Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Downs syndrom - hade du gjort abort?

Anonym (Diagnoshat) skrev 2024-08-14 09:25:55 följande:

Jag har en diagnos inom NPF, och jag blir illa berörd av denna diskussion. 
    Varför ska vi med diagnoser inte få finnas?????

Jag har blivit utsatt för hat pga min diagnos, och det känns så såklart förjävligt. 

Tycker du samma sak om friska barn som aborteras? Eller är det bara de med diagnos du vurmar för?
  • Anonym (A)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-08-14 17:53:43 följande:

Om alla hade DS så skulle samhället inte gå runt .Jag tror att det kommer bli sällsynt i framtiden barn med DS.

Håller med. I Danmark där de testat för DS längre och tidigare än i Sverige är det mkt ovanligt. Bara enstaka unga mammor. 
  • Anonym (A)
    Cathariiina skrev 2024-08-16 07:18:52 följande:
    För att det även måste fungera i verkligheten. 

Och det fungerar inte i verkligheten. Det finns miljontals barn som lever vind för våg, fattiga och missbrukare, som ingen bryr sig om. 

Allt för att kvinnor inte får göra abort. Me den verkligheten blundar tyvärr abortmotståndarna från. Tragiskt. Men visar tydligt att det inte handlar om barnen. 

• Anonym (A)
    Anonym (Känner också så) skrev 2024-08-16 08:20:41 följande:
    Jag tycker att man skulle kunna göra en utredning, där just sådana faktorer vägs in. Men idag gör fullt friska och välfungerande unga kvinnor, som även skulle få stöttning av sina medelklassföräldrar, abort... och det tycker jag är ett så hemskt slöseri på liv. Speciellt som vi faktiskt behöver föda vita barn häruppe, om inte vår folkgrupp ska dö ut. 

Och vem ska bestämma vilka barn som ska födas och vilja som ska aborteras? En jury?
    Ett embryo i kvinnans kropp tillhör inte staten. Det är kvinnans val. 

Du vet om att kvinnor gör abort ändå, även om det inte är tillåtet? 

Sedan svarade du inte på frågan vad vi ska göra med alla dessa övergivna barn som redan finns. Som lever i misär. Kanske bättre vi tar hand om de som redan finns istället för att sätta ännu fler oönskade barn till världen. 

• Anonym (A)
    Cathariiina skrev 2024-08-16 08:50:37 följande:
    Absolut, men så funkar det ju inte der du väl. Vi HAR ju fri abort idag, vi har haft det i över 50 år. Och ÄNDÅ finns de här barnen.

Deras föräldrar (eller snarare mammor) skaffar dem medvetet, och av fel skäl. Mammorna har misslyckats både i skolan och i arbetslivet, och då tänker de att de i alla fall kan bli MAMMA och få en identitet genom den rollen. Men samma sak händer igen: de orkar inte,  de ids inte, så fort det blir det allra minsta jobbigt med amningen, med nattvaket, med bajsblöjorna... så ger de upp. Längtan efter sprit, knark, fest och nya karlar tar över... 

De barnen är inte heller behjälpta av, att friska, högbegåvade, välfungerande högskolestuderande unga kvinnor tar bort sina foster som kunde ha fått goda liv. Det är nämligen den gruppen som gör flest aborter idag. Antalet tonårsaborter har gått ner, och likaså antalet aborter bland äldre flerbarnsmammor.

I Sverige finns betydligt förre av dessa barn just för att vi har fri abort. 

Jämför med ett land som inte har fri abort. Vill du att vi ska ha ännu fler oönskade barn? 

Svar på tråden Downs syndrom - hade du gjort abort?