Dåligt resultat logiktest
Det behöver inte betyda någonting alls, det är inte alls säkert att de vill ha de som presterar bäst på testerna utan faktiskt vill ha folk i medelskiktet.
Jag har gjort den typen av tester i 3 rekryteringar och får alltid toppresultat vilket i 2 fall resulterat i att de inte velat ha mig för att mitt resultat varit för bra. I det tredje gillade de resultaten men kände ändå behov av att boka upp en extra intervju enbart för att utreda mer kring saken.
Har helt enkelt funnits en oro att jag med mina testresultat inte kommer att känna tillräckligt med stimulans för att stanna på arbetsplatsen så länge och att det är tryggare att ta en med lägre resultat.
Är helt ok med det. Olika tjänster kräver olika typer av personligheter och egenskaper. Vissa tjänster behöver högpresterande analytiker och andra behöver personer där man kan känna att det är någon man kan lita på finns kvar i många år framåt utan att känna behov av att "ta nästa steg" och för ytterligare andra så är den sociala aspekten något som väger riktigt tungt.