• Leyla95

    Jag AVSKYR att vara gravid.

    Jag är gravid i vecka 9 (bara!) men HATAR det redan. Jag funderar starkt på abort fram och tillbaka. Jag mår så jävla illa psykisk och fysisk känner jag mig enormt begränsat. Jag kan inte jobba som tidigare, blir illamående och svettig bara jag tar några få trappsteg och hjärtat börjar klappa så jag tror att jag dör. Jag kan knappast stå upp i en halvtimme utan att bli svimfärdig! Jag har dessutom ingen som helst aptit men går upp i vikt ändå och jag äcklas av allt! Jag blir irriterad på min man som tusan! Vill bara sparka ut honom ur fönstret ibland. Jag känner mig fängslad och har så mycket ångest tankar. Vill jag verkligen bli mamma? Är det värt att gå igenom detta elände för att få ett barn? Jag älskar min frihet, jag älskar att leva och få känna att jag lever men nu är jag så fruktansvärt deprimerad och jag vet att om jag gör en abort så lämnar min man mig. Det är så viktigt för honom att just vi två får ett barn. Jag trodde verkligen inte att det var såhär besvärligt att vara gravid! Fy fy fyyyyy :(

  • Svar på tråden Jag AVSKYR att vara gravid.
  • Masrebecca

    Jobbigt att du mår dåligt... jag är gravid i vecka 10 och jag avskyr med att vara gravid.... mår konstant dåligt och känner mig så begränsad....ligger typ bara i sängen hela dagarna...

  • AMCG

    Var du helt med på noterna att bli gravid? Jag undrar angående att du kommenterar att du älskar din frihet. Man blir begränsad av barn m man kan också hitta på mycket skoj med barnen.

    Jag har två barn och jag avskyr att vara gravid. Jag mådde väldigt illa och ingen tror jag kan röra sig som vanligt (det är olika grader så klart). Jag gick också upp mycket i vikt (mycket vatten) som gjorde det svårt att gå omkring. Fick bäckenlösning. Etc., etc.

    Oavsett så var det för mig värt det för jag älskar att vara mamma till just våra två pluttar. Det är svinjobbigt, slitsamt, sömnbrist som har kognitiva konsekvenser etc. Det värsta är graviditeten (tycker jag) och sedan de första åren (beroende på hur bra eller dåligt barnen sover). När barnen sover och inte konstant måste övervakas blir det lättare tycker jag. De ger mig personligen väldigt mycket och de lär mig otroligt mycket om mänskligt psyke och funktion.

    Du måste själv avgöra vad som är din grund vilja och vad som är hormonella spöken.

  • fluffan84

    Alla mår inte toppen under en graviditet men tro mig det är värt det. Har en 5,5åring som är världens finaste goaste lilla tjej skulle inte kunna tänka mig liv utan henne o nu är jag gravid i v.12 också. Hatar också o vara gravid o känner mig hela tiden obekväm o stor men det är värt det i slutändan

  • LaFontaine

    Jag var likadan. Har gjort det två gånger och avskytt varje minut båda gångerna. Jag avskyr att inte äga min egen kropp, att inte kunna träna som jag vill och att inte få äta och dricka vad jag vill. Jag dricker vanligen nån eller ett par koppar kaffe per dag, men drabbades av lusten att dricka ett par kannor. Bara för att.

    Och illamåendet. Och kräkandet. Och alla människor som plötsligt var idiotier. Och allt som luktade.

    Jag blir dessutom väldigt sjuk när jag är gravid, vilket inte gjorde livet roligare.

    Jag har kommit fram till att jag inte tål hormoner så bra. Den varan brukar det finnas gott om när man är gravid.

    Nej, halvt på skämt, men med lika mycket allvar, brukar jag säga att det bästa med att få barn är att man inte längre är gravid!

  • segaages

    Jag mådde också så till vecka 18 cirka. Nu mår jag toppen. Vecka 25, en gosig mage, kan träna nästan som vanligt och har god aptit. Det går över! :)

  • nathaliemedh

    Mådde exakt så och det blir bättre till andra trimestern. För mig slutade det inte i lyckligt slut då jag fick avbryta graviditeten pga ryggmärgsbråck men det är en annan story.

  • Liiis88

    De blir bättre:) mådde också sämst i början men från vecka 14 började jag må som vanligt, kunna jobba som vanligt o äta osv :)

Svar på tråden Jag AVSKYR att vara gravid.