• Bitten

Badoo

Jag undrar över några saker på datingsidan badoo.

Antingen så kan man se en persons profil i swipe-mode eller så kan man klicka in på en person ?i närheten?. Är det i båda fallen synligt för den andra att man varit inne på deras profil eller är det bara när man med vilje klickat sig in som det syns att man besökt?

Sedan undrar jag om det här med att man bara kan skriva om man matchat, stämmer det verkligen? Om jag går in på en person i närheten så kan det se ut som på bilden. Ibland är det bara en smiley och ibland både hjärta och smiley. Hjärtat antar jag är motsvarande att swipea höger men smileygubbarna då? På denna exempelbild har jag en användare som jag inte matchat och jag har inte swipeat höger men jag kan ändå skriva till denna användaren.

Hjälp mig förstå! :)

• Svar på tråden Badoo
  • Bitten

Ja, se på fan.

Men det säger ju en del om hur andra på FL har det då. Det ser ju rent av ut som jag vikt ut mig fullständigt.

• Anonym (J)
    Bitten skrev 2021-03-03 21:42:55 följande:

Ja, se på fan.

Men det säger ju en del om hur andra på FL har det då. Det ser ju rent av ut som jag vikt ut mig fullständigt.

Haha så illa är det nog inte...men säkert nån som nappar ;)
  • Bitten
    Bitten skrev 2021-03-03 21:42:55 följande:

Ja, se på fan.

Jag skriver ju nästan aldrig anonymt här så om du kollar vad jag skrivit så kan du gissa att min inkorg är lika full som månen var häromdagen.
  • Anonym (J)
    Bitten skrev 2021-03-03 21:44:35 följande:

Jag skriver ju nästan aldrig anonymt här så om du kollar vad jag skrivit så kan du gissa att min inkorg är lika full som månen var häromdagen.

Det kan jag tänka mig.

Kanske själv ska lägga ett Mail...
  • Bitten
    Anonym (J) skrev 2021-03-03 21:46:22 följande:

Det kan jag tänka mig.

Kanske själv ska lägga ett Mail...

Trodde redan du gjort det?
  • Anonym (J)
    Bitten skrev 2021-03-03 21:49:00 följande:

Trodde redan du gjort det?

Nope.

Så framfusig är jag inte. Är en gentleman:)
  • Bitten
    Anonym (J) skrev 2021-03-03 21:50:00 följande:

Nope.

Så framfusig är jag inte. Är en gentleman:)

En anonym gentleman. Det gentlemannamässiga i en anonym person som inte skriver ett mejl är ganska svårdefinierat. Är det önskvärt att vara en gentleman?
  • Anonym (J)
    Bitten skrev 2021-03-03 21:56:42 följande:

En anonym gentleman. Det gentlemannamässiga i en anonym person som inte skriver ett mejl är ganska svårdefinierat. Är det önskvärt att vara en gentleman?

Det är upp till dig att avgöra om det är önskvärt. Men många tycker det...iaf utanför sovrummet
  • Anonym (booyah)

Man kan inte se alla medlemmar. Om jag t ex söker kvinnor mellan 30-40, och jag själv är 35, så kan jag bara se dom medlemmar som själva söker män som är 35 år. Har dom angett maxåldern 34 år, så dyker dom kvinnorna inte upp i mina sökresultat.

• Bitten
    Anonym (booyah) skrev 2021-03-03 22:05:39 följande:

Man kan inte se alla medlemmar. Om jag t ex söker kvinnor mellan 30-40, och jag själv är 35, så kan jag bara se dom medlemmar som själva söker män som är 35 år. Har dom angett maxåldern 34 år, så dyker dom kvinnorna inte upp i mina sökresultat.

Betyder det att om jag ser en person så har jag några kriterier som de jag ser önskar?

Detta tror jag inte stämmer riktigt. Om jag söker på homosexuella män så borde jag då inte få upp några eller i alla fall få. Men jag får upp vad jag skulle säga en stor mängd män om jag gör så.

Men däremot kanske de inte skulle dyka upp i swipemode. Där dyker kanske bara potentiella matchar upp.
  • Anonym (booyah)
    Bitten skrev 2021-03-03 23:50:57 följande:
    Betyder det att om jag ser en person så har jag några kriterier som de jag ser önskar?

Detta tror jag inte stämmer riktigt. Om jag söker på homosexuella män så borde jag då inte få upp några eller i alla fall få. Men jag får upp vad jag skulle säga en stor mängd män om jag gör så.

Men däremot kanske de inte skulle dyka upp i swipemode. Där dyker kanske bara potentiella matchar upp.
    Om du har rätt ålder som dom söker, då kan du se dom i dina sökresultat.
    Om en man ställt in att han söker efter både män och kvinnor, då syns både män och kvinnor i sökresultaten. Och de män han kan se, söker också efter män.
  • Anonym (Baloo)

Vad har hänt med Badoo? Senaste veckorna så får man upp profiler från Brisbane, Australien, trots att man ställt in så att man söker där man bor, i Sverige. Man måste justera varenda gång man går in på Badoo.

Svar på tråden Badoo