hon har helt andra problem än vad hon skriver i den här tråden? Du borde kanske starta eget som medium.
  • Anonym (Brutaldumt)
    Anonym (Lena) skrev 2021-03-03 14:27:34 följande:

Blåsa mannen? Hon har 7 000 kr, han har miljoner...

Självklart har hon lov att ha sparade pengar fast hon är gift, och hon har ingen skyldighet att berätta för mannen. 

Se hur bra det verkade bli.
  • Anonym (Brutaldumt)
    Anonym (H) skrev 2021-03-02 19:32:02 följande:

Vi har en personlig bankman.

Jag har ett hemligt sparande som min man inte visste om, jag har inte heller berättat om det för bankmannen. Häromdagen fick min man ett mail från bankmannen och där stod mitt sparande med!? Så nu vet han om det mot min vilja.

Har det här verkligen gått rätt till!? Jag hade ingen aning om att hen skulle göra något sånt, vi har ju egna konton tom.

Är det du som tvingats in i en hotfull kvinnofälla av din våldsamme elaking till make? Peter den synske undrar.
  • Anonym (Brutaldumt)
    Annita skrev 2021-03-03 14:47:38 följande:

Bara av att läsa den här tråden förstår man att TS är rädd för sin man och att det var ödesdigert att han fick veta om pengarna. Om han är miljonär bryr han sig givetvis inte om några ynka tusenlappar, utan det är det faktum att hon gör något utan hans tillåtelse som gör honom arg. Han har ett kontrollbehov och uppenbart skrämmer det TS.

Mvh Annita den synska

Oj vad du kan läsa mellan raderna.

Det enda jag kan läsa ut, förutom att TS skriver som en kråka, är att hon klantat sig när hon försökte gömma pengar från maken. Inget annat. Inget om hot, skrämsel eller tillåtelse.
  • Anonym (Brutaldumt)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-03-03 14:51:48 följande:

Det är ju det hon planerar att göra. Men hon gör det kanske inte snabbt nog enligt din smak? Eller på det sätt du tycker är korrekt?

Nej. Det är otroligt dumt att försöka smussla pengar på ett så uppenbart banalt vis. Det är inte MIN syn på vad som är korrekt utan en rejält objektiv beskrivning av situationen.
  • Anonym (Brutaldumt)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-03-03 14:49:47 följande:

Man känner igen historien. Inte svårt om man ofta läser trådar på familjeliv. Jag insåg snabbt vem ts var och att hon skrivit om sin situation tidigare. Varför är du så föraktfullt mot "Peter den synske" och ts?

Det är otroligt hur ni expertforumiter vet vem som ligger bakom anonyma trådar. Fantastiskt.
  • Anonym (Brutaldumt)
    Anonym (F) skrev 2021-03-04 08:44:34 följande:

Precis. Vad döljer han?

Han kanske också har ett HEMLIGT sparande... Herregud.
  • Anonym (Brutaldumt)
    Kjell2 skrev 2021-03-04 17:35:47 följande:

Ang deklarstionen

Kapital står inte där

Endast sammanställningen är offentlig handling

Nja. Överskott och underskott och kapital syns i deklarationen. Inte för att jag tror att TS gått och blivit någon börshaj men ändå.
Svar på tråden Får bankmannen uppge sånt?