• Bitten

Badoo

Jag undrar över några saker på datingsidan badoo.

Antingen så kan man se en persons profil i swipe-mode eller så kan man klicka in på en person ?i närheten?. Är det i båda fallen synligt för den andra att man varit inne på deras profil eller är det bara när man med vilje klickat sig in som det syns att man besökt?

Sedan undrar jag om det här med att man bara kan skriva om man matchat, stämmer det verkligen? Om jag går in på en person i närheten så kan det se ut som på bilden. Ibland är det bara en smiley och ibland både hjärta och smiley. Hjärtat antar jag är motsvarande att swipea höger men smileygubbarna då? På denna exempelbild har jag en användare som jag inte matchat och jag har inte swipeat höger men jag kan ändå skriva till denna användaren.

Hjälp mig förstå! :)

• Svar på tråden Badoo
  • Bitten

Knuffar upp tråden lite.

Hjälp en tant att få till det på badoo!

• Anonym (Bilmekaniker)

Du måste aktivt gå in på personens sida för att den ska se att du besökt. Även om ni matchar går det inte alltid att skriva. Gratis versionen är ganska begränsad. Men du kan skriva mer om du betalar pengar för appen. Du måste inte matcha för att kunna skriva

• Bitten
    Anonym (Bilmekaniker) skrev 2021-03-03 19:32:18 följande:

Du måste aktivt gå in på personens sida för att den ska se att du besökt. Även om ni matchar går det inte alltid att skriva. Gratis versionen är ganska begränsad. Men du kan skriva mer om du betalar pengar för appen. Du måste inte matcha för att kunna skriva

Tack för svar!

Kommer det inte upp ett sådant direktmeddelande när man matchat med någon?

Såhär ser det ut på en som jag HAR chattat med.

• Anonym (Bilmekaniker)
    Bitten skrev 2021-03-03 20:02:53 följande:

Tack för svar!

Kommer det inte upp ett sådant direktmeddelande när man matchat med någon?

Såhär ser det ut på en som jag HAR chattat med.

Du får en notis om att du matchat med någon, men har du gratis versionen kan du inte se vem du matchat med
  • Bitten
    Anonym (Bilmekaniker) skrev 2021-03-03 20:09:31 följande:

Du får en notis om att du matchat med någon, men har du gratis versionen kan du inte se vem du matchat med

Fast jag har gratisversionen. Om jag matchar med någon så kommer det direkt ett meddelande, eller ja vad vet jag om det INTE kommer meddelanden. :)

När jag är i meddelandeläget så ser jag högst upp vilka jag matchat med.

Men däremot de som gillar är ju bara suddiga. Det kan jag bara se om jag har premium. Men jag ser ju alla besökare.
  • Anonym (J)
    Bitten skrev 2021-03-03 21:13:01 följande:

Fast jag har gratisversionen. Om jag matchar med någon så kommer det direkt ett meddelande, eller ja vad vet jag om det INTE kommer meddelanden. :)

När jag är i meddelandeläget så ser jag högst upp vilka jag matchat med.

Men däremot de som gillar är ju bara suddiga. Det kan jag bara se om jag har premium. Men jag ser ju alla besökare.

Mitt tips är att skippa badoo. FL är ett mycket bättre ställe att hitta trevliga människor på :)
  • Bitten
    Anonym (J) skrev 2021-03-03 21:17:42 följande:

Mitt tips är att skippa badoo. FL är ett mycket bättre ställe att hitta trevliga människor på :)

Jasså tycker du det? Men hur vet man att de är hyfsat nära rent geografiskt. Hur vet man hur folk ser ut? De flesta här, inklusive jag själv har ju en närapå obefintlig profil.
  • Anonym (J)
    Bitten skrev 2021-03-03 21:30:53 följande:

Jasså tycker du det? Men hur vet man att de är hyfsat nära rent geografiskt. Hur vet man hur folk ser ut? De flesta här, inklusive jag själv har ju en närapå obefintlig profil.

Man får helt enkelt chatta och lära känna varandra.

Kanske gå vidare till ett annat forum och byta bilder.

Du verkar ha en mer utförlig profil än de flesta :)
  • Bitten
    Anonym (J) skrev 2021-03-03 21:32:39 följande:

Man får helt enkelt chatta och lära känna varandra.

Kanske gå vidare till ett annat forum och byta bilder.

Du verkar ha en mer utförlig profil än de flesta :)

Har jag? :) Måste kolla!
  • Anonym (J)
    Bitten skrev 2021-03-03 21:40:40 följande:

Har jag? :) Måste kolla!

Haha ja du skrev några rader. Det är fler än de flesta.

Skriv ut vad du söker och var du bor i tråden så lovar jag att du får inkorgen full.
Svar på tråden Badoo